eberi ei käynnisty
Valvoja: ffp jäsenet
eberi ei käynnisty
eberi toiminut T4-96 2.5TDI:ssä tähän asti moitteetta mutta nyt ei lähde polttamaan, pumppu pyörii... akku on täysi... onko tietoa mikä vikana...tankki on täynnä, pakkasta ulkona -11 astetta ja kotiin tullessa klo 15 toimi vielä ok, pölläytti kylläkin muutaman kerran valkoista/harmaata alkuvaiheessa ennenkuin hyppäsin auton sisälle...
kyllä talvilaatua pitäisi olla tankissa, vikakoodeja ei ole luettu... kesää vissiin odotellessa... vapaaehtoiset korjaajat vaasan lähistöltä saa ilmoittautua, korvausta vastaan tietenkin. Myös eberin kytkentä-ja räjäytyskuvat kiinnostaisi jos vaikka innostuisi etsimään vikaa itse...
Mitä ne kaksi aika paksua kaapelia ovat jotka lähtevät akulta-->mustaan etupellissä; umpion yläpuolella olevaan "sulakerasiaan" (pienet pellin palat ilmeisesti sulakkeita) ja siitä johonkin vw koodilla olevaan "mötikkään"... numerosarja kyljessä: 701 919 506
Mitä ne kaksi aika paksua kaapelia ovat jotka lähtevät akulta-->mustaan etupellissä; umpion yläpuolella olevaan "sulakerasiaan" (pienet pellin palat ilmeisesti sulakkeita) ja siitä johonkin vw koodilla olevaan "mötikkään"... numerosarja kyljessä: 701 919 506
Jos on kerta kellollinen eberi, niin täs linkis on ohjeet laitteeseen, niin saat luettua vikakoodit siitä.
http://www.preheat.eu/index.php?page=ohjeet
Pistä se näkyviin niin mulla ainakin on purkukoodit niille, että mitä tarkoittavat..
Itellä passatis 4.3kw eberi ollut nyt reilun vuoden kaukokäynnistyksellä ja hyvin hyrräs viime viikolla sillä -25 pakkasellakin. Tosin kun ite asenti sen niin pistin polttoaineputket kulkemaan hytin puolella enkä auton pohjassa kuten liikkeessä tekevät, niin polttoaine kulkee lämpöisempää reittiä, eikä oo ainakaan tähän mennessä ilmennyt mitään ongelmia.
Noi eberit kans sellaisia että kovin kummia ei kannata alkaa edes vaihtelemaan niihin, maksavat hyvin nopeasti jo uuden laitteen hinnan ne osat.
http://www.preheat.eu/index.php?page=ohjeet
Pistä se näkyviin niin mulla ainakin on purkukoodit niille, että mitä tarkoittavat..
Itellä passatis 4.3kw eberi ollut nyt reilun vuoden kaukokäynnistyksellä ja hyvin hyrräs viime viikolla sillä -25 pakkasellakin. Tosin kun ite asenti sen niin pistin polttoaineputket kulkemaan hytin puolella enkä auton pohjassa kuten liikkeessä tekevät, niin polttoaine kulkee lämpöisempää reittiä, eikä oo ainakaan tähän mennessä ilmennyt mitään ongelmia.
Noi eberit kans sellaisia että kovin kummia ei kannata alkaa edes vaihtelemaan niihin, maksavat hyvin nopeasti jo uuden laitteen hinnan ne osat.
kello on vastaava kuin linkissä oleva: http://www.sklep.wit-mot.pl/p,pl,306,mi ... 01400.html
en tiedä kuinka tuolta lukea vikakoodit, laittakaapa eberimyyjät tarjousta tulemaan UUDESTA eberistä kelloineen päivineen....
en tiedä kuinka tuolta lukea vikakoodit, laittakaapa eberimyyjät tarjousta tulemaan UUDESTA eberistä kelloineen päivineen....
Omasta eberistäni kutsutaan tuo "virhemuisti" näkyviin siten että pidetään molempia nuolinäppäimiä painettuna hetken.
Tuossa linkissä olevassa kellossa ei kyllä näytä olevan koko nuolinäppäimiä ollenkaan.
Virhekoodin pitäisi kyllä ilmestyä näytölle hetkeksi näkyviin kun laite menee virhetilaan, joten siitä voisit saada sen talteen. On jotain tämän tyylistä AF-?? kysymysmerkkien tilalla numerot.
Ja mitä tulee uusiin laitteisiin tulee, niin taitaa tuo edellisessä viestissäni oleva preheat oy olla suomen halvimpia näitä laitteita myyviä liikkeitä. Itse tein kartoitusta eri liikkeistä viime vuonna täs Seinäjoki-Kauhajoki sunnalla, mutta mikään liike ei kyllä päässyt lähellekään hinnoissa tuon Oulun liikkeen kanssa. Puhuttiin vastaavan paketin kanssa useammasta sadasta eurosta hintaeroa.
Ite tilasin omani viime vuonna sieltä tuolla kaukokäynnistypaketilla, silloin oli hintaa 900€.
"D/B4W S Komplett- sarja EasyStart R+ kauko-ohjaimella"
Tuos vielä linkki laitteisiin.
http://www.preheat.eu/index.php?page=vesilammittimet
Tuossa linkissä olevassa kellossa ei kyllä näytä olevan koko nuolinäppäimiä ollenkaan.
Virhekoodin pitäisi kyllä ilmestyä näytölle hetkeksi näkyviin kun laite menee virhetilaan, joten siitä voisit saada sen talteen. On jotain tämän tyylistä AF-?? kysymysmerkkien tilalla numerot.
Ja mitä tulee uusiin laitteisiin tulee, niin taitaa tuo edellisessä viestissäni oleva preheat oy olla suomen halvimpia näitä laitteita myyviä liikkeitä. Itse tein kartoitusta eri liikkeistä viime vuonna täs Seinäjoki-Kauhajoki sunnalla, mutta mikään liike ei kyllä päässyt lähellekään hinnoissa tuon Oulun liikkeen kanssa. Puhuttiin vastaavan paketin kanssa useammasta sadasta eurosta hintaeroa.
Ite tilasin omani viime vuonna sieltä tuolla kaukokäynnistypaketilla, silloin oli hintaa 900€.
"D/B4W S Komplett- sarja EasyStart R+ kauko-ohjaimella"
Tuos vielä linkki laitteisiin.
http://www.preheat.eu/index.php?page=vesilammittimet
Peeki!
Siihen maksaa uusi Epeli 350e, kannattaa harkita!
Ite pähkin syksyllä samaa... päädyin kuitenkin uuteen paloilmapuhaltimeen. Makso jotakin 120e
http://www.preheat.eu/index.php?page=ta ... a-varaosat
D3W Z (vw): 350€
Siihen maksaa uusi Epeli 350e, kannattaa harkita!
Ite pähkin syksyllä samaa... päädyin kuitenkin uuteen paloilmapuhaltimeen. Makso jotakin 120e
http://www.preheat.eu/index.php?page=ta ... a-varaosat
D3W Z (vw): 350€
Käynnistyksen ei montaa kertaa tarvitse epäonnistua, kun menee vikatilaan. Resetoida voi irrottamalla hetkeksi eberin pääsulakkeen.
Lähteekö käyntiin auton moottorin ollessa käynnissä? Eberin vesipumppu on herkkä laite, ei tarvitse paljoa epäpuhtauksia olla nesteessä, kun ei enää jaksa kierrättää ja laite ylikuumenee käynnistyksessä.
Ainakin minikellolla tarvitaan vikakoodien lukua varten sisnivalkoisen johdon kytkentä, aina sitä ei ole kytketty. Itsekään en ole mokomaa jaksanut kaivaa esiin.
Lähteekö käyntiin auton moottorin ollessa käynnissä? Eberin vesipumppu on herkkä laite, ei tarvitse paljoa epäpuhtauksia olla nesteessä, kun ei enää jaksa kierrättää ja laite ylikuumenee käynnistyksessä.
Ainakin minikellolla tarvitaan vikakoodien lukua varten sisnivalkoisen johdon kytkentä, aina sitä ei ole kytketty. Itsekään en ole mokomaa jaksanut kaivaa esiin.
031 "Katkos puhallinmoottorilla" "Puhallinmoottori tai puhallinpyörä jumittavat"
Eli melko varmasti puhaltimenmoottorin vaihtokin riittäisi.
Isännällä valitti täs justiin pari viikkoa sitten samaa ja hommas vain uuden moottorin puhaltimeen, niin taas toimii normaalisti.
Kuten tästä linkistä selviää, niin uusi pelkkä 4kw eberi maksaa 466€, mutta ei taida sopia samaan kiinnitysjalkaan tuon 3kw version kanssa.
http://www.preheat.eu/index.php?page=ta ... a-varaosat
Ja se täysin sama 3kw eberi mikä sielä nyt on, niin maksaa 350€. Ja tämä pitäis olla sitten täysin plug and play asennettava, eikä tarvitte ihmetellä mitään.
Eli melko varmasti puhaltimenmoottorin vaihtokin riittäisi.
Isännällä valitti täs justiin pari viikkoa sitten samaa ja hommas vain uuden moottorin puhaltimeen, niin taas toimii normaalisti.
Kuten tästä linkistä selviää, niin uusi pelkkä 4kw eberi maksaa 466€, mutta ei taida sopia samaan kiinnitysjalkaan tuon 3kw version kanssa.
http://www.preheat.eu/index.php?page=ta ... a-varaosat
Ja se täysin sama 3kw eberi mikä sielä nyt on, niin maksaa 350€. Ja tämä pitäis olla sitten täysin plug and play asennettava, eikä tarvitte ihmetellä mitään.
Peeki!
Ei siihen mitään kytkentäkaaviota tarvita.
Vesiletkut ja pakoputki kiinni + Ilmaputki.
Pa letku kiinni. Ja sähöt tulee töpselistä.
Sitten napista käyntiin.
Vesiä ei tarvi tyhjätä koko autosta. Otat jotkut puristimet, joilla letkut (meno+paluu) luttuun siitä Epelin lähistöltä. Kyllä siinä eka kerralla saa hieman pähkäillä, mutta onnistuu.
Jarkolle:
Itse laitteen purkaminen on ihan pala kakkua, mutta ensin sen pöydälle saaminen vaatii hieman kiroilua auton alla...
Ei siihen mitään kytkentäkaaviota tarvita.
Vesiletkut ja pakoputki kiinni + Ilmaputki.
Pa letku kiinni. Ja sähöt tulee töpselistä.
Sitten napista käyntiin.
Vesiä ei tarvi tyhjätä koko autosta. Otat jotkut puristimet, joilla letkut (meno+paluu) luttuun siitä Epelin lähistöltä. Kyllä siinä eka kerralla saa hieman pähkäillä, mutta onnistuu.
Jarkolle:
Itse laitteen purkaminen on ihan pala kakkua, mutta ensin sen pöydälle saaminen vaatii hieman kiroilua auton alla...
Niinpä niin, purinhan minäkin aikoinaan sen paloilmapuhaltimen ihan osix kun ei pelittänyt. Siittä oli silloin hiilen jousi poikki ja toimi siitä asti tänne ihan hyvin (4vuotta) mutta nyt on mykkänä. Tietääkö joku minkä sulakkeen takana se on T4 portterissa -97 paku 2.5tdi. Tarkistaisin ainakin sen sulakkeen ennenkuin nostan sen pöydälle. Tiedä sitten että vieläkö tuota tekohengittäisi kun kerta uusi samanlainen maksaa 350 eeroo.
En tiedä onko minun 2003 alkuperäinen asennus,osa kuitenkin on alkuperäiset.
Sulake on alarivissä taulun kyljessä ,noin 4 :s vasemmalta.
Kun nykkii niitä irti , Eberin sulake hävittää myös kellon näytön ,siitä tietää.
Siis lämmityslaitteen puhallin ,kello,ja itse laite on samalla sulakkeella.
Paitsi virta päällä, joku rele ohjaa puhaltimelle virran vaikka eberin sulake olisi irti tai palanut.
Sulake on alarivissä taulun kyljessä ,noin 4 :s vasemmalta.
Kun nykkii niitä irti , Eberin sulake hävittää myös kellon näytön ,siitä tietää.
Siis lämmityslaitteen puhallin ,kello,ja itse laite on samalla sulakkeella.
Paitsi virta päällä, joku rele ohjaa puhaltimelle virran vaikka eberin sulake olisi irti tai palanut.
Tuota puhallinkoodia nuo joskus heittää vaikka puhallin pelaa.. Vaaleaa savua pukkaa jos ei saa polttoainetta/polttoaine ei höyrysty ja tällöin hehku ainakin pelaa kun kerta saa savun aikaiseksi ja puhallin toimii koska savu tulee ulos. Vaaleaan savuun yleensä on syynä karstottunut polttimen huopa (varsin yleinen vika käynninaikaisissa laitteissa) jonka hehku kuumentaa ja kuuma huopa höyrystää polttoaineen. Karstottunut huopa ei saa polttoainetta höyrystettyä. Tälläisen vaaleaa savua pukkaavan eberin saa ainakin pöhisemään tuollaisella käksikaasupolttimella kun tarjoaa imuputkeen nestekaasua niin että se vaalea savu vähenee ja yleensä pamahtaa tulille ja antaa sit pöhistä ihan pidempään että karstottunut poltin lämpenee kunnolla. Näin muutamat lähteny pelaamaan ja pelanneet sit pudempäänkin ilman mitää remonttia. Nestekaasun sijaan voi koettaa myös starttipilottia..
HUOM! Näitä herkemmin syttyviä kaasuja vasta sitten kun laite alkaa puhaltamaan sitä harmaata savua. Näin seos ei mene liian rikkaalle kun savu kertoo missä mennään. Eli kun vaaleaa savua pukkaa niin seos laihalla = lisää palavaa imuputkeen ja kun näkyvä savutus häviää niin kohta pitäisi alkaa palamista tapahtumaan jos laitteessa ei ole muuta vikaa.
HUOM! Näitä herkemmin syttyviä kaasuja vasta sitten kun laite alkaa puhaltamaan sitä harmaata savua. Näin seos ei mene liian rikkaalle kun savu kertoo missä mennään. Eli kun vaaleaa savua pukkaa niin seos laihalla = lisää palavaa imuputkeen ja kun näkyvä savutus häviää niin kohta pitäisi alkaa palamista tapahtumaan jos laitteessa ei ole muuta vikaa.
Mitenkäs turvallinen tuollainen nestekaasutemppu oikein on? Itse en tohtisi kokeilla, starttipilottia korkeintaan.
Starttipilotista taas tuli mieleen, että vanhoja, hehkuttomia traktoreita tuolla on aina käynnistelty. Vielä tehokkaampi konsti on, kun imuilman ottoon tarjoaa kuumailmapuhaltimella kuumaa ilmaa.
Starttipilotista taas tuli mieleen, että vanhoja, hehkuttomia traktoreita tuolla on aina käynnistelty. Vielä tehokkaampi konsti on, kun imuilman ottoon tarjoaa kuumailmapuhaltimella kuumaa ilmaa.
Mössö haurastuu lämmittämällä sitä. Tämä vaihtelee hieman sen mukaan millaista seosta valmistuksessa on käytetty.
Sitten varovasti talttameisselillä irroittelee sopivia palasia irti. Lopulta pohjasta pitää irroittaa pari / kolme ruuvia, taisi olla torxeja.
Sen jälkeen kortti pitäisi kohtuudellla lähteä irti.
Vaivaa tuossa on jonkin verran, eli kannattaa miettiä tilaako Saksasta uuden. Webaston korteilla tilanne on huomattavasti helpompi näin korjaajan näkökulmasta.
Sitten varovasti talttameisselillä irroittelee sopivia palasia irti. Lopulta pohjasta pitää irroittaa pari / kolme ruuvia, taisi olla torxeja.
Sen jälkeen kortti pitäisi kohtuudellla lähteä irti.
Vaivaa tuossa on jonkin verran, eli kannattaa miettiä tilaako Saksasta uuden. Webaston korteilla tilanne on huomattavasti helpompi näin korjaajan näkökulmasta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa