vr6 ongelmia.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

vr6 ongelmia.

ViestiKirjoittaja mikko80 » 4.12.2009 21:45

-tuli tänään nyt sitten ostettua tollanen 95vm vr6.
ja ongelmathan alkoi heti tietysti,halvalla kun auton sai niin tottakai jotain vikaakin täytyy olla :)

auto lähtee käymään hyvin ja käy nätisti,mutta kun lähtee kiihdyttämään niin ei tunnu tapahtuvan mitään.ei kierrä niin kuin pitäis ja nyppii hieman kiihdyttäessä.
tuntuu et 1.6 mk2 golffi menisi ohi vauhdissa.
muutenkin meno tuntuu nyppivältä ajossa.
paikallaan käydessä ja kaasua antaessa kone tuntuu yskähtävän ja sitten ottaa kierrokset.
autossahan on suora sytytys jo ja kaikilla mukeilla se käy kyllä.

Mistä kannattaa lähteä vikaa hakemaan,viisaammat kertokaas?
Auttakaa miestä mäessä,että sais golffin laulaan niin kuin sen kuuluis.

sitten missä helvetissä ton ikäisessä golffissa on diagnostiikan plugi,kun ei löydy samasta paikkaa kun esim 92vm??

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 4.12.2009 22:12

Vikakoodit, ilmamäärä mittari, tulpat, tulpanjohdot, ilmansuodatin, sytkäboksi, siinä tarkistuksia näin alkuun. VR6-topicissa varmasti on vastaavaa vikaa ollut, kannattaa sekin selata läpi.

Ja pistokehan (pitäisi) löytyä tuhkiksen vierestä oikealta ylhäällä.

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 4.12.2009 22:43

ei löydy sieltä pistoketta,ne lätkät revin kaikki irti jo.tyhjää oli takaa.
ilmastoinnin,sisäkierron ja takalasin lämmitin napit on siinä.

kun löytäis sen pistokkeen ni auttais.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 4.12.2009 23:04

Bensapumppu ja suodatin vaihtoon ni alkaa pelittää.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.12.2009 23:46

Tuhkis irti, sen oikealla puolella on luukku joka liukuu kuskinpuolelle. Sen takaa löytyy obd pistoke.
Kannattaa myös tarkistaa onko puolapaketti jostain halki, on erittäin yleinen vika. Tai iso pyöreä sähköliitin koneen takana hapettunut yms.

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 4.12.2009 23:51

bensapumpusta oli auton mukana 250e. kuitti,että se on vaihdettu.

osaako kukaan sanoa että kuinka kallis toi puola paketti tohon vr6 on,motonetin sivuilta katoin.mutta ne mitä siellä on niin ei taida sopia tohon koneeseen.vai olenko väärässä?

millasia oireita ne lämpö anturit aiheuttavat??kun niistä oon lukenut että niitä on porukka paljon vaihtanut.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.12.2009 0:00

Se on se +200e paketti, mutta jos se on ulkoisesti ihan ehjä, niin harvoin siinä on vika.

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 5.12.2009 9:22

nyt aamulla tuli huomattua että auto toimii kylmänä hyvin ja vastaa kaasuun.
mutta kun lämpiää niin teho tuntuu katoavan ja nyppiminen alkaa.

mistä vikaa pitäisi hakea ton perusteella?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 5.12.2009 11:59

Hmm sininen lämpotila-anturi?

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 5.12.2009 14:23

kiitos,koitetaan mitä tekee kun saan tollasen anturin irti tosta varaosa koneesta.
siinä ainakin oli vedot kunnossa ennenkun irrotin koneen.

Enriquez
-
Viestit: 114
Liittynyt: 26.6.2009 10:08

ViestiKirjoittaja Enriquez » 8.12.2009 15:18

Itsellä tekee myös samaa että kylmänä on tehot tallella, mutta kun kone lämpenee niin tehot katoaa... kyseessä on myös VR6 vuodelta 92. HALL anturi lähdössä vaihtoon, toivottavasti sillä poistuisi.

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 8.12.2009 18:46

mun auto on 95vm. ja varustettu suora sytkällä,niin ei taida tota hall anturia löytyä?
joku viisaampi voi korjata jos olen väärässä?

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 8.12.2009 21:48

Kylmänä toimiminen viittaa siihen että paskana on lambda-anturi. Jos lämmettyä alkaa ongelmat niin se viittaa siihen että sininen lämpöanturi kyllä toimii niinkuin pitää.

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 11.12.2009 19:02

millä työkaluilla porukka on vr6 irrottanut tulpan hatut että saa tulpat vaihdettua??
tuntuu olevan sen verran syvällä ja kiinni ne hatut siellä,enkä rikkoa haluaisi niitä.

TukeT
-
Viestit: 32
Liittynyt: 20.2.2009 12:50

ViestiKirjoittaja TukeT » 11.12.2009 21:11

Alunperin nokkapellin tuen varessa on sellainen muovinen työkalu millä pitäisi saada tulpanhatut vedetty. Aiajan saatossa se om saattanut hajota tai hävitä, yleensä varmaan ensimmäinen vaihtoehto.

Jostain saa tuota työkalua metallisena versiona, mutta en nyt muista mistä. Itselleänikin kiinnostaisi, että mistä. Alkuperäistä voi kysellä marmoritiskiltä.

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 11.12.2009 22:13

kai ne tulpan hatut muullakin täytyy saada pois,millä muut on tulppansa vaihtaneet??

olisko jollain antaa vinkkiä?

henkkasavosta
-
Viestit: 319
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 11.12.2009 23:16

Rahamies hoitaa homman pajalla, mutta p*rsaukiset joutuvat tekemään työkalut itse.

Miun veera kävi talvihuollossa, ja sanoin tuosta tulpanhattuhommasta, ja se huoltomies näytti miulle sellaisen ruuvimeisselin, jonka päässä oli metallinen lenkki. Se lenkki ujutetaan tulpanhatun alle, ja nykäistään hattu pois.

Joku joutelias varmaan löytää bilhelvatasta tai mätänetistä sellaisen työkalun malliksi.
E: tässä

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 12.12.2009 20:06

nyt on tulpat vaihdettu ja tulpanjohdot,nykiminen loppui vastaa kierroksiin paremmin,mutta tuntuu vieläkin tehottomalta.
kulutus näyttää ajossa n,80-100 vauhdissa 13-15 litraa sadalla.viittaako toi lamda anturiin kun tuntuu soppaa menevän hiukan liikaa??
ei kai toi kone sentään noin perso ole aineelle?

mitä seuraavaksi kannattaa alkaa vaihtamaan,lämpöanturi,lamda??
onko tossa 95vm koneessa hall anturia,kun on suora sytytys?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 12.12.2009 23:16

Lambda varmaan joo... ellei putkessa tai pakosarjassa ennen lambdaa sitten ole vuotoa joka sekoittaa ne lambda-arvot ja heittää seoksen poskelleen.

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 13.12.2009 0:30

ihmettelen vaan noita vikoja,kun auto lähtee nätisti käymään niin kylmänä kun lämpimänäkin.se taitaakin olla ainoa hyvä puoli tossa vehkeessä.

katsastuksestakaan ei oo kun kuukausi aikaa ja lapun mukaan päästöt oli ok.
onko toi keltainen lämpötila anturi se joka ilmoittaa lämmön boksille ja sininen mittaristolle?

mitä oireita noi lämpöanturit aiheuttaa jos ne on rikki,voiko se vika olla siellä?

tulpat vaihdoin ja 3tulpanjohtoa,käynti parani,vastaa kaasuun paremmin,mutta silti ei tehoa tunnu löytyvän.
ajoin autolla 80km tänään ja tankki oli täynnä,nyt vähän yli puoli tankkia.ni ei toikaan normaalia jumalauta voi olla.
täytyy huomenna vaihtaa toi lamda,kun sellanen löytyy tosta purku pelistä.se ainakin oli täysin toimiva kun nostin koneen ja laatikon pois.

kohta on halvalla 95vm vr6 myytävänä,jos ei ala toimimaan.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 13.12.2009 0:35

vialliset lämpöanturit aiheuttaa yleensä käynnistysongelmia, etenkin lämpimällä koneella startatessa... vaikuttaa nekin toki siihen seokseen, että kävisi rikkaalla

haiseeko pakokaasu kovasti bensalle, onko putki pahasti nokeentunut ja mille ne tulpat näytti... noistakin saa jo vinkkiä seoksesta

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 14.12.2009 12:59

Tuollaisilla kulutuksilla on kohta paskana myös katalysaattori. Tarkista se lambda-anturi...

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 20.12.2009 0:05

lambda anturihan se vikana sitten oli,uusi on tilattu.109 e. maksoi boschin alkuperäinen.

koittanut kaivaa tietoa noista vr6 lastutuksista,että miten se vaikuttaa.
onko kenelläkään paikalla lastua ja minkä merkkisiä tai mistä ostettuja??
onko kannattava ostos/pitääkö noi lupaukset paikkansa mitä valmistajat lupaa n.20hv/35nm lisää??

TukeT
-
Viestit: 32
Liittynyt: 20.2.2009 12:50

ViestiKirjoittaja TukeT » 20.12.2009 11:19

Omassani on FTS-Tuning:n lastu edellisen omistajan laittamana ja se tuntuu toimivan ihan hyvin. Vakio lastulla en ole ajanu niin en teidä minkä verran eroa on vakio vs. lastu. Noi teho lupaukset on aina vähän optimistisia, mutta kyllä niistä yleensä vähintään puolet tulee lisää.

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 20.12.2009 14:15

20hv ja 35Nm on aivan tuulesta temmattu. Varsinkin VR6:sen kohdalla 2hv ja 3,5Nm ovat lähempänä. Tämä todettu tässäkin topicissa aikaisemmin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.12.2009 15:05

Ainoat mitä Vr6 kannattaa tehdä on lastu, portata imu- ja pakosarjat tiiviste mittoihin, ilmanputsarin kotelo reikiä täyteen ja nokat.
Ja extrana ehkä keventää vauhtipyörä kytkin/jakopään rempan yhteydessä.
Isompana sit porttauttaa kansi, laittaa IV korisen Vr6 ohuempi kannentiiviste ja Schrick VGI imusarja.
Sen jälkeen sit ilokaasut/remmi johon noi yllä luetellut muutokset auttaa, paitsi ohuempi kannentiiviste.
Tai sit hypätä suoraan turboon :)

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 26.12.2009 10:16

onko kukaan törmännyt vr6 golffinsa kanssa sellaiseen ongelmaan että nopeusmittari ja jenkakello näyttää väärin??

esim navigaattorin mukaan on vaúhtia 80km/h niin jenkaa on 3500 rpm.
tyhjäkäynnillä mittari näyttää oikein sen 1000 rpm.

mistä tota vikaa pitäisi lähteä selvittämään,vaihtaa toinen mittari vai onko vika boksissa,anturit??
viisaammat jos voisitte neuvoa.

tieros
-
Viestit: 10
Liittynyt: 19.1.2010 1:55

ViestiKirjoittaja tieros » 19.1.2010 2:09

mikähän mahtaa olla veerassa vikana, kun kylmänä ei lähe kunnolla käyntiin ja kun lähtee niin kierrokset on 2000rmp, sitten kun on ajanut vähän aikaa niin kierrokset tippuu noin 600?? kulutuskin on aika roima kylä ajossa menee 12 - 15 l satasel ja maantiel 10 - 12 l satasel mikähän mahtaa olla siinä vikana? serkku pojalla on ollu kans veera ja se sano että nyt ei ole kaikki kohillaan kun ei lähe kunnolla käyntiin ja syö noin paljon! Tänään vaihoin uudet tulpat ja joku aika sitten olen vaihtanut uuden lämpötila anturin entinen oli keltainen ja uusi oli mustan värinen voikohan siinä olla vika?? tulpat oli Berun Ultra-X?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa