Kakkis ei vaan käy.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

T_oni
-
Viestit: 9
Liittynyt: 20.11.2005 12:48

Kakkis ei vaan käy.

ViestiKirjoittaja T_oni » 9.12.2009 22:51

Mistäs sitä alottais. No selitetään vika, laitoin auton käymään, auto kävi noin 5-10 sekuntia ja sammui siihen. Ja käymään kun koitti ni ei sitten pätkäyksen pätkäystä. Se helpoin mistä alottaa sisällä autossa oli kuunnella bentsiini pumpun toimivuus, siellähän se hurrasi, mutta kipinä olikin hukassa, ei muuta ! Tutkiessa vikaa tuli koitettua niin monen monta eri asiaa kipinän tulemiseksi takaisin, tuloksetta. Nyt vaihdettua osaa, virran jakaja, pyöriä, kansi, tulpat ja sytkäyksikkö. Kipinää tulee kunhan virran jakaja on irti rungosta, mutta kas kummaa kun jakajan pudottaa omalle paikalleen ja innostuksissaan kiristelee vehkeet kiinni ja merkit kohdalleen ni siihe hävis kipuna ?!?! Eli jakaja irti rungosta, kipinä tulee ei hätää, jakaja kiinni runkoon niin kipinä hävis ?! Auto on vuoden -90 kakkis 66Kw 1.8 koneella et jos jollain joskus tehny samaa ni tietoa kelpaa!

Etukäteen jo kovasti kiitoksia.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.12.2009 23:52

Missä kunnossa Hall-anturi ja sen johdotus on?

marko.ketonen
-
Viestit: 360
Liittynyt: 8.5.2005 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja marko.ketonen » 10.12.2009 7:54

itsellä juuri samaa vikaa oli kun golf oli, olisi mukava tietää mistä se sulta johtu ja mikä tähän asiaan auttoi. Itsellä se saatto kyl pitkää matkaa pystyy ajaa mut söi bensaa enemmän ku mikää jenkki :D

T_oni
-
Viestit: 9
Liittynyt: 20.11.2005 12:48

ViestiKirjoittaja T_oni » 10.12.2009 9:08

Hall anturi on uusi koska se siellä jakajassa tuli kun uuden ostin. Ja johdotuksetkin olen tarkastanut nekin on kunnossa ei ollut edes hapettumia. Kumma vaan että mikä ihme sen kipinän muka vie siinä vaiheessa kun jakajan laittaa runkoon eli maahan.


Olis tosiaan kiva tietää onko jollain muillaki voinu olla tätä vikaa itellänsä kosk näit golfei on ny varmaa melkee jokasella ollu. Innolla odotellaan mitä tarinoita kavereilta löytyy :D

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 10.12.2009 13:39

Kurkkaappa ensinnä että sytkän maajohto on akun miinuskengässä paikoillaan, semmonen paksu musta mutta tyvestä on muistaakseni ruskeata muutaman millin matkalta.

Sitten puolaa vaihtoon.

Eihän tuossa ole mitään omatekosia "ajonestoja" tai vastaavia, joku pikku katkasija piilossa jossain hanskalokerossa?

T_oni
-
Viestit: 9
Liittynyt: 20.11.2005 12:48

ViestiKirjoittaja T_oni » 10.12.2009 16:23

Mutta puola on mitattu ja kuulemma arvot olivat niin kuin kuuluukin. Ei ole tosiaan mitään oma tekoisia ajonesto laitteita minkään nippelin takana. Pitänee mennä tarkastamaan tuo kyseisen maajohdon tilanne.

tonska
-
Viestit: 30
Liittynyt: 26.8.2008 14:12

ViestiKirjoittaja tonska » 10.12.2009 20:04

Ainakin passatin korjaamo käsikirjan mukaan rikkinäinen puola voi antaa mittauksessa oikeat lukemat, joten kirjan mukaan ei lukemaan voi aina luottaa. Vuosi sitten vaihdoin yhteen ventoon puolan ja silloin törmäsin tollaiseen väittämään.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.12.2009 20:08

Sytytysyksikössä kosketushäikkää joka saa jännitteen kytkeytymään maahan kun virranjakaja koskettaa runkoa?

T_oni
-
Viestit: 9
Liittynyt: 20.11.2005 12:48

ViestiKirjoittaja T_oni » 10.12.2009 20:57

Erittäin paljon kiitoksia vaihtoehdoista koska kaikki ovat tarpeen! Lisää saa antaa, että on sitten vaihtoehtoja mitä kokeilla, kokemuksia on kuiteskin aina myös kiva kuulla !!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa