Ongelmana on 2.5 litraisen porterin pakosarja, joka on ykköspytyn putkessa olevasta haitarista ratkennut. Saako mitenkään pitävää fiksausta, vaihto ei taida paikoillaan onnistua.
Tuota tilaa ei juuri siellä ole.
-99 transporter 2.5B pakosarjan korjaus
Valvoja: ffp jäsenet
Töissä joskus tuli vastaava ongelma vastaan.Silloin pohdittiin haitarin olemassa olon syvintä tarkoitusta ja päädyttiin siihen tulokseen että lämpölaajenemisen takia. Ongelma ratkaistiin poistamalla se haitari joka korvattiin jäykällä putkella, 1 pytyn laipan kiinnitys reikiä myös suurennettiin hieman ettei mahdollinen putken liike rikkoisi mitään, eihän se montaa milliä elä .Auto on ollu liikkeellä n.1 vuoden verran ja ei ongelmia...
Mitenkä tuo vuoto ilmeni. Kuuluva ääni?.
Itsellä etäilys vuodosta, mutta ei selkeätä ääntä. Vain pintä supatusta, jota ei oikein osaa paikantaa. Päästöarvot pielessä, lambda 0.811.
Edellisenä vuonna arvot laski, kun setä viitsi vinguttaa tosi pitkään. Onhan 93-mallisessakin tuo pakosarjan rakenne vastaava?
Näyttä perin ilkeältä purettavalta, jos pultit/mutterit jumissa.
Olisko ideoita kohtuuhintaisesta paikasta jyvässeudulla, jossa pakosarjan vaihto ja päästömittaukset onnistuisi?
Vai voiko pelkkä katalysaattorin toimimattomuus sotkea tuon lambdan?
CO HC O2 CO2 Lambda
2,60 221 0,07 12,9
5,9 212 0,09 10,6 0,814
Ja bensaakin tuntuu palavan melko reippaasti.
Lambdan vaihdoin vuosi sitten ja kilometrejä sen jälkeen tosi vähän.
Katalysaattori vaihdettu joskus 2004. Koneella jo 400 tkm rikki.
Itsellä etäilys vuodosta, mutta ei selkeätä ääntä. Vain pintä supatusta, jota ei oikein osaa paikantaa. Päästöarvot pielessä, lambda 0.811.
Edellisenä vuonna arvot laski, kun setä viitsi vinguttaa tosi pitkään. Onhan 93-mallisessakin tuo pakosarjan rakenne vastaava?
Näyttä perin ilkeältä purettavalta, jos pultit/mutterit jumissa.
Olisko ideoita kohtuuhintaisesta paikasta jyvässeudulla, jossa pakosarjan vaihto ja päästömittaukset onnistuisi?
Vai voiko pelkkä katalysaattorin toimimattomuus sotkea tuon lambdan?
CO HC O2 CO2 Lambda
2,60 221 0,07 12,9
5,9 212 0,09 10,6 0,814
Ja bensaakin tuntuu palavan melko reippaasti.
Lambdan vaihdoin vuosi sitten ja kilometrejä sen jälkeen tosi vähän.
Katalysaattori vaihdettu joskus 2004. Koneella jo 400 tkm rikki.
Kaipa tuohon saa tarvikekatalysaattorin istumaan? olisi aika paljon halvempi.
Motonetin katalysaattori passasi paikoilleen.
Ilmanputsari vaihdettu, joten se ei ahdista ilman kulkua.
VagCom näyttä Lambdan jännitteeksi noin 0.9 V eli tuo on nyt sitten senkin mielestä hurjan rikkaalla. (eikös 0.7 v asti heiluva olis normi?)
Tuossahan on potikka seoksen säätöön. Mahtaisko tuo lambda-arvo asettua pelkällä seoksen säädöllä?
Toki pitää viedä pajalle lopulliseen säätöön, mutta onko tuo oikea tapa korjata tilannetta.
Mietin vaan viime vuotta, jolloin päästöt oli kanssa huonot, mutta lopulta arvot laski pitkän vingutuksen jälkeen rajojen sisään. Mutta vaikka Katalysaattori lämpiää tarpeeksi pitkällä huudattamisella, eihän sen pitäisi kai lambda-arvoja korjailla. Eikä ainakaan tuota auton Lambdan näkemää tilannetta. (sitä en viime vuonna vielä katsonut ohjelmalla.)
No nyt on leima papereissa. Pajalla saivat potikan ruuvailulla päästöarvot suunnilleen kohdalleen, tosin näytti välillä heittelevänklin aika reilusti. Voiskohan ohjainboksilla olla kylmäjuotos,joka räpsii? Vai kummitteleeko vain rikkaasta seoksesta nokeentunut Lambda? No taas on vuosi ajoaikaa...
Motonetin katalysaattori passasi paikoilleen.
Ilmanputsari vaihdettu, joten se ei ahdista ilman kulkua.
VagCom näyttä Lambdan jännitteeksi noin 0.9 V eli tuo on nyt sitten senkin mielestä hurjan rikkaalla. (eikös 0.7 v asti heiluva olis normi?)
Tuossahan on potikka seoksen säätöön. Mahtaisko tuo lambda-arvo asettua pelkällä seoksen säädöllä?
Toki pitää viedä pajalle lopulliseen säätöön, mutta onko tuo oikea tapa korjata tilannetta.
Mietin vaan viime vuotta, jolloin päästöt oli kanssa huonot, mutta lopulta arvot laski pitkän vingutuksen jälkeen rajojen sisään. Mutta vaikka Katalysaattori lämpiää tarpeeksi pitkällä huudattamisella, eihän sen pitäisi kai lambda-arvoja korjailla. Eikä ainakaan tuota auton Lambdan näkemää tilannetta. (sitä en viime vuonna vielä katsonut ohjelmalla.)
No nyt on leima papereissa. Pajalla saivat potikan ruuvailulla päästöarvot suunnilleen kohdalleen, tosin näytti välillä heittelevänklin aika reilusti. Voiskohan ohjainboksilla olla kylmäjuotos,joka räpsii? Vai kummitteleeko vain rikkaasta seoksesta nokeentunut Lambda? No taas on vuosi ajoaikaa...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa