Elikkäs, tuossa tiistaina vielä auto toimi moitteettomasti, mutta keskiviikkona auto ei enää lähtenyt käyntiin kunnolla.
Muutaman kerran sain startattua, kierrokset nousivat hieman yli tonnin, mutta sitten auto tuntui "tukehtuvan" itsestään ja kun kaasua painoi, teki saman tempun. Ilmasuodatin on kunnossa, ei pitäisi olla tukossa, koska sen juuri tarkastin. Moottori ei nyt pyöritä enää kunnolla, kuuluu vaan "naksutus" eikä muuta. Tulpat on myös juuri vaihdettu ja putsattu.
Jotenka, mikäs tähän nyt on tullut?
Auto lopetti yhteistyön
Valvoja: ffp jäsenet
Kiitoksia vastauksista!
Puola ja sytytys yksikkö on juuri vaihdettu, joten epäilen että kyse ei ole siitä. Ja silloin kun tuo puola oli hajalla, ongelma oli erilainen, joten nyt on joku muu rikki.
Tuo bensan syöttö täytyy tarkistaa, mutta käynnistäessähän tuo moottori ei pyöritä lainkaan, kuuluu vain naksutus. Voiko laturi mahdollisesti olla hajalla ?
Juu, ja autohan on 2 litranen bensakone.
Puola ja sytytys yksikkö on juuri vaihdettu, joten epäilen että kyse ei ole siitä. Ja silloin kun tuo puola oli hajalla, ongelma oli erilainen, joten nyt on joku muu rikki.
Tuo bensan syöttö täytyy tarkistaa, mutta käynnistäessähän tuo moottori ei pyöritä lainkaan, kuuluu vain naksutus. Voiko laturi mahdollisesti olla hajalla ?
Juu, ja autohan on 2 litranen bensakone.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
jos akku on huono niin voihan se antaa periksi startatessa kun pakkastakin on sopivasti. vaikea sanoa kun ei kuule miten auto kävi mutta bensan suodatinta voi koittaa lämmittää varovasti kuumailmapuhaltimella jos se on vaikka jäässä. yhdessä talviautossa oli suodatin jäässä ja kävi tyhjäkäyntiä jotenkuten mutta tukehtu heti kun kaasuun koski.
bensan suodatinta voi koittaa lämmittää varovasti kuumailmapuhaltimella jos se on vaikka jäässä.
no eikö tuossa vaiheessa kannata jos kymppi tuhlata uuteen jos jäähän vetää. samalla toki kannattaa varmaan muutenkin järjestelmää putsata vedestä.
toki nykybensoilla en usko ihan heti että on kerännyt kosteutta tankkiin tai suotimeen, sen verta paljon niissä on MTBE:tä joka liukenee veden kanssa ja vesi poistuu koneen käydessä ja niin eespäin.
mutta itse asiaan niin eiköhän se ole akku lopuilla jos kerta hyytyi noin. ja mikä on hieman ladata akkua?
toki laturikin voi olla huonossa hapessa joka sitten kovastikkin helpottaa sitä akun tyhjentymistä. kunnon lataus akulle ja sit mittoa latausvirrat jos ja kun saa käyntiin, niin ja jostakin kaivaa kuormitusmittari akulle jotta näkee senkin kunnon sitten.
no eikö tuossa vaiheessa kannata jos kymppi tuhlata uuteen jos jäähän vetää. samalla toki kannattaa varmaan muutenkin järjestelmää putsata vedestä.
tottakai suodatin vaihdetaan jos se on täynnä vettä ja jäässä, mutta ei kai kukaan nyt ehjiä osia tuuripelillä vaihtele selvittämättä vikaa.. lämmittämällä selviää että onko vika suodattimessa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa