G2 Tehostettu ohjaus tehostamattomaksi?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

JParhiala
-
Viestit: 171
Liittynyt: 15.1.2006 20:40

G2 Tehostettu ohjaus tehostamattomaksi?

ViestiKirjoittaja JParhiala » 6.1.2010 13:21

Mitä kaikkea menee vaihtoon hammastangon lisäksi, jos haluaa tehostimen pois?
Haulla yritin mutta ei osunu silmiin...

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 6.1.2010 13:25

Miksi?

edit:Pumppu pois, lyhyempi hihna, letkut+säiliö pois ja hammastanko vaihtoon..

Mutta silti, miksi?

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 6.1.2010 16:21

Täältä saat hammastangon ku tuot tehostetun romut vaihdossa... :)

JParhiala
-
Viestit: 171
Liittynyt: 15.1.2006 20:40

ViestiKirjoittaja JParhiala » 6.1.2010 16:52

Vähempi hajoavia osia vaan harraste autoon ja lohkossa ei ole enää pumppua ja härveleitä paikallaan. Saat kyllä ne tehostetut osat jos ja kun saan ne irti.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 6.1.2010 18:13

Ja vesipumpun hihnapyörä menee vaihtoon myös. Itekkin harkitsin vastaavaa muutosta joku aika sitten, mutta onneksi löytyi ehjä tehostettu hammastanko tilalle. Tuo jos alkaa vielä vuotamaan niin sitten vaihtuu kyllä tehostamaton tanko.

JParhiala
-
Viestit: 171
Liittynyt: 15.1.2006 20:40

ViestiKirjoittaja JParhiala » 6.1.2010 18:29

Itellä ei nykyisessä kokoonpanossa ole tosiaan jäljellä kuin tehostettu hammastanko ja siitä lähtevät 2kpl letkuja muut osat on kyllä tallessa, mutta vanhassa lohkosssa.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 6.1.2010 19:49

Miten saatte ne vuotamaan???

Okei, jos alkaa olla yli 250tkm mittarissa niin vois mennä iän piikkiin.
Tuo vaatii vain oikean öljyn ja toimii.
Muistaakseni myöskään korjaussarja (ei kaljasellainen) ei sielua kustanna vaikka merkkiliikkeestä ostaisikin. Kuitenkin sitten on huolettomia kilometrejä paljon edessä, eli jakaa hinnan vaan kilometreille ja puhutaan lähes ilmaisesta satsista.
Onhan siinä kieltämättä jonkinlainen homma vaihtaa nuo korjaussatsin sisältämät roinat, mutta on se tehostettu silti aika mukava jos vertaa tehostamattomaan. Jopa mk2 Golfissa...
Aikoinaan omassa vuoti hiukan, syynä lienee ex omistajan laittama ATF -öljy.
Vaihdoin osat ja öljyt, muutama kilometri testiajoa (samalla tuli huuhtelu vanhoista öljyistä), taas uudet öljyt, ja toimi/kesti ainakin sen aikaa mitä auto itsellä oli.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 6.1.2010 20:22

Laita sähköinen tehostin. Sellasta miettiny tohon omaan romuun, ni sais pumpun pois käytöstä.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 6.1.2010 20:23

Ei ainakaan näillä taidoilla tai hermoilla niitä sisuskaluja vaihdeta. Helpompi vaihtaa koko keppi. On se tiivistesarja kuitenkin hyllyssä valmiina jos alkaa vuotamaan, pitää vaan houkutella joku muu se vaihtamaan. Ja febin litkuja oon käyttänyt, taisi tulla vaan käyttötunnit täyteen.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 6.1.2010 21:37

Pumppu pois, lyhyempi hihna, letkut+säiliö pois ja hammastanko vaihtoon..
vesipumpun hihnapyörä menee vaihtoon myös

Hammastangon ja rattiakselin välinen nivelosa kumitötteröineen menee myös vaihdettavien listalle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa