tuli tehtyä tänään huolto tohon mun jettaan, uusin siis jakopään, öljyt, suodattimet, jäähynesteet, tulpat, jakajan kannen ja pyörijän. Ja nyt rempan jälkeen koeajolla huomasin että jokin rupee ulisemaan kun kierrokset nousee yli 3500rpm. Ihan kuin oli remmiahdin ilmestynyt pellin alle.
Eli mistä tämä mahtaa johtua? Jakohihna ei ainakaan ole liian kireä, sen olen pariin otteeseen tarkistanut.
Apulaite hihnat ovat nyt kireemmällä kuin ne ennen oli, mutta luulis ulisevan kokoajan jos ovat liian kireellä. Mun mielestä ne ei oo liian kireellä, vaihdan kyllä lähipäivinä ne uusiin kuhan saan haettua kaupasta.
Mitäs muita mahdollisuuksia olisi? imuvuoto tuskin? Eikai nyt mikään kovaääninenkään voi ottaa häiriötä jostain? mikä missä millon?
Auttakaa ennenkuin hajoo jotain, jos oikeesti jotain vakavaa vialla!!
vw jetta flair -91 1.8L RP ulisee.
Valvoja: ffp jäsenet
Voisi olla laturin laakeri mikä ottanut siipeensä, varsinkin jos laturilla ajettu paljon. Toinen voi tietysti olla tehostajan pumppu. Mulla entisessä g3:ssa piti laturi juurikin tuollaista ujellusta.
Laturilla 163tkm, jossei oo vaihettu jostain enemmän ajetusta autosta laturia niin. Laturi on kyllä näillä paukkupakkasilla pari kertaa vikissy tyhjäkäynnillä, eli rupeen pikkuhiljaa kallistuu sen laturin puoleen.
Vaihdoitko jakopään kiristysrissan samalla kuin hihnan? Kannattaa tarkistaa myös se jakopään tiukkuus.
Kyllä vaihdoin, ja on tarkistettu tiukkuus ainakin 5 kertaa.
Olethan kiristänyt jakohihnan oikeaan suuntaan? Sitä kiristinrullaa kun voi kääntää kumpaankin suuntaan, erona vaan että väärä suunta aiheuttaa juurikin tuollaisen "remmiahdinulinan".
Kiristin sen autodatan ohjeitten mukaan myötäpäiväisesti. Onko tämä oikein vai väärin, sitä en osaa sanoa. Näin olen sen itse aina tehnyt ja ennen ei oo tommosia ääniä tullut.
Voisin toki tänään mennä aukasee konepellin ja kaasuttelemaan ja kuunella mistä se ääni tulee. Ku en oo sitä vielä kerenny/jaksanut tehdä =D Ihan vaan siinä mielessä laitoin heti kyssäriä jos jollakin olis tullut vastaava juttu eteen joskus.
Hieman aiheeseen liittyen, Golf III 1.8 ADZ pitää jännää ulvontaa pakkaskelillä nopeuden noustessa yli neljän kympin. Eipä tuohon paljoa veikkausta tarvinnut, syylärin flektihän se vapaana pyöriessään valittaa. Suihkuttelin ensiavuksi voiteluainetta minne vain sain menemään ja hieman tuo valitus hellittikin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”