Golffin käynti
Valvoja: ffp jäsenet
Golffin käynti
mikähän mahtaa olla vikana tyhjäkäynillä kierrokset jää huutamaan turhan korkealle. Kylmänä ongelmaa ei esiinny mutta kun on ajanut jonkin aikaa niin tyhjäkäynti jää 1200-1800 hujakoille. Letkuja ja johtoja olen tutkinut eikä niissä erityisempiä näy. Autohan on Vw golf 1.6 kaasari vm.90 ja sitten samaan vielä onko lämpömittarin anturi rikki kun viisari ei nouse ajossa kun ensimmäiseen valkoseen viivaan mutta paikoillaan kun käyttää lämmöt on puolessa ja flektikin lähtee päälle. termari on kunnossa.
Viimeksi muokannut gulffi, 27.12.2009 14:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mulla oli jetassa sama homma lämpöjen kans ja vaihdoin lämpötila anturin eikä ollut mitään vaikutusta.. termarin vaihdolla alkoi toimia. ja tuo tyhjäkäynti mulla oli kans samanlainen, mutta sitä oli vaan harvoin. vaihdoin tyhjäkäyntimoottorin ja alko pelaan niinku unelma :) mulla siis 1,8ruisku koneella.
Oletkos tarkistanut kaasuttimen välilaipan että on kunnossa? Jos se kuminen välilaippa on murtunut (itselläni oli murtunut sisältäpäin) niin se aiheuttaa kyllä hiukan ylimääräistä ilmanottoa koneeseen.
Pahvia jäähdyttimen eteen jos ei muuten lämpiä.
Omani odottaa kesää että sitten vasta ajellaan sillä jos ajellaan. 1.8 vm -86
Pahvia jäähdyttimen eteen jos ei muuten lämpiä.
Omani odottaa kesää että sitten vasta ajellaan sillä jos ajellaan. 1.8 vm -86
Vika voi olla pulldown- rasiassa. Ota ilmanputsarikotelo irti ja tarkasta rikastinläpän toiminta. (osa nr. 29) http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E2type.html
Kylmänä käynnistettäessä läpän tulee olla melkein kiinni. Kun kone alkaa lämmetä, niin pulldown rasia alkaa vetää läppää auki. Kun kone on täysin lämmin, niin läpän tulee olla kokonaan auki. Jos läppä ei aukea, niin kierrokset saattavat jäädä korkealle.
Kannattaa kuitenkin tarkastaa se kaasarin kumilaipan tiiveys. Kaasari on 1,6 ja 1,8 koneissa mallia 2E2
Tyhjäkäyntiä säädetään kaasarin oikealla puolella olevan metallinvärisen alipainekellon (osa 40) takana olevasta 13 mm pultista. Samalla pitää säätää kaasarin päällä olevaa seosruuvia, jotta tyhjäkäynnin ja seoksen suhde pysyy kohdallaan.
Kylmänä käynnistettäessä läpän tulee olla melkein kiinni. Kun kone alkaa lämmetä, niin pulldown rasia alkaa vetää läppää auki. Kun kone on täysin lämmin, niin läpän tulee olla kokonaan auki. Jos läppä ei aukea, niin kierrokset saattavat jäädä korkealle.
Kannattaa kuitenkin tarkastaa se kaasarin kumilaipan tiiveys. Kaasari on 1,6 ja 1,8 koneissa mallia 2E2
Tyhjäkäyntiä säädetään kaasarin oikealla puolella olevan metallinvärisen alipainekellon (osa 40) takana olevasta 13 mm pultista. Samalla pitää säätää kaasarin päällä olevaa seosruuvia, jotta tyhjäkäynnin ja seoksen suhde pysyy kohdallaan.
Ensin kannattaa putsata ja rasvata kaikki ryypyn liikkuvat osat. Sen jälkeen jos ei toimi niin tee seuraavat toimenpiteet:
1. kokeile tuntuuko pulldown rasiaan menevissä letkuissa alipainetta. Alempi letku menee kaasarin alaosaan ja ylempi letku tulee alipainesäiliöstä (=vihreä pallo joka on kiinni tulipellissä). Jos alipaineletkut näyttävät kuluneilta, niin ne kannattaa vaihtaa uusiin.
2. Irrota pulldown rasia, laita letkut kiinni, auto käyntiin, ja katso liikkuuko pulldown rasian varsi sisäänpäin. Kylmällä koneella alipaine on suurempi, jolloin varsi on lyhimmillään. Koneen lämmetessä alipaine pienenee, jolloin varsi pitenee.
3. Pulldown rasian varren päässä oleva pieni säätöruuvi voi olla liian tiukalla estäen rikastinläpän avautumisen. Avaa ruuvia tarvittaessa. Ruuvin pitäisi olla sellaisella kireydellä, että rikastiläpän ja kurkun etuosan väliin jää n. 4 mm rako koneen ollessa kylmä. Koneen lämmettyä rikastinläpän tulee avautua kokonaan. Jos rako on liian pieni tai liian suuri, ilmenee kylmällä tai puolilämpimällä koneella ajettaessa nykimistä.
4. Myös rikastinkotelon http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E2type.html (osa 28) sisällä oleva jousi kannattaa tarkistaa siltä varalta, että jousi on jumissa ja estää rikastinläppää aukeamasta. Tee kohdistusmerkki rikastinkotelon kanteen jotta saat sen takaisin juuri samaan asentoon.
Perusteellisempia ohjeita kaasarin tarkastamiseen ja säätöön löytyy esim. http://www.ruddies.business.t-online.de/se2E2e.htm
1. kokeile tuntuuko pulldown rasiaan menevissä letkuissa alipainetta. Alempi letku menee kaasarin alaosaan ja ylempi letku tulee alipainesäiliöstä (=vihreä pallo joka on kiinni tulipellissä). Jos alipaineletkut näyttävät kuluneilta, niin ne kannattaa vaihtaa uusiin.
2. Irrota pulldown rasia, laita letkut kiinni, auto käyntiin, ja katso liikkuuko pulldown rasian varsi sisäänpäin. Kylmällä koneella alipaine on suurempi, jolloin varsi on lyhimmillään. Koneen lämmetessä alipaine pienenee, jolloin varsi pitenee.
3. Pulldown rasian varren päässä oleva pieni säätöruuvi voi olla liian tiukalla estäen rikastinläpän avautumisen. Avaa ruuvia tarvittaessa. Ruuvin pitäisi olla sellaisella kireydellä, että rikastiläpän ja kurkun etuosan väliin jää n. 4 mm rako koneen ollessa kylmä. Koneen lämmettyä rikastinläpän tulee avautua kokonaan. Jos rako on liian pieni tai liian suuri, ilmenee kylmällä tai puolilämpimällä koneella ajettaessa nykimistä.
4. Myös rikastinkotelon http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E2type.html (osa 28) sisällä oleva jousi kannattaa tarkistaa siltä varalta, että jousi on jumissa ja estää rikastinläppää aukeamasta. Tee kohdistusmerkki rikastinkotelon kanteen jotta saat sen takaisin juuri samaan asentoon.
Perusteellisempia ohjeita kaasarin tarkastamiseen ja säätöön löytyy esim. http://www.ruddies.business.t-online.de/se2E2e.htm
Otetaanpas vanha juttu käyttöön. Alko nimittäin 2EE teppuilee näin 6 kk jälkeen. Pari päivää sitten tyhjäkäynti alko huutaa taas sitä 1300 ja välillä käynti humpaa ja ryyppykin ruvennu ramppaa että nostaa laskee kiekkoja. Käyttelimpä taas koko värkin irti mutta eipä tuohon mitään keksi että mikähän siinä vois taas olla ropleemana??
Sama vastaus pätee tähänkin...
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=140235
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=140235
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa