Golf -00 hehkuttaa vain pari sekunttia vaikka kova pakkanen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

Golf -00 hehkuttaa vain pari sekunttia vaikka kova pakkanen

ViestiKirjoittaja Anagonda » 19.12.2009 10:29

Emäntä valitteli, että golfi lähtee todella huonosti käyntiin. Kyselin vähän niin kuulemma hehkuttaa vain 2-5 sekunttia vaikka työpaikalla seissyt 8h -20c pakkasessa. Kuulemma auttaa vähän käyttää virrat alhaalla ja hehkuttaa pari kertaa lisää. Mutta kuitenkin saa pyörittää älyttömän kauan ennen kuin jaksaa käydä.

Eikö tollasen pitäis itse tajuta, että nyt on kylmä, täytyy hehkuttaa pidempään? Ainakin toi passatti hehkutti varmaan minuutin kun kerran joutui ilman tolppaa käynnistämään.
Onko siis joku lämpötila-anturi rikki?
Voihan ne hehkutkin olla huonot, mutta luulis että se edes yrittäis hehkuttaa pidempään?

Lämppäritolppaa ei löydy työpaikalta, joten pitäis saada kylmässäkin käyntiin.

Vag-comia ei ole, muutto meneillään niin ei viitsi ebaysta tilailla kun ei tiedä vielä missä saapumishetkellä tulee asuttua.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 19.12.2009 11:18

Lämpöanturin vaihtoa voisi koittaa, sen jälkeen hehkujen vaihtoa.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 19.12.2009 11:24

Keposeen se dieselkin noin lämpösessä käynnistyy. Vialliset autot erikseen. Arvannet, että ilman vag-comia on turha tehdä juurikaan mitään. Toki voi tehdä perinteiset foorumikorjaukset vaihtamalla hehkut, akun, startin, laturin, ahtopainesolenoidin ja MAFfin. Turhaan.

Jos et ole itse, etenkään ennen talvea, ajoitusta tarkistanut voinee katsoa peiliin. Toki voi olla, että pelkän säätämisen lisäksi voit todella joutuakin anturi- tai hehkukauppaan.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 19.12.2009 13:28

Ei tarvitse paljoa peiliin katsella, koska auto vasta muutama viikko sitten hankittu. Lämpösällä kelillä lähti todella hyvin käyntiin.

Eli anturivikaa epäilen.

uti
-
Viestit: 46
Liittynyt: 11.8.2007 8:34

Talvi tuli

ViestiKirjoittaja uti » 19.12.2009 19:11

Kyllä ensimmäiseksi tulee hehkut sen jälkeen polttoaine ja vesi siellä. Eiköhän ajoituksen korjaaminen ole niitä viimeisiä. Ainakin oman 25 vuoden kokemuksella.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 19.12.2009 20:00

Luultavasti osa hehkuista palanut,luulisin että tällöin myös tuo hehkutusaika lyhenee.

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 19.12.2009 20:53

Paljonko gloffilla on ajettu? Hehkutuksen teho heikkenee huomattavasti jos esim. osa hehkuista alkaa olemaan tiensä päässä, mutta yleensä taitavat kerrasta olla entisiä kun hajoavat.
Hehkujen vastusarvot kun yleismittarilla mittailee, pääsee selville mikä on rikkinäinen. Jos hehkutulpan resistanssi on yli 1,5 ohmia, on se tällöin viallinen. Omasta mielestä kannattaa uusia kaikki kerralla niin ei ole hetken päästä ainakaan hehkutuspuolella vikaa jos ei lähde kippo käyntiin. ;)

Emäntä valitteli, että golfi lähtee todella huonosti käyntiin. Kyselin vähän niin kuulemma hehkuttaa vain 2-5 sekunttia vaikka työpaikalla seissyt 8h -20c pakkasessa. Kuulemma auttaa vähän käyttää virrat alhaalla ja hehkuttaa pari kertaa lisää. Mutta kuitenkin saa pyörittää älyttömän kauan ennen kuin jaksaa käydä.


Tollasta vikaa mulla oli 306 1,9D:ssä.. loppu oireet kun vaihto hehkut, 2 tulppaa 4:stä oli pimeenä...

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 20.12.2009 12:42

Kyllä ensimmäiseksi tulee hehkut sen jälkeen polttoaine ja vesi siellä. Eiköhän ajoituksen korjaaminen ole niitä viimeisiä. Ainakin oman 25 vuoden kokemuksella.


Heh, kyllä tilanne vaan on juuri päinvastoin. Ei suoraruiskut välttämättä nykytalvissa hehkujaan tarvitsisi. Tärähtävät silti käyntiin. Wanhoissa kammiokoneissa tilannehan on toinen jo kesällä. 25 vuoden luja uskokaan ei auta. Olipa vanha tai uus, on ajoitus oltava kohdallaan.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 20.12.2009 20:25

Täytyy noi hehkut sitten mitata. Muutto olis ehkä huomenna(jos keli sallii), joten ehkä jo viikon päästä ehtis talliin hehkuja tutkimaan. Toivotaan, että siihen asti käynnistyy...

Heti kun pääsee sisälle "uuteen" taloon niin täytyy ebaysta pistää kaapelia tulemaan.

uti
-
Viestit: 46
Liittynyt: 11.8.2007 8:34

Ajoitus?

ViestiKirjoittaja uti » 21.12.2009 9:13

Kyllä suoraruiskuissakin ensin tulee polttoaineviat ja sen jälkeen voi katsella niitä ajoituksia. Mihinkä ne ajoitukset muuttuu normaalilla ajolla? Vai onko näissä uusissa niin huonot vehkeet ettei kestä paikallaan.

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 21.12.2009 10:48

Harvapa paja näistä pumpun ajoituksia tarkistaa kun jakoremmejä vaihtaa, ainakin omissa noin 5 kpl otannalla kaikissa aina on ollut dynaaminen ajoitus rajojen ulkopuolella kun on testerillä katottu..

Vee-ille
-
Viestit: 41
Liittynyt: 18.9.2009 18:10

ViestiKirjoittaja Vee-ille » 21.12.2009 16:53

Samaa vikaa itellä, hehkuttaa ehkä sekunnin korkeintaan ja sammuu. Mutta tänään ku laitoin apukäynnistimellä käyntiin (akku täysin tyhjäks päässy) hehkutti ihan ok, n.30 - 40 sekuntia.. missä vika? Omasta mielestä viittais ehkä akkuun, auto oli seisonnassa kaks ja puoli viikkoa ja siinä ajassa oli purkanu akun.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 21.12.2009 18:00

Jarnon kanssa samoilla linjoilla. Miltei poikkeuksetta kun jonkun vasta hankitun tai muuten vieraan auton käyttää piuhan nokassa, niin ajoitukset on poskellaan. Polttoainepuolen viat ovat olleet harvinaisempia, jos ei lasketa suuttimien paluuletkupätkiä. Pajathan viis veisaa ajoituksista, jos asiakas ei osaa vaatia. Ehkä se ennen vanhaan oli vähän ikävähkö tarkistella ajoituksia, mutta ei enää tänäpäivänä.

Toisaalta, sama virsihän se aina on kun erehtyy "uuden" auton pihaansa hakemaan, olipa bensa/dieseli:: tee kaikki tekemättömät työt, huollot ja säädöt.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 21.12.2009 23:49

Samin kanssa kyllä prikulleen samaa mieltä, kaikki säädöt ja perusasiat on yleensä aina retuperällä ja sitten valitetaan "vioista". Mitä tulee itse hehkutustapahtumaan, niin hehkuvalohan sammuu paljon ennen kuin itse päähehku lähtee pois päältä -> eli odotellaan hehkuvalon sammumisen jälkeen vielä hetki että rele päästää ja (sisä)valot kirkastuu, oletettaen toki että hehkutulpat ovat ehjät ,ja sitten vasta konetta tulille. Jää tietääkseni startillekin enemmän virtaa kun hehkut eivät ole päällä, ellei hehkut sitten kytkeydy päältä/päälle käynnistäessä.

Tulipahan hetki sitten vastaan yksi auto missä jakohihnan vaihtanut paja oli säätänyt ajoitusta "vähän aikasemmalle" paremman käyntiinlähdön toivossa asiakkaan valitettua huonosta käynnistyvyydestä. No, ei yllättänyt kyllä yhtään että aivan p*rseelläänhän se oli sitten laitettu :D

ladalassi
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 11.1.2010 19:19

ViestiKirjoittaja ladalassi » 11.1.2010 20:34

Selviskö toi hehkutus homma. Mulla golfissa hehkuttaa kans 2- 5 sekunttia ni ei oikee jaksa kylmällä koneella kovin herkästi lähtä käymään. Muuten lähtee kyllä hyvin käymään.
Hehkut on vaihettu. Ei kai se ajotuksessa oo vika jos ei hehkuta?

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 12.1.2010 7:41

Mulla kans hehkuttaa vaan 2-3s riippuen pakkasesta mutta ku oottaa valon sammumisen jälkeen joku 7-10s niin lähtee paljon paremmin käyntiin. Sitten reilummilla pakkasilla hehkutan varmuuden vuoksi 2 tai 3 kertaa tolleen pitkään niin lähtee aina hyvin käyntiin, jos ei oo ollu roikassa.
Vaikuttaa ettei tuo hehkujen valo kerro kuinka kauan todellisuudessa hehkuttaa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 12.1.2010 9:26

Valo sammuu kauan ennen varsinaisen hehkutuksen loppumista. Sen takia pitääkin odottaa pakkasilla, että rele napsahtaa ja sitten vasta tulille.
Oma 2.4D olisi 20 pakkasessa ollu muka 5s jälkeen hehkun merkkivalon puolesta valmis, todellisuudessa rele päästi noin 20-25s päästä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa