vw golf3 1.9td käy huonosti/ei lainkaan

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

vw golf3 1.9td käy huonosti/ei lainkaan

ViestiKirjoittaja -vellu- » 18.12.2009 20:26

eli nyt ilmeni sellainen vika aivan yht`äkkiä että, olin kylällä ajelemassa ja tulin takaisin pihaan niin auto kävi huonosti, sillain oikein rynkyttämällä kävi ja hyvä kun käynnissä pysy. jakopään remontti tehty noin 500km sitten ja toiminut aivan moitteetta rempan jälkeen ennen tätä vikaa. tarkistin jaon eikä se ole hypännyt. moottoria kun käyttää hetkenaikaa isommilla kierroksilla ja sitten päästää kaasusta irti niin auto jää yleensä käymään normaalisti. sitten jos kaasuun koskee niin huonokäyntisyys alkaa taas. vika on siis ainoastaan tyhjäkäynti - 1000rpm välillä. ottaa kierrokset normaalisti ja kulkee normaalisti. ahdonalaisen syötön kara vaihettu jyrkemmin viistettyyn, mutta se tuskin asiaan vaikuttaa kun sillä toimi ihan hyvin sillä joitain satoja kilsoja. ja auto on vm-93

APUVA!
Viimeksi muokannut -vellu-, 19.12.2009 11:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.12.2009 20:40

Miksi mulla aina tulee mieleen että "kuningas"pultti pettänyt.

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 19.12.2009 8:23

tuskimpa on kuningaspultti kun just tuossa jakorempassa vaihettiin kampiakselin hihnapyörä ja kunkkupultti myös ja vedettiin ohjeen mukaan momenttiin... ja pultti oli sitä uudempaa 12kulmasta mallia jota ei pitäs kuulemma jatkossa enään vaihella koska on kovempi kun vanhat 6 kantaset..

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 19.12.2009 11:05

nyt tuli perehdyttyä vähän enemmän tuohon auton käyttäytymiseen. auto ei lähe ilman kylmäkäynnistintä(sitä vipua) käyntiin, ei kylmänä eikä kuumana, hörähtää kylläkin. kylmäkäynnistimellä lähtee hienosti käyntiin, mutta käynti on silläkin vähän katkonaista ja paukuttaa putkeen. kulkee ajaessa ihan normaalisti. sitten kun tulee vaikka risteykseen niin auto saattaa hetken aikaa käydä tyhjäkäyntiä normaalisti ja sitten alkaa rynkytys ja yleensä sammuu. kun se käy rynkyttämällä niin ihankuin se vähän pössyttäs oudon väristä pakokaasua ja enemmän kun normaalisti? vaihdoin karankin vakioon takasin eikä vaikutusta. mistä nyt vikaa tutkimaan? pumppu sökö vai mitä v*ttua? :S

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 19.12.2009 14:09

äsken kokeilin sitä kylmänä pihasta käyntiin ja savua tuli niin perkuleesti ettei eteensä nää.. auttakaahan nyt mestarit

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 19.12.2009 15:17

Perusennakko? Tsekattiinko se kampuran pää / kiila, vai vaihdettiinko pelkästään pultti? Pyöriikö alapyörä suoraan, vai heiluuko?

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 19.12.2009 21:54

vaihdettiin pultti sekä kampiakselin hihnapyörä. kiilat ihan ok kunnossa, eli ei hälyyttävät. pyörät pyörivät suoraan kyllä. mutta jos se ennakko olisi niin mitenkä se olisi päässyt muuttumaan kun auto kuitenkin ennen tätä vikaa pelitti hyvin? eikä jako mielestäni ole hypännyt. ainakin pumppu ja nokka oli kohillaan. alakerrasta en satavarmaks sano kun ei vauhtipyörän merkit täsmää muitten kanssa, vaan jouduttiin ykk kattomaan suuttimen reijästä diisselin kanssa...

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 19.12.2009 23:03

miten olis pumpun ennakko pielessä? heittokellolla kattoa niin tulee varmistus siihenkin.

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 19.12.2009 23:26

maanantaina tarkoitus mittakello käydä ostamassa ja adapteri rakennella ja mittailla. ihmettelen vaan että mitenkä se noin yhtäkkiä oisi muuttumaan päässyt, saatika noin rankasti.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 20.12.2009 0:36

Niinnoh. Kolmessa aaz-moottorissa merkkihuollon jakopäärempan jäljiltä ennakko on ollut 0,6, kun sen vakiona pitäisi olla 0,9. Kiiloilla ajoitettu huollossa, ei kellolla.

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 20.12.2009 15:57

tein rempan ite ja pumppuun en koskenutkaan niin mitenkä se voisi olla sitten päässyt itestään säätymään noin vituralleen? sitä tässä vaan ihmettelen..

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 20.12.2009 17:25

Vetää ilmaa välistä. Löpölinjassa ilmaa.

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 22.12.2009 19:28

löpö suodatin vaihdettu, ei auttanut. suodatin-pumppu välinen letku vaihettu, ei auttanu. kokeilin myös kanisterista pumpun laittaa imemään eikä auttanu. pumpun ajoituksen mittaaminen vielä tekemättä, jos ei siinä oo vikaa niin sit menee kyllä sormi suuhun... paitsi onkos tuo pumppu miten helppo tukkeutumaan sisältä. vähän ennen häikän alkamista kippasin tankkiin testimielessä liqui moly diesel addive ainetta. onkohan kyseinen litku tukkinu pumpun tai tehnyt jotain muuta?

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 27.12.2009 16:11

vikaa ei ole paikannettu vieläkään. tämä on eka diisseli autoni ja siksi kysynkin onko pumpussa tämmönen "väljyys" normaalia vai onko joku vituillaan?

Kuva
tossa video.
Viimeksi muokannut -vellu-, 27.12.2009 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 27.12.2009 16:14

Niinnoh. Kolmessa aaz-moottorissa merkkihuollon jakopäärempan jäljiltä ennakko on ollut 0,6, kun sen vakiona pitäisi olla 0,9. Kiiloilla ajoitettu huollossa, ei kellolla.


minkälaisia oireita tämä voi aiheuttaa? itsellä on 0.6 ennakko pumpulla.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 27.12.2009 18:14

minkälaisia oireita tämä voi aiheuttaa? itsellä on 0.6 ennakko pumpulla.


Kone tuntuu helvetin pehmeältä, perä mustuu kummasti kun antaa happea, eikä se oikeastaan kulje kuten pitäisi. Käyntiin nuo kyllä lähti ihan mukavasti. Käyntiäänestä vaan puuttuu se dieselin raksutus.

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 28.12.2009 22:11

osaisiko kukaan vastata tuohon videopätkä kysymykseen? kyllähän te nyt noita olette sorkkinu ja tiedätte onko tuo normaalia. pääsis vähän etiäpäin.

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 10.1.2010 11:08

vika korjaantui. vaihdetut osat järjestyksessä/tehdyt toimenpiteet: liitokset käyty contakt cleanerilla lävite, polttoaine suodatin ja sen päällä oleva muovikikkare vaihettu, jakopää auki ja konehuoneen KAIKKI polttoaineletkut vaihettiin uusiin. näitten jälkeen toimii taas. eli ilmaa se jostain kait vaan veti välistä.

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 28.1.2010 16:34

nyt kovilla pakkasilla vika tuli taas esille, mutta parin päivän pakkasten jälkeen jo niin kovasti ettei auto edes käyntiin lähteny vaikka kuinka sahas. no kurkkaus pellinalle ja pumpun kaasuakselin juurestahan se diisseliä sylki. joten tais olla tuohon pienempään oireiluun vaan tekohengitystä tuo letkujen ja suodattimien vaihto ennenkö nyt tuo ilmeisesti itse pääpiru ilmianto ihtensä, eli kaasuakselin O-rengas ja hela vaihtoon päästiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa