Elikkäs välillä tuo hehkutus temppuilee.
Yleensä toimii ihan normaalisti, mutta joskus hehkuttaa vaa hetken (kylmä moottori)
Joskus ei hehkuta lainkaan, mutta virta-avaimesta off/on niin sitte hehkuu. Aina tuokaan
ei toimi eli silloin pitää odotella jne.
Missä tuo hehkurele mahtaa olla. Uusi on mutta vastaavaa ei autosta ole löytynyt.
Sitten tuo kulutus. Alkaa huonosti tää volkkaridieselelämä kun viime mittauksella
keskikulutus 7,5l siitä puolet ajettu 80km/h pikatiellä? miten voi olla??
Koitin katella hausta, mutta olen aina ollut niin onneton löytämään sitä kautta.
passat TD -93 hehkurele ja kulutus
Valvoja: ffp jäsenet
Virtalukon pohja on uusi. Relettä ei löydy sisältä eikä konehuoneesta :)
Eri syöttöä on kokeiltu. Viimeksi oli niin vähän että kulki just reilu 100.
Entinen omistaja oli vaihtanut jakohihnan ennen kun ostin sen. Pumpun ajoitus
väärin?
Muuten se toimii kuin junan vessa. Käy nätisti ja lähtee hyvin käymään kovillakin
pakkasilla. Tietty silloin kun hehkuttaa.
Eri syöttöä on kokeiltu. Viimeksi oli niin vähän että kulki just reilu 100.
Entinen omistaja oli vaihtanut jakohihnan ennen kun ostin sen. Pumpun ajoitus
väärin?
Muuten se toimii kuin junan vessa. Käy nätisti ja lähtee hyvin käymään kovillakin
pakkasilla. Tietty silloin kun hehkuttaa.
Eiköhän se rele siellä sulakkeiden yläpuolella majaile. Koko ja väri vaihtelee valmistajan mukaan, varaosanumero tietysti on sama joten sen perusteella selviää. Hehkujen sulake varmaan kannattaa myös katsoa, ainakin tuossa omassa -97 aaz ventossa oli mystistä vikaa mutta nyt kun hehkut, sulake ja hehkunrele vaihdettu niin pelaa.
Ootko tietonen että tuossa on kai automaattihehku. Eli kun avaat kuskin oven, se hehkuttaa itestään. Sen takia se näyttää siltä ettei se hehkuttas ollenkaan vaikka pakkasta..
Ja miullaki talviajossa td vento söi n. 7-7.5l/100km ja kesällä vaan 6-6.5L
Kai se johtuu siitä että talvilaadussa on jotain muutaki ku pelkkää diisseliä.
Ja miullaki talviajossa td vento söi n. 7-7.5l/100km ja kesällä vaan 6-6.5L
Kai se johtuu siitä että talvilaadussa on jotain muutaki ku pelkkää diisseliä.
http://holysmoke.fi/pages/artikkelit.php
Osaava diesel liike näkee ajoituksen ja päästöt helposti, säätö vähän työläämpi, releen paikan/vaihdon helposti.
Lämpötila anturi jos ei toimi tai johto poikki/kosketushäiriö niin ei myöskään hehkuta, releellä pitää olla lämpötilatieto.
Ei olisi ensimmäinen eikä viimeinen jossa ajoitusmerkit/jako olisi laitettu remminvaihdon yhteydessä hampaan-kaksi pieleen!
Kaikki jakomerkit pitää tarkistaa, tuolla ohjeet myös pumpun tarkkaan säätöön.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=11 ... itusmerkit
Osaava diesel liike näkee ajoituksen ja päästöt helposti, säätö vähän työläämpi, releen paikan/vaihdon helposti.
Lämpötila anturi jos ei toimi tai johto poikki/kosketushäiriö niin ei myöskään hehkuta, releellä pitää olla lämpötilatieto.
Ei olisi ensimmäinen eikä viimeinen jossa ajoitusmerkit/jako olisi laitettu remminvaihdon yhteydessä hampaan-kaksi pieleen!
Kaikki jakomerkit pitää tarkistaa, tuolla ohjeet myös pumpun tarkkaan säätöön.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=11 ... itusmerkit
Viimeksi muokannut sa, 20.12.2009 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin sitä piti vielä kysyä, että voiko olla hampaan pielessä tuo pumppu?
Se kuitenkin lähtee hyvin käyntiin sillon ku hehkuttaa ja toimii muuten.
Hemmetisti koko auto rämisee ja tärisee jos tyhjäkäynti alle 1000rpm.
Auto käy muuten nätisti ja kiihtyykin ihan normaalisti.. Vai mistä sitä tietää miten
tuon pitää kulkea.
Se kuitenkin lähtee hyvin käyntiin sillon ku hehkuttaa ja toimii muuten.
Hemmetisti koko auto rämisee ja tärisee jos tyhjäkäynti alle 1000rpm.
Auto käy muuten nätisti ja kiihtyykin ihan normaalisti.. Vai mistä sitä tietää miten
tuon pitää kulkea.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa