a4 automaattilaatikko murheita...YLLÄTYS

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

nauski
-
Viestit: 16
Liittynyt: 2.3.2008 16:40

a4 automaattilaatikko murheita...YLLÄTYS

ViestiKirjoittaja nauski » 30.11.2009 19:11

eli 4-vaihteinen autom. murheita ...kun laittaa minkä tahansa vaihteen päälle eteenpäin niin ei heti ota vaihdetta päälle vaan toksäyttää hetken päästä ja saattaa tiputtaa vaihteen vielä liikkeessäkin pois, muuten toimii moitteetta vikakoodeja ei ole??? onko tuolle itse tehtävissä mitään,öljyt on puhtaat ym. sitten toinen asia eli jos repäisen automaatin mäkeen ja laitan manuaalin tilalle niin onko siinä mitään ihmeellisiä konkeloita mitä tarvii tehdä esim sähköille ym.?

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 30.11.2009 19:57

Onko nestemäärä varmasti oikea?Onko minkä verran metrejä takana? Toimiiko näin myös pakkovaihteilla, pakilla.

nauski
-
Viestit: 16
Liittynyt: 2.3.2008 16:40

ViestiKirjoittaja nauski » 1.12.2009 13:09

380th ajettu tosin en tedä onko laatikolle tehty remonttia...pakkovaihteilla tökkii mutta pakki toimii normaalisti ,pitää tarkistaa öljynmäärä vielä

nauski
-
Viestit: 16
Liittynyt: 2.3.2008 16:40

ViestiKirjoittaja nauski » 3.12.2009 16:20

laatikosta puuttu 2 LITRAA ÖLJYÄ... mihin öljy katoaa???, ei vuoda ym. olisko joku "ammattimies" vaihtanu öljyt joskus tai jotain, edellinen omistaja oli ajellu puoli vuotta tuommoisena eli onkohan toosa ottanu pahasti itteensä? nyt kumminkin toimii niinku kuuluu

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 3.12.2009 17:43

Katso ettei vuoda jäähdyttäjään.Ja sitä kautta pihalle.Kennoja ollut myös rikki.

nauski
-
Viestit: 16
Liittynyt: 2.3.2008 16:40

ViestiKirjoittaja nauski » 3.12.2009 18:13

jäähdyttäjän uusin juri kun vuosi vedet pihalle mutta ei sielä laatikoöljyä seassa ollut...tarkistetaanko noita öljymääriä edes huolossa? luulisi että heittäisi vikatilaan kun noinkin paljon puuttu tavaraa

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 3.12.2009 18:57

Ei tarkisteta.No hyvä jos nyt noilla toimii.

nauski
-
Viestit: 16
Liittynyt: 2.3.2008 16:40

ViestiKirjoittaja nauski » 3.12.2009 21:36

jep nyt toimii ja sitten kun hajoo niin manualisoidaan...tarviiko koneen olla käynnissä kun laatikon öljy määrä tarkistetaan? nyt tarkistin niin ettei ollut käynnissä ja tosiaan sen 2 litraa lisäsin ennen kuin tarkastus reiästä tuli mitään pihalle ,eli meneekö lisää vielä jos kone käy?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 3.12.2009 21:55

Kone käynnissä tarkistetaan öljyn taso ja luulisi tuota enemmän vielä menevän kun öljy on kierrossa eikä valu öljypohjaan.

nauski
-
Viestit: 16
Liittynyt: 2.3.2008 16:40

ViestiKirjoittaja nauski » 3.12.2009 22:02

ok eli huomenna hakemaan öljyä pari litraa lisää...kiitoksia kaikille

xaa
-
Viestit: 49
Liittynyt: 28.11.2009 23:58

ViestiKirjoittaja xaa » 9.12.2009 20:39

tässä vähän liipaten läheltä.hakua koetin käyttää ja ongelmaan apua löytää.
pari viikkoa omistanut tollasen -98 golf III TDI automatig 81kw.
Mistä löydän mittatikun v-laatikkoon?sellasen mustan muovisen putkenpätkän löysin laatikon etuosasta,missä on punainen hattu.Se punainen hattu vaan pyörii,mut ei lähe irti.Onx tämä se vai joku muu?
Laatikko toimii muuten hyvin,mutta kylmänä kun laittaa vaihteen päälle,kestää noin sekunnin ennen kuin veto tulee.Hieman lämmittyä laatikko toimii sitten ihan normaalisti.Vähän vaikuttais öljyn vähyydeltä.
PS.Alle 80km/h nopeudessa 4-vaihde ei kytkeydy päälle,kuuluuko olla näin?Vai onko tämä vika?

nauski
-
Viestit: 16
Liittynyt: 2.3.2008 16:40

ViestiKirjoittaja nauski » 10.12.2009 1:15

eipä sielä tikkua ole vaan roppu öljypohjasta auki auto käynnissä ja lorotella öljyä siitä putken nysästä laatikkoon kunnes tulee öljypohjasta pihalle,sitten käyttää vaihteet läpi ja lisätä taas tavaraa laatikkoon...mulla lähti se korkki ihan nyppäämällä irti ja painamalla takas...

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 10.12.2009 8:39

xaa !
Tuossa ohje. Ei ole mittatikkua, viimeisillä sivuilla periaatekuva öljyn pinnan tarkastuksesta.
http://pics.tdiclub.com/gwillie/VW/autoFluidchange.pdf

Ja pitäis vaihtaa neloselle noin 60kmh vauhdista, joten jotakin vikaa...

Raid72
-
Viestit: 208
Liittynyt: 10.12.2008 8:05

ViestiKirjoittaja Raid72 » 10.12.2009 9:31

Tästä tulikin mieleen, mun mielestä toi neloselle vaihto vois tapahtua vähän myöhemmin,
esim 65km/h nopeudessa, jos ajelee pintakaasulla 60km/h ja laatikko vaihtaa neloselle,
ja kohta pitäs kiihdyttää jostain syystä, on kone aivan hengetön kun kierroksia on vain
n. 1500. 65 paikkeilla lähennellään 2000 jolloin ainakin mun kone alkaa jo vähän paremmin
vetää... aika usein ajelen pakkokolmosella jos osaan ennustaa edellisen tilanteen
tulemisen eteen.

Voikohan tota vaihtohetkeä jotenkin muuttaa?

EDIT: Käykö noi ohjeet 01P laatikolle (Transporter/Caravelle)?

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 10.12.2009 12:00

Kyllä käy 01P !!

Toi liian aikaisin neloselle vaihto ärsyttää minuakin. Yksi ratkaisu on ajaa keppi kolmosella.

Mikä kone tuo AUF. Bensa? Diesel? kW?

xaa
-
Viestit: 49
Liittynyt: 28.11.2009 23:58

ViestiKirjoittaja xaa » 10.12.2009 13:37

Kiitos Balticille ohjeesta.Tosta ohjeesta löytyi moneen asiaan neuvot.Täytyypi suorittaa tollainen öljyvaihto jossain vaiheessa.
Ja tosta 4n kytkeytymisestä,niin tapa millä toi nyt toimii on mielestäni aikas luonnikas.3s vaihde on riittävän iso noihin taajamapyörityksiin ja toi 4s vaihde on kyllä aikamoinen ylivaihde.

Raid72
-
Viestit: 208
Liittynyt: 10.12.2008 8:05

ViestiKirjoittaja Raid72 » 10.12.2009 14:02

Mullon 75kW, AUF on moottorin variantti...

Joo ja keppi on kolmosella aina kaupungissa ajettaessa...

Tekis mieli kokeilla sport modea laatikkoon, mutta ohjeet jotka oon netistä löytäny toiminta
moden vaihtamiseks (kaasupolkimen painelemisista ja sitten virta päälle) pitäs toimia 01M
laatikolla, ei toimi ainakaan mun 01P laatikossa...

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 10.12.2009 17:42

Teillä todennäköisesti DE loppuinen aivo. FE loppuisella paremmat vaihtokohdat.
Kierrättää moottoria pitemmälle.Sekä nelonen ei tule päälle liian pienillä kierroksilla.
Taitaa olla niin että vanhoissa sai "muka sporttimoden"päälle.
Ymmärtääkseni ei 01 sarjassa.Näissä aiviboksit mukautuu kokoajan ja perusresetoinnin voi
kyllä tehdä jonka jälkeen sopeutetaan.Kyllä ainakin FE loppuinen on sopeutunut jopa yli
200kW:n tehoille ja yli 500nm.Omani on nyt näillä tehoilla mennyt jo hyvän aikaa.
Tosin on kriittinen öljynlämmöille kesäkelillä.

Raid72
-
Viestit: 208
Liittynyt: 10.12.2008 8:05

ViestiKirjoittaja Raid72 » 10.12.2009 20:52

Onks sulla toi 200kW/500Nm siis passatissa 01M laatikolla? Jos on, niin onko ollu mitään
ongelmia laatikon kanssa?

empä oo tota aivolaatikkoa koskaan katellu tarkemmin... onko noi keskenään vaihtokelposia,
jos sattus jostain löytämään FE loppusen? Vai voiko tolla vanhemmalle opettaa käytöstapoja?

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 10.12.2009 21:02

Itseasiassa laatikon tyyppi on 01N joka mulla on.FD ei ainakaan mulla toiminut koska se halusi ajaa suurella momentilla ja pienillä kierroksilla.Tämä on yksi syy miksi nämä laatikot hajoavat .FE ajattaa suuremmilla kierroksilla joten ihan alavääntöä ei pääse käyttämään.
Mulla kolmosella lähtee joskus luistamaan mutta sitten on ylämäki kyseessä ja kolmonen vedetään tappiin.Ainakin 01N:ssä on vaihtokelpoinen.Vanha boksi oli mielestäni hyvinkin tyhmä mutta voin muistaa väärin.

Raid72
-
Viestit: 208
Liittynyt: 10.12.2008 8:05

ViestiKirjoittaja Raid72 » 10.12.2009 21:05

Ok, aika hengetön toi munkin tötterö on alle 2000rpm, mutta sitten kun päästään
ahdoista nauttimaan se vetää jo paremmin, eikä värisekkään niin paljoa kuin pienillä
kierroksilla. Käskyttääköse akun vieressä oleva ecu myös laatikkoa, vai onko laatikolla
oma ecu?

Raid72
-
Viestit: 208
Liittynyt: 10.12.2008 8:05

ViestiKirjoittaja Raid72 » 10.12.2009 21:12

Täällä on jotain ameriikan kielistä höpinää näistä modeista, mutta onko noi vaihdettavissa
myös 01P laatikossa?

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2063606


http://home.mindspring.com/~ops21/01M-927-733.lbl

00002 = sport mode with DSP
00012 = sport mode without dsp

00001 = economy mode with DSP
00011 = economy mode without DSP

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 10.12.2009 21:18

Nyt jos en väärin muista niin ameriikan pojilla on eri boxi jossa eri softa.
Passatissa vaihteiston aivot on apparin jalkatilassa lattiamattojen alla.

Raid72
-
Viestit: 208
Liittynyt: 10.12.2008 8:05

ViestiKirjoittaja Raid72 » 10.12.2009 21:20

Ööö... mun kysymykset liitty tíetty T4:een...

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 10.12.2009 21:22

Niin mä vähän veikkasinkin;) Mutta siis kutakuinkin samat rojut sisältää.Mitä nyt eroja tulee tietysti kun 01N on pitkittäismoottorin.Niin ja lodjulla on oma ecu.

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 11.12.2009 8:14

Raid!
Se aivopoksi löytyy muistaakseni kuskin jalkatilasta vasemmalta verhoilujen alta.

Mode on vaihdettavissa Vag-Com:lla.
Olen ajellut tuolla 00011 modella. Tuntuis toimivan "parhaiten", ei tosin hyvin sekään.
Lootassa on justiinsa ärsyttävää, että se ei luovuta nelosta pienemmälle, kuin kunnolla polkemalla.

Raid72
-
Viestit: 208
Liittynyt: 10.12.2008 8:05

ViestiKirjoittaja Raid72 » 14.12.2009 11:30

Ok!

Mulla olis lainattavissa V-Checker PRO, onnistuuko moden vaihto tolla?

Jos onnistuu niin löytyykö jostain ohjeet?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa