polo sylkee öljyt pihalle
Valvoja: ffp jäsenet
polo sylkee öljyt pihalle
Mikähän mahtaa nyt olla oikein vikana ku pakkas raja ylittyy -15 niin poolo sylkee öljyt pihalle joka ikisestä raosta mistä vaan mahdollista? 3päivän sisään 2kertaa.
Tullee öljytikusta ja ehkä venttiilikopan/virranjakajan välistä tai jostain sieltä ja ihan koko konehuone on öljyssä. Onko näissä tämmönen tyypillistä?
Huohotin letkua epälen vaan en tiiä missä se sijaitsee ja sulattelin toissapäivänä koneen (pellin alle sis.til.lämppäri) ja kävin moottoripesussa. Eilen toimi taas kuin enkeli, mutta tänä aamuna (-20c) teki taas saman v*tun tempun. Teki mieli ajaa jokeen tuo auto.
Ei näköjään passaa ajaa pakkasella.
Kiitos.
Tullee öljytikusta ja ehkä venttiilikopan/virranjakajan välistä tai jostain sieltä ja ihan koko konehuone on öljyssä. Onko näissä tämmönen tyypillistä?
Huohotin letkua epälen vaan en tiiä missä se sijaitsee ja sulattelin toissapäivänä koneen (pellin alle sis.til.lämppäri) ja kävin moottoripesussa. Eilen toimi taas kuin enkeli, mutta tänä aamuna (-20c) teki taas saman v*tun tempun. Teki mieli ajaa jokeen tuo auto.
Ei näköjään passaa ajaa pakkasella.
Kiitos.
Uudempien autojen tyyppivika eli koneen päällä oleva huohotinletku jäätyy umpeen, yleensä ne on täynnä valkoista töhnää jota syntyy öljyn kosteudesta jota taas syntyy lyhyistä ajomatkoista.
Huohotinletku menee venttiilikopan päältä imusarjaan, musta, noin 20mm letku.
Niihin myydään erillisiä lämmittimiä jotka olivat todellinen hitti muutama vuosi sitten uudemmissa autoissa.
Huohotinletku menee venttiilikopan päältä imusarjaan, musta, noin 20mm letku.
Niihin myydään erillisiä lämmittimiä jotka olivat todellinen hitti muutama vuosi sitten uudemmissa autoissa.
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 16.12.2009 18:41
samaa asiaa, eri auto
Moro, huomasin moisen viestiketjun, ja ajattelin salakavalasti kysästä omaa asiaa siinä sivussa.
Eli ongelman nimi on samanlainen, autona seat cordoba -00 1,4 16V 55Kw
Ja sylkee öljyt ulos jokaisesta mahdollisesta reijästä, ensimmäisen kerran kävi moinen eilen...
Kysymys onkin, että mistä niitä lämmitettyjä letkuja/lämmittimiä oikein saa ostettua??
Eli ongelman nimi on samanlainen, autona seat cordoba -00 1,4 16V 55Kw
Ja sylkee öljyt ulos jokaisesta mahdollisesta reijästä, ensimmäisen kerran kävi moinen eilen...
Kysymys onkin, että mistä niitä lämmitettyjä letkuja/lämmittimiä oikein saa ostettua??
http://www.cambscars.co.uk/vehicles/Mar ... engine.jpg
Jos se on tuon näköinen, niin se on 8V. Mutta tuolta muosiven ja ilmanputsarin / imusarjan alta ne huohottimet löytyy. Taitaa olla se "öljynerotin" mokkula tuolla lohkon kupeessa, mikä noista jäätyy. Eli siis imusarjan alla...
Jos se on tuon näköinen, niin se on 8V. Mutta tuolta muosiven ja ilmanputsarin / imusarjan alta ne huohottimet löytyy. Taitaa olla se "öljynerotin" mokkula tuolla lohkon kupeessa, mikä noista jäätyy. Eli siis imusarjan alla...
piti tuolla paukkupakkasessa ruveta sitte remontoimaa... Letku tosiaan tuli imusarjan alta ja meni ilmanputsarin kotelon alle. Letku oli täynnä jäähilettä ja möhnää. Muovi suppilo jäi imusarjan alle ja oli 2lla "tinksillä" kiinni jossain siellä ja sen sain otettua pois niin siinä oli semmonen n.3cm jääkerros. Että ei ihme jos ei toimi.
Nyt jäi vaan semmonen tyhmän muotonen "kuppi" sinne imusarjan alle jossa on vielä jäätä, ne pitäs jotenkin nätisti saaha pois sieltä. Vaan miten?
Tässä taiteellinen näkemykseni asiasta...
Nyt jäi vaan semmonen tyhmän muotonen "kuppi" sinne imusarjan alle jossa on vielä jäätä, ne pitäs jotenkin nätisti saaha pois sieltä. Vaan miten?

Tässä taiteellinen näkemykseni asiasta...
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 16.12.2009 18:41
Noni, menot eiku paranee...
Nyt sain laitettua letkut yms paikalleen niin tyhjäkäynnillä ihan ok, muttaku kierokset nousee yli 1500 nii alkaa vilkuttaa ja piippaan öljymerkkivaloa. Öljyä on koneessa ja ei pitäis vuotaa mistään? Mikähä hätä sillä nyt on...
Tutun kuuloisia oireita.... itellä tuossa seatissa täysin samaa vikaa, paitsi enään ei lähde edes käymään... Huomenna saan siitä luettua koodeja, voin infota, mikäli sieltä jotain jännää ilmenee...
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 16.12.2009 18:41
Ei vilkuttanu enään päivällä ku oli se puhallin pellin alla reilu tunnin.. Joku paikka oli vaan yksinkertasesti niin jäässä.
Auto nyt seissy roikan nokassa parituntia nii pittää käyä kokkeilee että toimiiko vielä.
Kokkeileppa sinäki laittaa sinne pellinalle se puhallin reilu tunniksi (tai lämpimään talliin) että pääsee sulamaan kunnolla.
Auto nyt seissy roikan nokassa parituntia nii pittää käyä kokkeilee että toimiiko vielä.
Kokkeileppa sinäki laittaa sinne pellinalle se puhallin reilu tunniksi (tai lämpimään talliin) että pääsee sulamaan kunnolla.
Pakkas ongelmaa täälläkin. Käynnistin tänään Polon 1.4i ja öljyvalo vilkkui kierroksilla. Lisäsin varalta vähän öljyä ja annoin jäädä tyhjäkäynnille pyörimään. Vähän ajan kuluttua kone vain sammui ja ei lähtenyt enää käyntiin. Ei kuulunut mitään ylmääräisiä ääniä. Leikkasko kiinni vai mikä tuli? öljyä oli tullut tosi vähän öljytikusta ulos.
Tuliko Polo nyt tiensä päähän? lämpimään en autoa nyt saa, joten plussa kelejä odotellessa.
http://image.fbt.se/global/images/image.php?src=/mnt/newftp/800/fibdb/bild/demnr/09227-5.jpg&width=&height=
Tuollainen moottori on kyseessä, mistä lähteä etsimään huohotinletkua?
Tuliko Polo nyt tiensä päähän? lämpimään en autoa nyt saa, joten plussa kelejä odotellessa.
http://image.fbt.se/global/images/image.php?src=/mnt/newftp/800/fibdb/bild/demnr/09227-5.jpg&width=&height=
Tuollainen moottori on kyseessä, mistä lähteä etsimään huohotinletkua?
varmaan se huohotinletku sullaki tukossa. tuosta konneesta en tiiä, mutta oisko siellä imusarjan alla tässäki? Itellä tuli sieltä alta se letku ja meni ilmanputsarinkotelon pohjaan kiinni.
Koita laittaa se sisätilanlämmitin pariksi tunniksi huutaan sinne pellin alle jos auttaa.. Itellä alko heti toimii ku sai kunnolla sulaksi..
Koita laittaa se sisätilanlämmitin pariksi tunniksi huutaan sinne pellin alle jos auttaa.. Itellä alko heti toimii ku sai kunnolla sulaksi..
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 16.12.2009 18:41
Jeah, siis auto nyt ollut lämpimässä tallissa keskiviikosta asti...
mutta, mutta, nyt vähän näyttää siltä et mulla on jakohihna hypänny tossa seatissa...
ei siis sano mitään vieläkään, ja tämän hetken ongelma on saada kampuran hihnapyörä irti, mutterina siinä on 19mm ja 16-kulmainen, joten jouduin vähän soveltamaan(leikkasin 19mm lenkistä pään irti, ja hitsasin sen 19mm voimahylsyn päähän, jotta sain 19mm voimehylsyn joka on 16kulmainen) mutta, kompura ei nyt juuri pelitä, ja akkukäyttöinen pulttipyssy on ihan liian tehoton irrottamaan tuota pulttia...
Sori jos teksti sekavaa...
mutta, mutta, nyt vähän näyttää siltä et mulla on jakohihna hypänny tossa seatissa...
ei siis sano mitään vieläkään, ja tämän hetken ongelma on saada kampuran hihnapyörä irti, mutterina siinä on 19mm ja 16-kulmainen, joten jouduin vähän soveltamaan(leikkasin 19mm lenkistä pään irti, ja hitsasin sen 19mm voimahylsyn päähän, jotta sain 19mm voimehylsyn joka on 16kulmainen) mutta, kompura ei nyt juuri pelitä, ja akkukäyttöinen pulttipyssy on ihan liian tehoton irrottamaan tuota pulttia...
Sori jos teksti sekavaa...
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 16.12.2009 18:41
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 16.12.2009 18:41
Noniin. Säät ei ole lahtunut mutta sain vähän tutkittu autoa. Tarkastelin tulppia, jotka näyttivät ihan normaalilta. Jos olisivat olleet öljyssä, niin silloin varmaan olisi kone työntänyt öljyt palotilaan? Tosin en irroittanut kaikkia tulppia.
Yritin myös katsella huohotinletkua. Mahtaakohan se olla se sormenpaksuinen joka menee koneesta ilmanputsarin kanteen, noin 25cm pitkä? näkyi oikeallapuolella konetta, edestä päin katsottuna.
Vielä en ole yrittänyt lämppärillä lämmittää konetta koska auto ei ole tolppapaikalla tällä hetkellä.
Etkasta kateltuani letkun nimi näyttäisi olevan Breather hose ja osa numero on 030103493 BH tarkoittaneekohan tuota huohotin letkua?
Yritin myös katsella huohotinletkua. Mahtaakohan se olla se sormenpaksuinen joka menee koneesta ilmanputsarin kanteen, noin 25cm pitkä? näkyi oikeallapuolella konetta, edestä päin katsottuna.
Vielä en ole yrittänyt lämppärillä lämmittää konetta koska auto ei ole tolppapaikalla tällä hetkellä.
Etkasta kateltuani letkun nimi näyttäisi olevan Breather hose ja osa numero on 030103493 BH tarkoittaneekohan tuota huohotin letkua?
Koneen rakennetta tarkempaa tuntematta, tarvitseeko tuo varmasti avata? Ainakin vanhemmissa volkkarin koneissa tuollaisella pultilla oli kiinni jakopään hihnan pyörä ja sen päällä kampuran hihnapyörä neljällä kuusiokololla.ei siis sano mitään vieläkään, ja tämän hetken ongelma on saada kampuran hihnapyörä irti, mutterina siinä on 19mm ja 16-kulmainen, joten jouduin vähän soveltamaan(leikkasin 19mm lenkistä pään irti, ja hitsasin sen 19mm voimahylsyn päähän, jotta sain 19mm voimehylsyn joka on 16kulmainen) mutta, kompura ei nyt juuri pelitä, ja akkukäyttöinen pulttipyssy on ihan liian tehoton irrottamaan tuota pulttia...
Noniin. Latasin Akun ja annoin lämmittimen puhaltaa muutaman tunnin konehuoneeseen. Auto lähti kyllä hyvin käyntiin ja ei kuulunut mitään ihmeellisiä ääniäkään. Mutta öljynpaine valo syttyy vieläkin 1500 kierroksen jälkeen, tyhjäkäynnillä valo ei pala. En uskaltanut pitää autoa kuin hetken käynnissä.
Noissa 6N poloissa on ongelmana jään muodostuminen myös öljypohjaan, siellä se sitten tietysti tukkii öljypumpun sihdin niin että moottoririkko on enemmän kuin todennäköinen. Olen nähnyt sekä 8 että 16-naulaisia jotka on samasta syystä poikineet. Ongelma saattaa myös liittyä kyseisen mallin öljypohjan muotoon.
Henkilökohtaisesti en kyllä ymmärrä miksi annetaan auton käydä jos öp-valo palaa/vilkkuu..
16-venasessa on tosiaan kampuran hihnapyörä kiinni sillä keskipultilla, se pitää sitten vaihtaa joka kerta uuteen..
Henkilökohtaisesti en kyllä ymmärrä miksi annetaan auton käydä jos öp-valo palaa/vilkkuu..
16-venasessa on tosiaan kampuran hihnapyörä kiinni sillä keskipultilla, se pitää sitten vaihtaa joka kerta uuteen..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa