a4 automaattilaatikko murheita...YLLÄTYS
Valvoja: ffp jäsenet
a4 automaattilaatikko murheita...YLLÄTYS
eli 4-vaihteinen autom. murheita ...kun laittaa minkä tahansa vaihteen päälle eteenpäin niin ei heti ota vaihdetta päälle vaan toksäyttää hetken päästä ja saattaa tiputtaa vaihteen vielä liikkeessäkin pois, muuten toimii moitteetta vikakoodeja ei ole??? onko tuolle itse tehtävissä mitään,öljyt on puhtaat ym. sitten toinen asia eli jos repäisen automaatin mäkeen ja laitan manuaalin tilalle niin onko siinä mitään ihmeellisiä konkeloita mitä tarvii tehdä esim sähköille ym.?
tässä vähän liipaten läheltä.hakua koetin käyttää ja ongelmaan apua löytää.
pari viikkoa omistanut tollasen -98 golf III TDI automatig 81kw.
Mistä löydän mittatikun v-laatikkoon?sellasen mustan muovisen putkenpätkän löysin laatikon etuosasta,missä on punainen hattu.Se punainen hattu vaan pyörii,mut ei lähe irti.Onx tämä se vai joku muu?
Laatikko toimii muuten hyvin,mutta kylmänä kun laittaa vaihteen päälle,kestää noin sekunnin ennen kuin veto tulee.Hieman lämmittyä laatikko toimii sitten ihan normaalisti.Vähän vaikuttais öljyn vähyydeltä.
PS.Alle 80km/h nopeudessa 4-vaihde ei kytkeydy päälle,kuuluuko olla näin?Vai onko tämä vika?
pari viikkoa omistanut tollasen -98 golf III TDI automatig 81kw.
Mistä löydän mittatikun v-laatikkoon?sellasen mustan muovisen putkenpätkän löysin laatikon etuosasta,missä on punainen hattu.Se punainen hattu vaan pyörii,mut ei lähe irti.Onx tämä se vai joku muu?
Laatikko toimii muuten hyvin,mutta kylmänä kun laittaa vaihteen päälle,kestää noin sekunnin ennen kuin veto tulee.Hieman lämmittyä laatikko toimii sitten ihan normaalisti.Vähän vaikuttais öljyn vähyydeltä.
PS.Alle 80km/h nopeudessa 4-vaihde ei kytkeydy päälle,kuuluuko olla näin?Vai onko tämä vika?
xaa !
Tuossa ohje. Ei ole mittatikkua, viimeisillä sivuilla periaatekuva öljyn pinnan tarkastuksesta.
http://pics.tdiclub.com/gwillie/VW/autoFluidchange.pdf
Ja pitäis vaihtaa neloselle noin 60kmh vauhdista, joten jotakin vikaa...
Tuossa ohje. Ei ole mittatikkua, viimeisillä sivuilla periaatekuva öljyn pinnan tarkastuksesta.
http://pics.tdiclub.com/gwillie/VW/autoFluidchange.pdf
Ja pitäis vaihtaa neloselle noin 60kmh vauhdista, joten jotakin vikaa...
Tästä tulikin mieleen, mun mielestä toi neloselle vaihto vois tapahtua vähän myöhemmin,
esim 65km/h nopeudessa, jos ajelee pintakaasulla 60km/h ja laatikko vaihtaa neloselle,
ja kohta pitäs kiihdyttää jostain syystä, on kone aivan hengetön kun kierroksia on vain
n. 1500. 65 paikkeilla lähennellään 2000 jolloin ainakin mun kone alkaa jo vähän paremmin
vetää... aika usein ajelen pakkokolmosella jos osaan ennustaa edellisen tilanteen
tulemisen eteen.
Voikohan tota vaihtohetkeä jotenkin muuttaa?
EDIT: Käykö noi ohjeet 01P laatikolle (Transporter/Caravelle)?
esim 65km/h nopeudessa, jos ajelee pintakaasulla 60km/h ja laatikko vaihtaa neloselle,
ja kohta pitäs kiihdyttää jostain syystä, on kone aivan hengetön kun kierroksia on vain
n. 1500. 65 paikkeilla lähennellään 2000 jolloin ainakin mun kone alkaa jo vähän paremmin
vetää... aika usein ajelen pakkokolmosella jos osaan ennustaa edellisen tilanteen
tulemisen eteen.
Voikohan tota vaihtohetkeä jotenkin muuttaa?
EDIT: Käykö noi ohjeet 01P laatikolle (Transporter/Caravelle)?
Kiitos Balticille ohjeesta.Tosta ohjeesta löytyi moneen asiaan neuvot.Täytyypi suorittaa tollainen öljyvaihto jossain vaiheessa.
Ja tosta 4n kytkeytymisestä,niin tapa millä toi nyt toimii on mielestäni aikas luonnikas.3s vaihde on riittävän iso noihin taajamapyörityksiin ja toi 4s vaihde on kyllä aikamoinen ylivaihde.
Ja tosta 4n kytkeytymisestä,niin tapa millä toi nyt toimii on mielestäni aikas luonnikas.3s vaihde on riittävän iso noihin taajamapyörityksiin ja toi 4s vaihde on kyllä aikamoinen ylivaihde.
Mullon 75kW, AUF on moottorin variantti...
Joo ja keppi on kolmosella aina kaupungissa ajettaessa...
Tekis mieli kokeilla sport modea laatikkoon, mutta ohjeet jotka oon netistä löytäny toiminta
moden vaihtamiseks (kaasupolkimen painelemisista ja sitten virta päälle) pitäs toimia 01M
laatikolla, ei toimi ainakaan mun 01P laatikossa...
Joo ja keppi on kolmosella aina kaupungissa ajettaessa...
Tekis mieli kokeilla sport modea laatikkoon, mutta ohjeet jotka oon netistä löytäny toiminta
moden vaihtamiseks (kaasupolkimen painelemisista ja sitten virta päälle) pitäs toimia 01M
laatikolla, ei toimi ainakaan mun 01P laatikossa...
Teillä todennäköisesti DE loppuinen aivo. FE loppuisella paremmat vaihtokohdat.
Kierrättää moottoria pitemmälle.Sekä nelonen ei tule päälle liian pienillä kierroksilla.
Taitaa olla niin että vanhoissa sai "muka sporttimoden"päälle.
Ymmärtääkseni ei 01 sarjassa.Näissä aiviboksit mukautuu kokoajan ja perusresetoinnin voi
kyllä tehdä jonka jälkeen sopeutetaan.Kyllä ainakin FE loppuinen on sopeutunut jopa yli
200kW:n tehoille ja yli 500nm.Omani on nyt näillä tehoilla mennyt jo hyvän aikaa.
Tosin on kriittinen öljynlämmöille kesäkelillä.
Kierrättää moottoria pitemmälle.Sekä nelonen ei tule päälle liian pienillä kierroksilla.
Taitaa olla niin että vanhoissa sai "muka sporttimoden"päälle.
Ymmärtääkseni ei 01 sarjassa.Näissä aiviboksit mukautuu kokoajan ja perusresetoinnin voi
kyllä tehdä jonka jälkeen sopeutetaan.Kyllä ainakin FE loppuinen on sopeutunut jopa yli
200kW:n tehoille ja yli 500nm.Omani on nyt näillä tehoilla mennyt jo hyvän aikaa.
Tosin on kriittinen öljynlämmöille kesäkelillä.
Itseasiassa laatikon tyyppi on 01N joka mulla on.FD ei ainakaan mulla toiminut koska se halusi ajaa suurella momentilla ja pienillä kierroksilla.Tämä on yksi syy miksi nämä laatikot hajoavat .FE ajattaa suuremmilla kierroksilla joten ihan alavääntöä ei pääse käyttämään.
Mulla kolmosella lähtee joskus luistamaan mutta sitten on ylämäki kyseessä ja kolmonen vedetään tappiin.Ainakin 01N:ssä on vaihtokelpoinen.Vanha boksi oli mielestäni hyvinkin tyhmä mutta voin muistaa väärin.
Mulla kolmosella lähtee joskus luistamaan mutta sitten on ylämäki kyseessä ja kolmonen vedetään tappiin.Ainakin 01N:ssä on vaihtokelpoinen.Vanha boksi oli mielestäni hyvinkin tyhmä mutta voin muistaa väärin.
Täällä on jotain ameriikan kielistä höpinää näistä modeista, mutta onko noi vaihdettavissa
myös 01P laatikossa?
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2063606
http://home.mindspring.com/~ops21/01M-927-733.lbl
00002 = sport mode with DSP
00012 = sport mode without dsp
00001 = economy mode with DSP
00011 = economy mode without DSP
myös 01P laatikossa?
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2063606
http://home.mindspring.com/~ops21/01M-927-733.lbl
00002 = sport mode with DSP
00012 = sport mode without dsp
00001 = economy mode with DSP
00011 = economy mode without DSP
Raid!
Se aivopoksi löytyy muistaakseni kuskin jalkatilasta vasemmalta verhoilujen alta.
Mode on vaihdettavissa Vag-Com:lla.
Olen ajellut tuolla 00011 modella. Tuntuis toimivan "parhaiten", ei tosin hyvin sekään.
Lootassa on justiinsa ärsyttävää, että se ei luovuta nelosta pienemmälle, kuin kunnolla polkemalla.
Se aivopoksi löytyy muistaakseni kuskin jalkatilasta vasemmalta verhoilujen alta.
Mode on vaihdettavissa Vag-Com:lla.
Olen ajellut tuolla 00011 modella. Tuntuis toimivan "parhaiten", ei tosin hyvin sekään.
Lootassa on justiinsa ärsyttävää, että se ei luovuta nelosta pienemmälle, kuin kunnolla polkemalla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”