Golf gti 2.0 8v -93 vesi ei kierrä?
Valvoja: ffp jäsenet
Golf gti 2.0 8v -93 vesi ei kierrä?
Joo eli kyseisessä golfissa huomasin tänään, että ylävesiletku on lämmin ja alavesiletku oli kylmä. mistä tämä johtuu? ikkunat myös menevät jäähän eli ei jaksa pitää sulana ikkunoita.
ylävesiletkua kun puristeli tuntui että oli painetta vähän enemmän kuin ennen.
lämpömittari ei nouse ollenkaan.
onko nyt siis termostaatissa vika vai mikä?
ylävesiletkua kun puristeli tuntui että oli painetta vähän enemmän kuin ennen.
lämpömittari ei nouse ollenkaan.
onko nyt siis termostaatissa vika vai mikä?
kävin tossa lämpimässä hallissa ja vaihdoin jäähdytys nesteet parempiin. ja sen jälkeen lämpömittarin sain nousemaan 90c ja alavesiletku lämpeni kans. lähdin ajamaan hallilta pois lämpö mittari laski taas aivan nollaan. ajoin huolto asemalle. ja kun lähdin huolto asemalta lämpömittari taas alko nousta ja kotona kokeilin alavesiletkua ja se oli kylmä taas..
toi lämpömittarin pelaaminen johtunee varmaa uudesta anturista oiskohan rikki mutta miksi taas alavesiletku kylmä?
toi lämpömittarin pelaaminen johtunee varmaa uudesta anturista oiskohan rikki mutta miksi taas alavesiletku kylmä?
Noissa isolohkoissa termari on alavesiletkussa. Kun termari aukeaa (tai on koko ajan auki), pääsee jäähdyttäjässä oleva kylmä neste virtaamaan termostaatin kautta koneeseen. Siksi tuo letku tuntuu kylmältä ajossa tai heti sen jälkeen jos termostaatti on rikki ja jää auki. Oireet ovat 100% sopivat koko ajan auki olevaan termariin, juuri niinkuin volkkarin hajoava termari yleensä tekee. Kun käytät koneen paikallaan kuumaksi huomaat että myös alaletku kuumenee.
Itselläkin se on tehostimen takana. Ei paha rasti kyllä, tehostimen saa näppärästi irti ja ripustettua syrjään letkuja irroittamatta (kannattaa toki vääntää varoen, ettei ratkea vanhat ruostuneet putket).
Omassa on lisäksi ilmastoinnin kompura, mutta siihen eikä myöskään laturiin tarvinnut tuossa hommassa koskea.
Omassa on lisäksi ilmastoinnin kompura, mutta siihen eikä myöskään laturiin tarvinnut tuossa hommassa koskea.
Hain alkuperäsen termarin ja äskön alottelin vaihtamisen pihalla 20 asteen pakkasessa taskulampun valossa :)
irrotin laturin ja laturin takaa laturin taustan. termostaatin kotelo tuli esiin. mutta ongelmaksi tuli se että näen ainoastaan yhden ruuvin joka on heti etu alalla. sitä ruuvia ei saa täysin auki ruuvattua ku tulee joku toinen laturin kiinike vastaan. eli montako ruuvia termarin kotelossa on? ja pitääkö siitä irrottaa myös ohjaustehostajan pumppu että saa muut ruuvit auki?
irrotin laturin ja laturin takaa laturin taustan. termostaatin kotelo tuli esiin. mutta ongelmaksi tuli se että näen ainoastaan yhden ruuvin joka on heti etu alalla. sitä ruuvia ei saa täysin auki ruuvattua ku tulee joku toinen laturin kiinike vastaan. eli montako ruuvia termarin kotelossa on? ja pitääkö siitä irrottaa myös ohjaustehostajan pumppu että saa muut ruuvit auki?
Pultit aukeaa nätisti, mutta ohjaustehostin ei liikahtanutkaan ku irrotin pultit todenäkösesti oli jostain yhdellä pultilla viellä kiini. jos sitä vihtis huomenna ajella lämpimään talliin ja kattos uusiksi tota vaihtamista. mitä arvelette kauanko menee vaihdossa aikaa jos vie johonki nyrkkipajalle vaihdettavaksi?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa