vw golf3 1.9td käy huonosti/ei lainkaan
Valvoja: ffp jäsenet
vw golf3 1.9td käy huonosti/ei lainkaan
eli nyt ilmeni sellainen vika aivan yht`äkkiä että, olin kylällä ajelemassa ja tulin takaisin pihaan niin auto kävi huonosti, sillain oikein rynkyttämällä kävi ja hyvä kun käynnissä pysy. jakopään remontti tehty noin 500km sitten ja toiminut aivan moitteetta rempan jälkeen ennen tätä vikaa. tarkistin jaon eikä se ole hypännyt. moottoria kun käyttää hetkenaikaa isommilla kierroksilla ja sitten päästää kaasusta irti niin auto jää yleensä käymään normaalisti. sitten jos kaasuun koskee niin huonokäyntisyys alkaa taas. vika on siis ainoastaan tyhjäkäynti - 1000rpm välillä. ottaa kierrokset normaalisti ja kulkee normaalisti. ahdonalaisen syötön kara vaihettu jyrkemmin viistettyyn, mutta se tuskin asiaan vaikuttaa kun sillä toimi ihan hyvin sillä joitain satoja kilsoja. ja auto on vm-93
APUVA!
APUVA!
Viimeksi muokannut -vellu-, 19.12.2009 11:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nyt tuli perehdyttyä vähän enemmän tuohon auton käyttäytymiseen. auto ei lähe ilman kylmäkäynnistintä(sitä vipua) käyntiin, ei kylmänä eikä kuumana, hörähtää kylläkin. kylmäkäynnistimellä lähtee hienosti käyntiin, mutta käynti on silläkin vähän katkonaista ja paukuttaa putkeen. kulkee ajaessa ihan normaalisti. sitten kun tulee vaikka risteykseen niin auto saattaa hetken aikaa käydä tyhjäkäyntiä normaalisti ja sitten alkaa rynkytys ja yleensä sammuu. kun se käy rynkyttämällä niin ihankuin se vähän pössyttäs oudon väristä pakokaasua ja enemmän kun normaalisti? vaihdoin karankin vakioon takasin eikä vaikutusta. mistä nyt vikaa tutkimaan? pumppu sökö vai mitä v*ttua? :S
vaihdettiin pultti sekä kampiakselin hihnapyörä. kiilat ihan ok kunnossa, eli ei hälyyttävät. pyörät pyörivät suoraan kyllä. mutta jos se ennakko olisi niin mitenkä se olisi päässyt muuttumaan kun auto kuitenkin ennen tätä vikaa pelitti hyvin? eikä jako mielestäni ole hypännyt. ainakin pumppu ja nokka oli kohillaan. alakerrasta en satavarmaks sano kun ei vauhtipyörän merkit täsmää muitten kanssa, vaan jouduttiin ykk kattomaan suuttimen reijästä diisselin kanssa...
löpö suodatin vaihdettu, ei auttanut. suodatin-pumppu välinen letku vaihettu, ei auttanu. kokeilin myös kanisterista pumpun laittaa imemään eikä auttanu. pumpun ajoituksen mittaaminen vielä tekemättä, jos ei siinä oo vikaa niin sit menee kyllä sormi suuhun... paitsi onkos tuo pumppu miten helppo tukkeutumaan sisältä. vähän ennen häikän alkamista kippasin tankkiin testimielessä liqui moly diesel addive ainetta. onkohan kyseinen litku tukkinu pumpun tai tehnyt jotain muuta?
vika korjaantui. vaihdetut osat järjestyksessä/tehdyt toimenpiteet: liitokset käyty contakt cleanerilla lävite, polttoaine suodatin ja sen päällä oleva muovikikkare vaihettu, jakopää auki ja konehuoneen KAIKKI polttoaineletkut vaihettiin uusiin. näitten jälkeen toimii taas. eli ilmaa se jostain kait vaan veti välistä.
nyt kovilla pakkasilla vika tuli taas esille, mutta parin päivän pakkasten jälkeen jo niin kovasti ettei auto edes käyntiin lähteny vaikka kuinka sahas. no kurkkaus pellinalle ja pumpun kaasuakselin juurestahan se diisseliä sylki. joten tais olla tuohon pienempään oireiluun vaan tekohengitystä tuo letkujen ja suodattimien vaihto ennenkö nyt tuo ilmeisesti itse pääpiru ilmianto ihtensä, eli kaasuakselin O-rengas ja hela vaihtoon päästiin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa