Golf II -90 1.8 RP Pätkii
Valvoja: ffp jäsenet
Golf II -90 1.8 RP Pätkii
Mitäs tuolle sais tehtyä kun käynnistän auton kylmänä niin ei ole mitään vikaa
mutta menee hetki niin alkaa pätkimään ihan kun pudottaisi yhden pytyn pois pelistä ja kun kone on kuuma niin taas toimii normaalisti.
Katoisin tänään tulpat ja oli ihan noesta mustat.
mutta menee hetki niin alkaa pätkimään ihan kun pudottaisi yhden pytyn pois pelistä ja kun kone on kuuma niin taas toimii normaalisti.
Katoisin tänään tulpat ja oli ihan noesta mustat.
Itselläni sama vika RP koneessa. Mulla auto alkaa toimimaa heti kun vähän lämmöt alkaa nousemaan. Puhdistin tänää kaikki johdot paineilmalla mitkä menee ruiskulle ja laitoin jotain kosteutta poistavaa ainetta.
Aamulla näkee taas että alkaako röpöttään ja pukkaan mustaa.
Voiko rikastin olla jumissa jotenki?
Aamulla näkee taas että alkaako röpöttään ja pukkaan mustaa.
Voiko rikastin olla jumissa jotenki?
Joo siinä on 1 selvästi näkyvä viiva siinä vauhtipyörässä? Onko se se yläkuolokohta? Sitten kun linjaa apuakselin ja kampuran kiilahihnapyörän niin löytyy viivan oikalta puolelta juuri oikeasta paikkaa piste? Onko tämä se sytytyksen ajoitusmerkki silloin? Itsellä on nyt tuon pisteen kohdalla kampura ja toimii paremmin kuin ennen.
Joulu on ihmeidenaikaa ja jne jne...
Eilen otin illalla akun miinusnavan irti ja kun aamulla lähdin liikenteeseen niin ei esiintynyt pätkimistä ollenkaan.
Täytyy itsekkin tarkistaa tuo jako kun en muista kumman mukaan sen laitoin.
Muistaakseni oli suora viiva ja sitten semmonen kartiomerki pyörässä.
Eilen otin illalla akun miinusnavan irti ja kun aamulla lähdin liikenteeseen niin ei esiintynyt pätkimistä ollenkaan.
Täytyy itsekkin tarkistaa tuo jako kun en muista kumman mukaan sen laitoin.
Muistaakseni oli suora viiva ja sitten semmonen kartiomerki pyörässä.
Nyt tullut taas ajeltua ja auto alkoi taas pätkimään ihan samallalailla kuin ennenkin, otin taas akun miinusnavan irti ja taas toimii normaalisti.
Eikai tuossa oikeen muuta vikaa voi enään olla kun tuo lambda,
täytyy katsoa koska sen ehtis putsaamaan tai vaihtamaan mutta ennen sitä täytyy vaan ecua nollailla.
Eikai tuossa oikeen muuta vikaa voi enään olla kun tuo lambda,
täytyy katsoa koska sen ehtis putsaamaan tai vaihtamaan mutta ennen sitä täytyy vaan ecua nollailla.
Viimeksi muokannut Nate, 20.2.2010 11:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itselläni ilmaantui 1.8 RV-koneeseen lähes samanlaiset ongelmat. Lähtee kylmänä hienosti käyntiin, vähän aikaa käytyään alkaa yskimään ja pätkimään sekä kuorma päällä, että tyhjänä kierroksia nostaessa. Hajusta päätellen käy pirun rikkaalla. Lamdan vaihdolla ajattelin lähteä liikkeelle.. Lisäilmaluisti jumitteli pakkasten alkaessa, korjaantui puhdistuksella. Voiko tällä olla osuutta asiaan?
Mulla ei ainakaan mitään merkitystä että onko ollut auto tallissa tai pihalla niin pätkii kuitenkin eli ei oo lämmöstä kiinni.
Eilen lopetti auto toiminnan kokonaan ei starttaa ollenkaan, tänään kävin ostamassa solenoidin ja lambdan täytyy sitten katsoa vaikuttaako se mihinkään.
Jos ei nuo korjaukset auta niin poltan koko romun.
Eilen lopetti auto toiminnan kokonaan ei starttaa ollenkaan, tänään kävin ostamassa solenoidin ja lambdan täytyy sitten katsoa vaikuttaako se mihinkään.
Jos ei nuo korjaukset auta niin poltan koko romun.
Viimeksi muokannut Nate, 20.2.2010 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siis ei käynnisty vai ei pyöritä starttia??
Oma RP jätti viime talvena starttaamatta, ei edes solenoidi naksahtanut. Irrotin punaisen anturin, joka on imuilmanesilämmityksen kytkin, ja tämän jälkeen auto hyrähti vaivatta käyntiin... mitä v*ttua??? Kannattaa siis kokeilla.
Myös tyhjäkänytimoottori, jossa samassa potikassa "joutokäyntikytkin", joka ilmoittaa kun kaasua ei paineta, voi aiheuttaa harmaita hiuksia, myös kierroksilla ajettaessa
Oma RP jätti viime talvena starttaamatta, ei edes solenoidi naksahtanut. Irrotin punaisen anturin, joka on imuilmanesilämmityksen kytkin, ja tämän jälkeen auto hyrähti vaivatta käyntiin... mitä v*ttua??? Kannattaa siis kokeilla.
Myös tyhjäkänytimoottori, jossa samassa potikassa "joutokäyntikytkin", joka ilmoittaa kun kaasua ei paineta, voi aiheuttaa harmaita hiuksia, myös kierroksilla ajettaessa
Mulla lakkas sitten liikkuminen tänäaamuna lopullisesti. Auto kyllä lähti käyntiin, mutta kävi niin rikkaalla ettei jaksanut edes kaikilla pytyillä sytyttää tai ottaa kierroksia. Pakokaasu haisi todella raskaasti gasolle. Kaivelin fillarin esiin, toivottavasti ennenkuin katti ja tulpat kuolivat. Voikohan läppätoiminen IMM ottaa nokkiinsa (edellisen omistajan laittamasta :D ) kartiofilsusta kovilla pakkasilla?
Nyt JO sain lambdan vaihdettua ja käynti muuttui muttei tullut kuntoon.
Sitten tuli koko startti vaihdettua että sain auton käyntiin.
Siitä pätkimisestä,
ennen auto pätki kylmänä ja lopetti kun lämpesi nyt kun vaihdoin lambdan (vanha näytti olevan bilteman) niin toimii kylmänä hyvin mutta lämpimänä pätkii vähän,
huomaa kun ajaa tasakaasulla tai pysähtyy niin kuulee kun palaa putkessa ja todella epätasaisesti ihan kun joku harrikka kävisi taustalla.
Ei oikeen enään keksi mikä voisi olla vikana ellei sitten tuokaan lambda toimi kunnolla, ei vaan millään viitsisi ostaa tuohon romuun boschin lambdaa.
Pystyykö sitä lambdan toimintaa jotenkin testaamaan eli miten esimerkiksi auto käyttäytyy jos otan johdon irti?
Sitten tuli koko startti vaihdettua että sain auton käyntiin.
Siitä pätkimisestä,
ennen auto pätki kylmänä ja lopetti kun lämpesi nyt kun vaihdoin lambdan (vanha näytti olevan bilteman) niin toimii kylmänä hyvin mutta lämpimänä pätkii vähän,
huomaa kun ajaa tasakaasulla tai pysähtyy niin kuulee kun palaa putkessa ja todella epätasaisesti ihan kun joku harrikka kävisi taustalla.
Ei oikeen enään keksi mikä voisi olla vikana ellei sitten tuokaan lambda toimi kunnolla, ei vaan millään viitsisi ostaa tuohon romuun boschin lambdaa.
Pystyykö sitä lambdan toimintaa jotenkin testaamaan eli miten esimerkiksi auto käyttäytyy jos otan johdon irti?
Lambdan testaus
Tuosta linkistä löytyy selitystä aiheeseen. Eli yleismittari riittää karkeaan toiminnan testaukseen.
http://autodb.fi/tietopankki.php?article=13
http://autodb.fi/tietopankki.php?article=13
Noniin nyt auto toimii kiitettävästi.
Vaihdoin tulpanjohdot ja tulpat niin loppui pätkiminen,
katsoin pimeässä konehuoneeseen niin ei näkynyt mitään mutta kun otin kiinni tulpanjohdosta niin sai mukavan sähköiskun niin tuli todettua että varmaan entiset johdot.
Vielä ei ole kerinnyt ajamaan tankillista että näkee onko bensankulutus vähentynyt mutta luulisi kun pätkiminen loppui,
ennen pääsi reilu 500km ja kun pätkis niin noin 400km tankillisella.
Vaihdoin tulpanjohdot ja tulpat niin loppui pätkiminen,
katsoin pimeässä konehuoneeseen niin ei näkynyt mitään mutta kun otin kiinni tulpanjohdosta niin sai mukavan sähköiskun niin tuli todettua että varmaan entiset johdot.
Vielä ei ole kerinnyt ajamaan tankillista että näkee onko bensankulutus vähentynyt mutta luulisi kun pätkiminen loppui,
ennen pääsi reilu 500km ja kun pätkis niin noin 400km tankillisella.
Nostellaas vanhaa topiksia ylös.
Jetta alkanut nyt oireilemaan jopa itselle uudella tavalla tämän rp hlvtin kanssa. 8)
Vikana siis on, että auto rupes nyhtämään 2500 - 3000 rpm välissä kun sille antoi reippaammin kaasua. Tätä se siis tekee vieläkin. Vikaa ei ilmene ennen tuota kierrosaluetta, eikä sen jälkeen. Laulaa niinkun pitää ja vedot on tallella. Noh, enpä asiaan kiinnitellytkään enempiä huomiota, vaan päätin, et ajellaan sukkasillaan tuon kierrosalueen yli. Eli kun ajaa kevyemmällä kaasulla kone ei pätki.
Tänään kuitenkin töistä pois tullessa normaalisti sukkasillaan kiihytellessä, taas tuttu nykiminen tuolla kierrosalueella. Eli vika siis näyttäisi pahenevan. Aika tarkalleen vielä ongelma on siinä n. 2750 rpm kohdalla.
Ossaako joku kertoa, mitä lähetään vikaa ehtimään ennenkun tää Volkkareilla ajaminen vie taas kuilun reunalle.
Perusjutut ok.
Tulpat, v-jakajankansi, pyörijä uusittu aikaisemmin keväällä ku pientä ennakoivaa huoltoa tein. Ne voidaan sulkea suoraan pois. Käynti lämpötilalla ei ainakaan toistaiseksi ole ollut merkitystä. Kylmä tai kuuma, sama homma.
Jetta alkanut nyt oireilemaan jopa itselle uudella tavalla tämän rp hlvtin kanssa. 8)
Vikana siis on, että auto rupes nyhtämään 2500 - 3000 rpm välissä kun sille antoi reippaammin kaasua. Tätä se siis tekee vieläkin. Vikaa ei ilmene ennen tuota kierrosaluetta, eikä sen jälkeen. Laulaa niinkun pitää ja vedot on tallella. Noh, enpä asiaan kiinnitellytkään enempiä huomiota, vaan päätin, et ajellaan sukkasillaan tuon kierrosalueen yli. Eli kun ajaa kevyemmällä kaasulla kone ei pätki.
Tänään kuitenkin töistä pois tullessa normaalisti sukkasillaan kiihytellessä, taas tuttu nykiminen tuolla kierrosalueella. Eli vika siis näyttäisi pahenevan. Aika tarkalleen vielä ongelma on siinä n. 2750 rpm kohdalla.
Ossaako joku kertoa, mitä lähetään vikaa ehtimään ennenkun tää Volkkareilla ajaminen vie taas kuilun reunalle.
Perusjutut ok.
Tulpat, v-jakajankansi, pyörijä uusittu aikaisemmin keväällä ku pientä ennakoivaa huoltoa tein. Ne voidaan sulkea suoraan pois. Käynti lämpötilalla ei ainakaan toistaiseksi ole ollut merkitystä. Kylmä tai kuuma, sama homma.
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
No eipä täälläkään siinä vikaa ollut. Mittaus ok ja varmuudelta vielä puhdistuskin. :/ Noh... Tuleen ei jäädä makaamaan, auto tutkinnan alle ja diagnoosina kävi ilmi, että soppa ei riitä tuolle koneelle yläkierroksilla / kovempaa polkiessa. Nostopumppu sökö.
Välillä onneks näinkin. Meinas arkeologiset haamut jo hyökätä.
Välillä onneks näinkin. Meinas arkeologiset haamut jo hyökätä.
Käy liian rikkaalla CO:sta päätellen, lambda-arvon perusteella sama juttu. Eli vika lambdassa, sen kytkennöissä tai maadotuksessa. Sehän on semmonen koaksiaalityyppinen, eli johto kiertää venakopasta sen kuoreen.
Onko jako kohdallaan, entäs minkä merkin mukaan sytytys säädetty kun vauhtiksessa niitä on kaksi? Pieni 0-muotoinen merkki on yläkuolokohdalle eli se jakopään merkki, syvempi lovi sitten sytytyksen ajoitukselle.
Onko jako kohdallaan, entäs minkä merkin mukaan sytytys säädetty kun vauhtiksessa niitä on kaksi? Pieni 0-muotoinen merkki on yläkuolokohdalle eli se jakopään merkki, syvempi lovi sitten sytytyksen ajoitukselle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa