Moi,
Pakkaset kun alkoi niin Octavia ei tahdo lähteä käyntiin. Tolpassa jos on tunnin verran niin ei ongelmia. Lämpimänä ei ongelmia, lämpötila-anturi näyttää ajossa ihan oikein (n.90C).
Ensimmäisellä ei lähde, toisella käynnistyy mutta sammuu, kolmannella käynnistyy mutta heti jos antaa kaasua niin sammuu. Neljännellä lähtee käyntiin, yskii ihan lyhyen hetken ja sitten kaikki taas on ok.
Vedot on tallessa ja muuten ei ole mitään ongelmia...
Vikakoodeja ei ilmene.
1.8T kylmäkäynnistys pakkasten alettua ongelmana
Valvoja: ffp jäsenet
Ei näköjään tarvinnut avata uutta topiccia, kun jollain muullakin samaa ongelmaa. :)
Itselläni -03 1.8T Leonissa aivan vastaavaa ongelmaa ilmennyt pakkasten alettua. Tolpassa kun on, ei mitään ongelmaa, mutta kylmänä startatessa lähtee kyllä heti käyntiin eikä sammu, mutta auto yskii kolmella pytyllä (~300-400rpm) niin pitkään, kunnes ryyppy lähtee pois päältä.
Heti ryypyn poistuttua auto toimii täysin normaalisti kaikinpuolin.
Kaikki vinkit asiaan liittyen on tervetulleita!
Itselläni -03 1.8T Leonissa aivan vastaavaa ongelmaa ilmennyt pakkasten alettua. Tolpassa kun on, ei mitään ongelmaa, mutta kylmänä startatessa lähtee kyllä heti käyntiin eikä sammu, mutta auto yskii kolmella pytyllä (~300-400rpm) niin pitkään, kunnes ryyppy lähtee pois päältä.
Heti ryypyn poistuttua auto toimii täysin normaalisti kaikinpuolin.
Kaikki vinkit asiaan liittyen on tervetulleita!
Minulla kyllä Audi starttaa normaalisti ja toimii kuten ennenkin, mutta tolpassa pito sytyttää moottori vikavalon. Viime talvena koodi luettiinkin, mutten enää sitä muista. Käsittääkseni autossa on letkulämmitin, kun pitäisi kai olla säteilylämmitin?
Onkohan tuohon mitään konstia? Ei houkuttelisi vaihtaa lämmitintä siihen turhanpäiväiseen säteilylämmittimeen.
Viime viikolla vikavalo kuitenkin sammui välillä, kun ajoin pidemmän matkan. Ei riitä ymmärrys minulla tuohon...
Onkohan tuohon mitään konstia? Ei houkuttelisi vaihtaa lämmitintä siihen turhanpäiväiseen säteilylämmittimeen.
Viime viikolla vikavalo kuitenkin sammui välillä, kun ajoin pidemmän matkan. Ei riitä ymmärrys minulla tuohon...
"SKODA OCTAVIA-I 97->04 Lämpötilakytkin VAG ruskea
Valvonta jos RUSKEA/4-napaNELIÖliitin 112ø/119ø-kytk (ø20mm) [1997->2004]16.90 € Tuon kun vaihdatte niin eiköhän toimi."
Mistä päin tuollainen löytyy? Syylarin lähettyviltä?
Tuo käy siis myös 1.8T:hen vaikka kuvauksessa oli mielestäni TDI maininta?
Ehkä tulpatkin olisi aika vaihtaa, onhan noilla nykyisillä menty noin 45tkm vai olikohan se 30tkm. Jostain poimin, että malli pitäisi olla NGK PFR6Q. Auto on lastutettu, mutta varmaan nuo ovat kuitenkin ihan ok. Aika laimea lastu kuitenkin, eikä muita muutoksia.
Valvonta jos RUSKEA/4-napaNELIÖliitin 112ø/119ø-kytk (ø20mm) [1997->2004]16.90 € Tuon kun vaihdatte niin eiköhän toimi."
Mistä päin tuollainen löytyy? Syylarin lähettyviltä?
Tuo käy siis myös 1.8T:hen vaikka kuvauksessa oli mielestäni TDI maininta?
Ehkä tulpatkin olisi aika vaihtaa, onhan noilla nykyisillä menty noin 45tkm vai olikohan se 30tkm. Jostain poimin, että malli pitäisi olla NGK PFR6Q. Auto on lastutettu, mutta varmaan nuo ovat kuitenkin ihan ok. Aika laimea lastu kuitenkin, eikä muita muutoksia.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 16.12.2009 11:32
Kylmä käynnistysongelma myös täällä. Starttaa mutta sammuu ja kaasua polkemalla pääsee 3. tai 4. kerralla käynnistymään kunnolla. Ongelmat alkaa lähempänä -10 pakkasella.
Auto: Skoda Octavia 1.6 Glx, vm. 1999
Millainen homma tuon lämpökytkimen vaihto on käytännössä?
Olisiko linkittää kuvaa itse kytkimestä? Tai vaikka ohjeita vaihtoon :D
Auto: Skoda Octavia 1.6 Glx, vm. 1999
Millainen homma tuon lämpökytkimen vaihto on käytännössä?
Olisiko linkittää kuvaa itse kytkimestä? Tai vaikka ohjeita vaihtoon :D
Mulla löytyy vähän erikoisempi tapaus kylmäkäynnistämisestä AEB-moottorisella passatilla. -21 astetta pakkasta, unohtu laittaa lämppäriin kiinni, ei ongelmia. Käynnistyy ku palmun alta. Mutta jos esilämmittää yli vartin, ni hirmu vaivalloista tuo käynnistyminen, tokalla tai kolmannella kerralla vasta pysyy käynnissä, jos hipasetkin kaasua ni tukehtuu.
Mitä veikkaatte? Auttaako tähä tuo sama lämpökytkimen vaihto?
Mitä veikkaatte? Auttaako tähä tuo sama lämpökytkimen vaihto?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa