Golf gti 2.0 8v -93 öljyt ulos koneesta.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Vw manni
-
Viestit: 91
Liittynyt: 4.12.2009 23:58

Golf gti 2.0 8v -93 öljyt ulos koneesta.

ViestiKirjoittaja Vw manni » 7.1.2010 14:35

aamulla auto pari tuntia lämmityksessä ulkona oli 30 astetta pakkasta. auto käyntii tyhjäkäynillä 5 min ja nätisti ajelin 10km jonka jälkeen öljyvalo alko vilkuttaan ja piippaan auto sammuksiin ja konepelti auki kone huone oli aivan öljyssä!!!
takapenkillä oli öljyä jonku verran samaa öljyä joka oli aivan jämähtänyttä viskositeetti 5w 40.
uutta öljyä hain ja kaadoin koneeseen auto käyntiin ja takastelua öljyä valuu todella nopeaa öljypohjan reunasta todenäkösesti. ruukaako öljy pohja korkata vai tiiviste vain mennä? auto vielä tien päällä ja illan mittaa pitäs saada se vedettyä lämpimään halliin..
oisko joku huohotus mennyt tukkoon ja kun sen puhdistaisi lopettaisi öljyvuodon?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 7.1.2010 17:25

Eikös näistä öljyvuodoista nyt ole jo jauhettu? Audikin pääsi oikein kymppiuutisiin kun oli öljyt heittänyt pihalle.
Huohotin sulla on jäätynyt ja kun se jäätyy niin öljyt tulee ulos mistä pääsee, öljypohjan välistä, mittatikun reijästä ym.

Vw manni
-
Viestit: 91
Liittynyt: 4.12.2009 23:58

ViestiKirjoittaja Vw manni » 7.1.2010 20:26

Auton sain lämpimään halliin 4 tunniksi ja olis varmaan sulannu huohotus putket jos ois ollu tukossa. öljyä vuotaa todella reilusti oiskohan oikea nimi öljysuodattimen jalasta eli se kotelo jossa on nuo öljy anturit ja sen pohjassa öljysuodatin. siinä jonkunlainen liitos kohta josta kusee öljyt. onkohan se irrotettava että sais vaihdettua tiivisteen (itse en nähnyt mitään kiristys juttua joten taitaa olla yhtenäinen osa. käykö muista moottoreista osa vai ainoastaan tuosta 2.0 8v moottorista? saa tarkota jos joltain löytyy!

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 7.1.2010 20:59

Tarkoitat varmaan öljynlämmönvaihdinta joka on ö-suodattimen ja suodattimen jalan välissä. Lämmönvaihdin on kiinni suodattimen jalassa kierreholkilla, samalla johon ö-suodin kiinnittyy. Suodattimen irroituksen jälkeen voit kiertää tuon holkin irti ja vaihtaa o-renkaan joka on suodatinjalan ja lämmönvaihtimen välissä. Jos se siis sieltä vuotaa.

Vai olisko 2 ö-suod tiivistettä päällekkäin?

Vw manni
-
Viestit: 91
Liittynyt: 4.12.2009 23:58

ViestiKirjoittaja Vw manni » 7.1.2010 21:25

kyllähän se tuo öljynlämmönvaihdin taitaa olla sitte oikealta nimitykseltä.No täytynee hakea huomenna tuo tiiviste ja katella jos todellakin saa purettua ton öljynlämmönvaihtimen.
eli siis suodatin pois ja suodattimen kiereholkki kieretään jotenki pois jonka jälkeen pitäs irrota?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 7.1.2010 21:56

Juuri näin. Kuusiokanta siellä suodattimen alla lienee 21 tjsp. Saattaa olla myös sisäpuolinen kuusiokolo, ei muista tarkkaan. Se holkki vain kiertäen irti ja avot.

Vw manni
-
Viestit: 91
Liittynyt: 4.12.2009 23:58

ViestiKirjoittaja Vw manni » 8.1.2010 14:08

Hain uuden tiivisteen aamulla ja äskön vaihtelin nyt roikkaan ja illalla kahtoa vuotaako öljyä vielä edellinen tiiviste oli kivi kova joten se varmasti vuotiki

Vw manni
-
Viestit: 91
Liittynyt: 4.12.2009 23:58

ViestiKirjoittaja Vw manni » 8.1.2010 17:19

Kyllähän öljyt alko pysyyn koneessa tiivisteen vaihdon jälkeen,


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa