Mikäs vikana ku auton puhallin ei jaksa sulattaa ikkunoita. esim aamulla sulatin sisätila lämmitimellä ikkunat. kävin ajamassa tommosen 600km lenkin tänään golffilla 4 henkilöä kyydissä. taka ikkuna meni aivan umpijäähän samoin molemmat taka sivu ikkunat. ja etu ovien ikkunat alko meneen välillä jäähän mutta justiisa jakso vähän niitä sulattaa ku täysiä huusi. puhallin puhaltaa niin kuumaa ilmaa että justiisa pystyy pitää kättä puhaltimen eessä.
ja otin eilen kokonaan raitis ilmasuodattimen pois jakso puhaltaa paremmin, mutta jäätyykö sen takia ikkunat nyt. ulkona oli pakkasta -20 - -30 astetta
lämmöt heittelee 70-90 (jos mittarin puoli väli on 90c).
hiljempaa ajaessa 90 astetta ja hetikö noupeus nousee yli 60 niin lämmöt laskee vähän yli 70 asteeseen.
Golf gti 2.0 8v ikkunat ei sula -93
Valvoja: ffp jäsenet
termostaatti tai anturi
oma veikkaus lämpötila-anturi tai termostaatti...
Viat ja mahdolliset vikakohteet sekä väärä käyttö:
-Termostaatti viallinen.
-Auton sisällä paljon kosteutta --> kopistellaan kengät ja vaatteet huolellisesti _aina_ ennen sisään astumista. Vältetään lyhyttä ajoa, jossa auto ei kerkeä lämpenemään ja kuivumaan läpikotaisin.
-Sisäilmansuodatin huono (vaihdetaan vähintään vuosittain).
-Poistoilman reitti tukittu, tukossa tai viallinen. Mahdolliset jälkiasennukset esteenä, kuten lisäeristykset tai audohifi?
-Puhalluksen voimakkuuden virheellinen säätäminen jäähdytys/lämmitysveden lämpötilaan nähden.
-Pohjapanssari puuttuu tai ajoviima kulkeutuu esteettä moottorille muusta syystä.
-Liian kovat urheilusuoritukset auton sisällä ( :D )
Kun edellämainitut seikat ovat kunnossa, pysyvät ikkunat _takuulla_ auki jäästä, jos huurua alkaa kuitenkin ilmenemään niin tällöin kannattaa myös raottaa hieman vaikka takaikkunoita paremman ilmanvaihdon saavuttamiseksi. Takaikkunan lämmitys päälle!
-Termostaatti viallinen.
-Auton sisällä paljon kosteutta --> kopistellaan kengät ja vaatteet huolellisesti _aina_ ennen sisään astumista. Vältetään lyhyttä ajoa, jossa auto ei kerkeä lämpenemään ja kuivumaan läpikotaisin.
-Sisäilmansuodatin huono (vaihdetaan vähintään vuosittain).
-Poistoilman reitti tukittu, tukossa tai viallinen. Mahdolliset jälkiasennukset esteenä, kuten lisäeristykset tai audohifi?
-Puhalluksen voimakkuuden virheellinen säätäminen jäähdytys/lämmitysveden lämpötilaan nähden.
-Pohjapanssari puuttuu tai ajoviima kulkeutuu esteettä moottorille muusta syystä.
-Liian kovat urheilusuoritukset auton sisällä ( :D )
Kun edellämainitut seikat ovat kunnossa, pysyvät ikkunat _takuulla_ auki jäästä, jos huurua alkaa kuitenkin ilmenemään niin tällöin kannattaa myös raottaa hieman vaikka takaikkunoita paremman ilmanvaihdon saavuttamiseksi. Takaikkunan lämmitys päälle!
marmorille mars
syksyllä vaihoin tuon anturin tais olla 38€ tiivisteen kanssa.
termostaatti parikypää muistaakseni
termostaatti parikypää muistaakseni
Lämpötila anturin vaihdoin toissa päivänä (4napanen eli mittarille ja eculle sama) anturin ostin motonetistä (saksalainen anturi) edellisellä anturilla näytti koko ajan 110c että en tiiä mihin luottaa. oisko kannattanu suoraan hakee merkkiliikkeestä anturi sielä ois ollu 40e tiivisteen kanssa.?
missäköhän on poisto ilma reijät kyseisessä golffissa?
termostaatin vois melkee vaihtaa parempaan jos tuon enempää maksa.
missäköhän on poisto ilma reijät kyseisessä golffissa?
termostaatin vois melkee vaihtaa parempaan jos tuon enempää maksa.
Itsellä tuo farkku 1.9TD ei lämmennyt juuri 15km pätkäajelun aikana. Aina sai parta kuurassa puhallella sormia sulaksi. Vikana oli aivan tukkoinen raitisilmansuodatin. Nyt lämpiää golffikin -30 pakkasessa 5km matkalla niin hyvin että kehtaa jo toppatakinkin heittää päältä pois.
Ei muutaku tutkimaan se suodatin. Jos et silmämääräisesti pysty toteamaan suodattimen kuntoa niin jätä pois se ja käy testilenkillä. Huomaat varmasti eron.
Ei muutaku tutkimaan se suodatin. Jos et silmämääräisesti pysty toteamaan suodattimen kuntoa niin jätä pois se ja käy testilenkillä. Huomaat varmasti eron.
Termostaatti ainaki sökö lämpömittari ei nouse ajossa yhtään paikallaan saa nousemaan 90 asteeseen ku n.20 min pitää paikallaan hetikö lähtee ajamaan lämmöt laskee takasin alle 70c ja alavesiletku ei lämpeä yhtään.
jospa se termostaatin vaihdolla selviää.
olihan toi raitisilma suodatin melko tukkonen hetikö otti kokonaan pois niin alko puhallin paremmin puhaltaan ilmaa mutta ainoastaan "haaleaa"
jospa se termostaatin vaihdolla selviää.
olihan toi raitisilma suodatin melko tukkonen hetikö otti kokonaan pois niin alko puhallin paremmin puhaltaan ilmaa mutta ainoastaan "haaleaa"
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 10 vierailijaa