MK4 2.3 v5 jakopääremppa?
Valvoja: ffp jäsenet
MK4 2.3 v5 jakopääremppa?
Milloin tuo olis hyvä hoidella pois, onko jollain tietoa noista kilometreistä? Auto siis -98 gti 2.3 v5
Omakohtaista kokemusta ei vielä ole (onneksi vaikka ajelen V5:sella(170hv) 139tkm takana..). Tutkinut ja seurannut asiaa aikalailla muitten maitten foorumeilta ja kovin yleinen ei vaihtotarve/remppa ole.
Tuo aikaisemmin mainittu "ketjun kolina" ääni on selkein viesti vaihtotarpeesta. Kuulemma käynnistysongelmat voi johtua venyneestä ketjusta (vaikka toimiikin hyvin ajossa). Ruotsiksi sisarfoorumin linkki (käännä vaikka googlella) http://vwpc.se/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=11374
Pahin tilanne jos mikään anturi ei herjaa ajoissa on uuden koneen hankkiminen:
kansankodissa missä V5 on varsin yleinen kävi näin eräälle.. http://vwpc.se/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=10308
Englannissa/saksasta ei paljon näitä ole raportoitu (esim. http://www.golfv5.co.uk/ )vaikka siellä autoja on paljonkin eli yo. onkelmat voi tapahtua vain satunnaisen huonolla onnella, vaihto vaatinee vaihdelaatikon irrottamisen (?) koska myös ohjaimet pitää vaihtaa. Tärkein on kuitenkin säännöllinen huolto/öljynvaihto jolloin ketjua ei tarvinne koskaan vaihtaa (ja näin myös VW ohjeistaa eli vaihtoväliä ei ole), ilmeisesti ketjurensseleitä on jossain vuosimallissa myös paranneltu (?). Omasta mielestäni V5 on sopivan mainio moottori Passattiin jokatapauksessa hienoilla äänillä!![url][/url]
Tuo aikaisemmin mainittu "ketjun kolina" ääni on selkein viesti vaihtotarpeesta. Kuulemma käynnistysongelmat voi johtua venyneestä ketjusta (vaikka toimiikin hyvin ajossa). Ruotsiksi sisarfoorumin linkki (käännä vaikka googlella) http://vwpc.se/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=11374
Pahin tilanne jos mikään anturi ei herjaa ajoissa on uuden koneen hankkiminen:
kansankodissa missä V5 on varsin yleinen kävi näin eräälle.. http://vwpc.se/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=10308
Englannissa/saksasta ei paljon näitä ole raportoitu (esim. http://www.golfv5.co.uk/ )vaikka siellä autoja on paljonkin eli yo. onkelmat voi tapahtua vain satunnaisen huonolla onnella, vaihto vaatinee vaihdelaatikon irrottamisen (?) koska myös ohjaimet pitää vaihtaa. Tärkein on kuitenkin säännöllinen huolto/öljynvaihto jolloin ketjua ei tarvinne koskaan vaihtaa (ja näin myös VW ohjeistaa eli vaihtoväliä ei ole), ilmeisesti ketjurensseleitä on jossain vuosimallissa myös paranneltu (?). Omasta mielestäni V5 on sopivan mainio moottori Passattiin jokatapauksessa hienoilla äänillä!![url][/url]
http://www.youtube.com/watch?v=Kb2qjf-_KxA
http://www.youtube.com/watch?v=x2zmzmCBcCA
Siinäpä pari esimerkkiä. Suunnilleen tuollaista rahinaa / rallatusta se pitää, kun on kiristimet ja laahaimet kuluneet. Muut säännöllisemmät raksutukset / nakutukset tulee yleensä muualta, kuin jakopäästä (venttiilikoneisto, suuttimet, kiertokangen laakerit yms).
http://www.youtube.com/watch?v=x2zmzmCBcCA
Siinäpä pari esimerkkiä. Suunnilleen tuollaista rahinaa / rallatusta se pitää, kun on kiristimet ja laahaimet kuluneet. Muut säännöllisemmät raksutukset / nakutukset tulee yleensä muualta, kuin jakopäästä (venttiilikoneisto, suuttimet, kiertokangen laakerit yms).
Muistaakseni V5:ssa on jotakuinkin samat jakopään osat kuin V6:ssa ja saman verran about on töitäkin.
Omaan V6:een jakopäärempan kustannusarvio Laakkosella oli töineen yli 3 tuhatta euroa!
Jotain juttua täällä: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=122267
Omaan V6:een jakopäärempan kustannusarvio Laakkosella oli töineen yli 3 tuhatta euroa!
Jotain juttua täällä: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=122267
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa