Passat W8 / Golf R32 kokemuksia?
Valvoja: ffp jäsenet
Passat W8 / Golf R32 kokemuksia?
Homman juju on siis se, että etsin itselle käyttöautoa. Kriteereinä "tehokas manuaalivaihteinen neliveto, hyvillä varusteilla ja vetokoukulla".
Vaihtoehtoja löytyy yllättävän vähän tässä hintaluokassa (alle 20ke), lähinnä Audi S4, Passat W8, Golf R32, BMW 330iX.
Ovatko nuo otsikossa mainitut autot kuinka harvinaisia täällä peräpohjolassa, ei kovin usein ole moisia ainakaan itselle tullut vastaan. Lähinnä käyttökokemuksia ja moottoreiden huolto- / luotettavuuskokemuksia kaipailisin, onko tuommoinen W8 moottori kuinka tekniikan kukkanen vai pystyykö sen kanssa tämmöinen DIY-mekaanikko elämään kuinka huolettomasti?
Pari kilpailevan saksalaismerkin V8 konetta on tullut kasailtua joten jonkinlainen käsitys autoista / moottoreista löytyy kyllä.
Pikaisella googlauksella näyttäisi tarjontaa olevan varsin kohtalaisesti, saksan pyyntihinnat reilusti alle 10ke, veroja tullee 5-10ke nopealla haarukoinnilla.
Kulutushan eritoten tuolla Passatilla lienee varsin miehekäs mutta eipä noita kilometrejä vuodessa mahdottomia tule..
Keskustelu vapaata, jopa suotavaa :)
Vaihtoehtoja löytyy yllättävän vähän tässä hintaluokassa (alle 20ke), lähinnä Audi S4, Passat W8, Golf R32, BMW 330iX.
Ovatko nuo otsikossa mainitut autot kuinka harvinaisia täällä peräpohjolassa, ei kovin usein ole moisia ainakaan itselle tullut vastaan. Lähinnä käyttökokemuksia ja moottoreiden huolto- / luotettavuuskokemuksia kaipailisin, onko tuommoinen W8 moottori kuinka tekniikan kukkanen vai pystyykö sen kanssa tämmöinen DIY-mekaanikko elämään kuinka huolettomasti?
Pari kilpailevan saksalaismerkin V8 konetta on tullut kasailtua joten jonkinlainen käsitys autoista / moottoreista löytyy kyllä.
Pikaisella googlauksella näyttäisi tarjontaa olevan varsin kohtalaisesti, saksan pyyntihinnat reilusti alle 10ke, veroja tullee 5-10ke nopealla haarukoinnilla.
Kulutushan eritoten tuolla Passatilla lienee varsin miehekäs mutta eipä noita kilometrejä vuodessa mahdottomia tule..
Keskustelu vapaata, jopa suotavaa :)
Noista paras vaihtoehto on varmaan S4 2.7bit tai miksei myös A6 2.7bit? W8 on sen
verran harvinaista herkkua, että ei sitä taideta edes jokaisella korjaamolla huoltaa.
S4:sta kantse kattoa facelift mallia 2000-2001 mallia, jossa on jo ei niin hajoavat pakosarjat.
Ja jos vaparitekniikka haluaa ja kulkua, niin A6 4.2 v8 on myös hyvä vaihtoehto ja saa
hyvin alle 20k€.
verran harvinaista herkkua, että ei sitä taideta edes jokaisella korjaamolla huoltaa.
S4:sta kantse kattoa facelift mallia 2000-2001 mallia, jossa on jo ei niin hajoavat pakosarjat.
Ja jos vaparitekniikka haluaa ja kulkua, niin A6 4.2 v8 on myös hyvä vaihtoehto ja saa
hyvin alle 20k€.
Tossa on pieni juttu W8:n jakopääremontista, jos työkalut pysyy itsellä käsissä. Korjaamolla joutuu varmaan tuosta hyvästä latomaan oivan nipun seteleitä tiskiin.
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=662555
Kyllähän noitakin saa pienellä lisäpanostuksella V6 Passattien hintaan. Käyttökulut onkin sitten pykälää kovemmat.
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=662555
Kyllähän noitakin saa pienellä lisäpanostuksella V6 Passattien hintaan. Käyttökulut onkin sitten pykälää kovemmat.
Onko näille VAG-konsernin tuotoksille olemassa netissä osakatalogia / räjäytyskuvia (kuten BMW:lle) ? Näkisi hieman konstruktiota & hintoja osille..
A6 alkaa mennä jo hitusen turhan suureksi autoksi kokonsa puolesta, mutta muutenhan tuommoinen 2.7 biturbo olisi varsin pätevä laitos.
Täytyy tiputtaa R32 pois listalta jos siihen ei saa vetokoukkua.
Taggis; kertoileppa lisää tuosta W8:sta / passatista. Onko siinä voimansiirron kanssa ollut kummoisempia ongelmia? Joutuuko jakopäärempan tekemään aina tuossa 200tkm kieppeillä vai ovatko ne ylipäänsä kuinka kestäviä?
Käyttökustannukset toki moisessa nousevat suht korkeiksi, mutta alhainen hankintahinta hyvien varusteiden kera houkuttelisi kyllä..
A6 alkaa mennä jo hitusen turhan suureksi autoksi kokonsa puolesta, mutta muutenhan tuommoinen 2.7 biturbo olisi varsin pätevä laitos.
Täytyy tiputtaa R32 pois listalta jos siihen ei saa vetokoukkua.
Taggis; kertoileppa lisää tuosta W8:sta / passatista. Onko siinä voimansiirron kanssa ollut kummoisempia ongelmia? Joutuuko jakopäärempan tekemään aina tuossa 200tkm kieppeillä vai ovatko ne ylipäänsä kuinka kestäviä?
Käyttökustannukset toki moisessa nousevat suht korkeiksi, mutta alhainen hankintahinta hyvien varusteiden kera houkuttelisi kyllä..
Oma mielikuva, V6 4-veto Passatin omistajana, noista mainituista autoista on sellainen että itse ottaisin 330iX bemarin mikäli koko ei rajoittaisi valintaa ja auton meinaa pitää vakiona.
Tämä mielikuva siis on huolto- / osahinnoista, kestävyydestä ja esim. kulutuksesta.
Biturbo Audeissa yksi kuluerä, jos huono tuuri käy, on ne (jeesuksen kalliit) turbot joissa on vuosimallista ja huoltohistoriasta riippuen huonolla tuurilla edessä vaihto (tai sitten ei ;) ).
Vakuutuksista voisi kuvitella äkkisesti että S4 ja 330iX olisivat 4-4.2 litraisia VAGeja halvempia, mutta pikaisesti katsomalla halvin on R32, sitten S4, Passat W8 ja perää pitää 330iX josta pyydetään ~400 eur enemmän vuodessa kuin Golfista ja noin 300 enemmän kuin Passatista (joka on alle satasen S4:sta kalliimpi). Teini-Bemarit pitävät huolen ettei BMW:llä köyhät ajele (hinnat ilman bonuksia IF:ltä).
Jos haluaa VAG-leirissä pysyä, niin sitten noista vaihtoehdoista varmaan se hauskin on tuo S4, ellei tekniikka ja sen ylläpitohinta pelota. "Fun Factorhan" S4:ssa ja 330iX:ssä on ihan eri luokkaa kuin pappamallin Passatissa tai A6:ssa joissa paino ja koko rajoittavat suorituskykyä ja käsiteltävyyttä reippaasti.
Noista yleisin "suomiauto" on luultavasti 330iX, tai ehkä R32. Lähes kaikki W8:t ovat tuonteja (ja automaatteja - TipTronic syö melkoisesti suorituskykyä, btw). S4:tkin ovat suurin osa tuontikamaa.
Tämä mielikuva siis on huolto- / osahinnoista, kestävyydestä ja esim. kulutuksesta.
Biturbo Audeissa yksi kuluerä, jos huono tuuri käy, on ne (jeesuksen kalliit) turbot joissa on vuosimallista ja huoltohistoriasta riippuen huonolla tuurilla edessä vaihto (tai sitten ei ;) ).
Vakuutuksista voisi kuvitella äkkisesti että S4 ja 330iX olisivat 4-4.2 litraisia VAGeja halvempia, mutta pikaisesti katsomalla halvin on R32, sitten S4, Passat W8 ja perää pitää 330iX josta pyydetään ~400 eur enemmän vuodessa kuin Golfista ja noin 300 enemmän kuin Passatista (joka on alle satasen S4:sta kalliimpi). Teini-Bemarit pitävät huolen ettei BMW:llä köyhät ajele (hinnat ilman bonuksia IF:ltä).
Jos haluaa VAG-leirissä pysyä, niin sitten noista vaihtoehdoista varmaan se hauskin on tuo S4, ellei tekniikka ja sen ylläpitohinta pelota. "Fun Factorhan" S4:ssa ja 330iX:ssä on ihan eri luokkaa kuin pappamallin Passatissa tai A6:ssa joissa paino ja koko rajoittavat suorituskykyä ja käsiteltävyyttä reippaasti.
Noista yleisin "suomiauto" on luultavasti 330iX, tai ehkä R32. Lähes kaikki W8:t ovat tuonteja (ja automaatteja - TipTronic syö melkoisesti suorituskykyä, btw). S4:tkin ovat suurin osa tuontikamaa.
Alkaa tuo W8 tippua kyllä pois jo tekniikan ilmeisen eksoottisuuden takia.. Mutta eritoten S4 tai 2.8 litraiset VAG:t ovat varsin hyviä vaihtoehtoja, tätyypä käydä moisia kokeilemassa jossain välissä niin saa ihan sitä kuuluisaa perstuntumaakin niihin.
Onko noissa V6-koneissa jakopään kanssa ongelmia vai mikä niistä tekee kalliita? Voimansiirron kestävyys lienee kunnossa kuitenkin?
330iX on "tuttu auto", joten sikäli tekisi mieli kokeilla jotain muuta välillä. Ihan jo hankintahinnankin vuoksi..
Onko noissa V6-koneissa jakopään kanssa ongelmia vai mikä niistä tekee kalliita? Voimansiirron kestävyys lienee kunnossa kuitenkin?
330iX on "tuttu auto", joten sikäli tekisi mieli kokeilla jotain muuta välillä. Ihan jo hankintahinnankin vuoksi..
Jakopäässä ei ole mitään ihmeellistä, vaihto vain on hieman työlästä (puskuri huoltoasentoon, jne). Tuon saa ei-merkkiliikkeessä teetettyä 550-650 eurolla (taisi sisältää kiristimen laakerinkin). Vaihtoväli on, ainakin 3B:ssä, 90tkm (itsellä tarkistettiin tuo hihna termarin vaihdon yhteydessä eikä 6v / 70tkm ollut vielä syytä vaihtaa).
Voimansiirtonahan Torsenhan on melkolailla "ikuinen" ja vaatii lähes olemattomasti huoltoa (vaihteistoöljyt silloin tällöin ja peräöljyt ~200tkm välein).
Voimansiirtonahan Torsenhan on melkolailla "ikuinen" ja vaatii lähes olemattomasti huoltoa (vaihteistoöljyt silloin tällöin ja peräöljyt ~200tkm välein).
Kunhan nyt mainitsin listoilla olevien autojen eroista. VR6 hyvinkin nuo Golfien koneet, hivenen parannellulla jakopäällä, lisäventtiileillä yms yms. Hyvin yhdistetty perinteisen V6:n ja rivikutosen edut.. toisaalta myös haitat :D
Haldex nyt vaatii hiukan useammin öljynvaihtoa ja saattaa kärsiä sähköongelmista, tosin näitäkin tapauksia tuntuu olevan melko harvassa. Ohjelmistopäivityksen jälkeen pitäisi kelvata torsenmiehillekin.
Haldex nyt vaatii hiukan useammin öljynvaihtoa ja saattaa kärsiä sähköongelmista, tosin näitäkin tapauksia tuntuu olevan melko harvassa. Ohjelmistopäivityksen jälkeen pitäisi kelvata torsenmiehillekin.
Voimansiirron osalta menee näin:
Kone poikittain - Haldex
Kone pitkittäin - Torsen
Golfin pohjalevyä lainaavissa malleissa kone on aina poikittain (A3, Leon, Octavia, jne). Kone on myös poikittain Passat 3C:ssä (nykyinen korimalli), mutta vanhemmissa Passateissa kone on pitkittäin. Audissa kone on poikittain TT:ssä ja A3:ssa, muissa Audin malleissa pitkittäin.
Kone poikittain - Haldex
Kone pitkittäin - Torsen
Golfin pohjalevyä lainaavissa malleissa kone on aina poikittain (A3, Leon, Octavia, jne). Kone on myös poikittain Passat 3C:ssä (nykyinen korimalli), mutta vanhemmissa Passateissa kone on pitkittäin. Audissa kone on poikittain TT:ssä ja A3:ssa, muissa Audin malleissa pitkittäin.
Viimeksi muokannut Tero V., 8.1.2010 10:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa