Eibach jouset

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Roadhouse
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.6.2007 23:22

Eibach jouset

ViestiKirjoittaja Roadhouse » 16.12.2009 23:55

Eli kysymys kuuluu:

Jääkö eibachin esim. -30mm pro-kit jousilla perä roikkumaan niinkuin yleisimmillä tasamadaltavilla alustasarjoilla/jousilla?

Jos jää niin onko saatavilla esim. -50/-30mm jousisatseja, ja mistä?

Ajatuksena olisi saada hillitty ja tyylikäs madallus, mukavilla ajo-ominaisuuksilla.

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 17.12.2009 9:57

Laitoin tuollaisen Pro-kitin GTI-Golfiin Boge turbo -iskareiden kanssa. Sillä yhdistelmällä jäi perä sen verran korkealle verrattuna keulaan, että uskosin tuon sopivan Jettaan jopa paremmin kuin Golfiin.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 17.12.2009 13:42

jos sanat hillitty ja mukava yhdistetään madaltamiseen niin kannattaa kyllä jättää ne -50mm jouset kauppaan.

eikös jettaan ja golfiinkin ole niitä säädeltäviä takaiskareita joissa sokalla säädetään jousilautasen korkeus jotta perä on ok.

Migu eikös ne yhdet myydyt kw:t ainakin ollut moiset?

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 17.12.2009 14:56

Aikoinaan oli -02 Octaviassa tommoset Eibachin jouset -30mm. Keula jäi liian ylös. Vaihdoin sportlinen -50mm jousiin, eikä se laskeutunut niilläkään tarpeeksi. Noissa on autokohtaisia eroja, kaverin Leoni taas menee sportlinen jousilla mukavasti balanssiin. Mulla on nykyisessä passatissa H&R -30mm jouset Bilsteinin sprinteillä ja niillä ei jäänyt auto keulimaan. Ovat vielä helvetin hyvät ajaakin.

Roadhouse
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.6.2007 23:22

ViestiKirjoittaja Roadhouse » 17.12.2009 19:01

jos sanat hillitty ja mukava yhdistetään madaltamiseen niin kannattaa kyllä jättää ne -50mm jouset kauppaan.

eikös jettaan ja golfiinkin ole niitä säädeltäviä takaiskareita joissa sokalla säädetään jousilautasen korkeus jotta perä on ok.


Onhan tuo -50mm vielä hillitty jos ottaa huomioon jetan perus alustaprofiilin; keula pysytyssä. Mukavuudesta en sitten tiedä, ainakaan ennen ei nyt ole mitään sietämätönta kolinarumbaaa syntynyt 60mm madaluksellakaan.

Idena olis saada suhtkoht halvalla laatupalikkaa alle. Joten tuo eibach vaikuttaa hyvältä. Toki samalla hinnalla saa esim. Jomin coiloverit, mutta kokemuksesta voin sanoa etten ole ollut tyytyväinen Jomin laatuun.

SamiJ
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.4.2006 9:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja SamiJ » 17.12.2009 19:41

Omaan Jettaani laitoin viime kesänä tuollaiset Eibachin pro-kit -vieterit ja on mielestäni mukava alusta ajella. Ei kallistele, mutta ei ole mikään kivireki. Taakse vaihtelin KYB:in Excel-G kaasuiskarit ja taka-akselin polyuretaanipuslat. Myöskin eteen täytyisi vielä laittaa uutta iskaria ja puslaa, niin saisi viimeisetkin väljät pois.

Asettui myös mielestäni aikalailla vaateriin, tosin mietin josko tuota vielä vähän hifistelisi ja tiputtaisi keulaa ihan pikkasen alaspäin 10mm madaltavilla etujousilautasilla?

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 17.12.2009 20:43

SamiJ:n Jetta näyttää kyllä olevan ihan suht järkevässä asennossa. Itselläni perä on jäänyt hieman liian alas mainitulla Eibachin pro-kitillä (ei nyt ole kuvaa tähän hätään). Iskareina on sachs/boge-kaasuiskarit. Bilsteinin sokkasäätöiset takaiskarit ovat hankintalistalla, jos sitten niillä asettuisi perä kohdalleen.

Sinänsä jousien hinta-laatusuhde oli kohdallaan. Saksasta 169 euroa postikuluineen, eli halvempaa kuin esim. kierros motonetin jousia.

marko.ketonen
-
Viestit: 360
Liittynyt: 8.5.2005 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja marko.ketonen » 31.3.2011 12:47

Kellään kokemusta Eibachin jouset 1 Ocu Rs:än alla? Jääkö tässäki keula liian korkealle?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 12 vierailijaa