ohjaustehostimen öljy
Valvoja: ffp jäsenet
ohjaustehostimen öljy
Mahtaakohan löytyä mobil-1 tai muulta vastaavaa öljyä ohjaustehostimeen...
EI ATF öljyä!!
EI ATF öljyä!!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
jep taitaa olla väärät
Kuulema hajoittaa tiivisteet ohjaustehostimesta...
Onko kellään varmaa tietoa että juuri automaattiöljy hajottaa noita pumppuja? Tuntuu että tuo vaatimus käyttää juuri vag konsernin tuotteita olis tullut "ohjeena" merkkiliikkeestä.
Muutamalla tutulla on vanhempaa vw kalustoa ollut ja niissä on tuota automaattiöljyä ollut aina, ei ongelmia. Myös mersut käyttää sitä enkä ole koskaan kuullut että niistä olis tehostajan pumput hajonneet, kiinnityskorvia kyllä on murtunut ja simpukoista ruuvattu säädöt tappiin mutta tällöin mittarissa onkin jo lähes miljoona.
Golffiin olen automaattiöljyä lisännyt kun siinä vuotaa tehostajanpumppu paluuletkun juuresta.
Muutamalla tutulla on vanhempaa vw kalustoa ollut ja niissä on tuota automaattiöljyä ollut aina, ei ongelmia. Myös mersut käyttää sitä enkä ole koskaan kuullut että niistä olis tehostajan pumput hajonneet, kiinnityskorvia kyllä on murtunut ja simpukoista ruuvattu säädöt tappiin mutta tällöin mittarissa onkin jo lähes miljoona.
Golffiin olen automaattiöljyä lisännyt kun siinä vuotaa tehostajanpumppu paluuletkun juuresta.
Ei nyt Mikko niitä pyöreitä sinne nenään vaan kiinnostais saada varmaa tietoa tuosta.
Muijan sukulaisilla on jettaa ja passattia ollut jo vuosia ja niissä on automaattiöljyjä käytetty ilman ongelmia.
Kyllä mersun tasonsäätösysteemissä oikein hydrauliöljyä käytetään mutta laatikossa ja ohjaustehostimissa on automaattiöljyä käytetty.
Tuntuu että noita volsun pumppuja paukkuu joka toisella, olisko syynä tuo paksumpi alkuperäinen tehostinöljy vai litkumpi automaattiöljy joka kuitenkin voitelee paremmin pakkasilla?
Eli jos se merkkihuollon mekaanikko on vannottanut käyttämään vain sitä alkuperäistä tehostinöljyä niin tarkoitetaanko sillä tehostimen kestävyyttä vai merkkiliikkeen öljyn myyntiä?
Muijan sukulaisilla on jettaa ja passattia ollut jo vuosia ja niissä on automaattiöljyjä käytetty ilman ongelmia.
Kyllä mersun tasonsäätösysteemissä oikein hydrauliöljyä käytetään mutta laatikossa ja ohjaustehostimissa on automaattiöljyä käytetty.
Tuntuu että noita volsun pumppuja paukkuu joka toisella, olisko syynä tuo paksumpi alkuperäinen tehostinöljy vai litkumpi automaattiöljy joka kuitenkin voitelee paremmin pakkasilla?
Eli jos se merkkihuollon mekaanikko on vannottanut käyttämään vain sitä alkuperäistä tehostinöljyä niin tarkoitetaanko sillä tehostimen kestävyyttä vai merkkiliikkeen öljyn myyntiä?
Tiedän tapauksen jossa hammastangon vaihdon jälkeen alkoivat pumput hajoamaan. Sen jälkeen kun kaksi uutta pumppuakin olivat hajonneet, alettiin kyseenalaistamaan että onko neste varmasti oikeaa? No ATF:ia sinne oli laitettu, oikeaa tehostinnestettä tilalle niin johan alkoi pysymään ehjänä. Yleensä noita laitevalmistajien suosituksia nesteistä kannattaa noudattaa (ovat varmasti tutkineet asiaa!) eikä luottaa siihen "tätä se Peran appiukkokin käytti ja sillä ruoskalla oli ajettu kaks milliä".
Febi 6161
On sekoitus synteettitisistä perusöljyistä ja lisäaineista ,viskositeetti on 19 mm2/s DIN 51562 ja suhteellinen tiheys 0,82g /cm3 DIN 51757.
Teboil DEXRON II ATF On mineraalipohjainen perusöljy >80% tilavuudesta.
Viskositeetti 30-40 mm2/s DIN 51562 ja suhteellinen tiheys 0,85-0,88 g/cm3 DIN 51757
Sitten mutuilua että ATF on huomattavasti jäykempää kamaa kuin FEBI S 6161 --> pumppu lämpenee, koska nesteen leikkautuvuus huonompi. Lisäksi tuo synteettisyys versus mineraali
On sekoitus synteettitisistä perusöljyistä ja lisäaineista ,viskositeetti on 19 mm2/s DIN 51562 ja suhteellinen tiheys 0,82g /cm3 DIN 51757.
Teboil DEXRON II ATF On mineraalipohjainen perusöljy >80% tilavuudesta.
Viskositeetti 30-40 mm2/s DIN 51562 ja suhteellinen tiheys 0,85-0,88 g/cm3 DIN 51757
Sitten mutuilua että ATF on huomattavasti jäykempää kamaa kuin FEBI S 6161 --> pumppu lämpenee, koska nesteen leikkautuvuus huonompi. Lisäksi tuo synteettisyys versus mineraali
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Bentleyn huoltomanuaali kertoo että kakkosgolfin tapauksessa on aiemmin käytetty ATF:ää ja sen huonojen kylmäominaisuuksien takia tulee tiivisteistä läpi ja jättää voitelematta. Järjestelmä muistaakseni piti tyhjentää vanhoista ja laittaa sitä uudempaa nestettä tilalle.Onko kellään varmaa tietoa että juuri automaattiöljy hajottaa noita pumppuja? Tuntuu että tuo vaatimus käyttää juuri vag konsernin tuotteita olis tullut "ohjeena" merkkiliikkeestä.
Tuskimpa tuo juurikaan nostaa merkkiliikkeen öljyn myyntiä kun kaikki TSI-miehet hakee sen tarvikeliikkeestä. Ja vaikka se oliskin ATF:ää niin sekin haetaan muualta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa