onko lohkossa eroja 1.8 8v ja 16v välillä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

onko lohkossa eroja 1.8 8v ja 16v välillä?

ViestiKirjoittaja TRF » 7.12.2009 7:16

tai onko jopa 2.0 myös samoilla kiinityksillä kun 1.8.

Olis tarkotus laittaa 16v pannu vanhaan formulaan jossa nyt kiinnikeet 1.8 8v koneelle (formula 4). Suurin kysymysmerkki on tuo kiinitys vaihteistoon, tässä kun on Hewlandin laatikko niin pitäis olla vanhan 1.8:n kiinnitysrajapinta.

Täällä varmaan on tieto aiheesta...

Jope

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 7.12.2009 8:41

öljyruiskut männän alla, ei muuta oleellista eroa..

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 7.12.2009 14:46

Elikkäs lohko passaa vaihtiestoon ja vesipumput yms on samoilla kiinikkeillä. Tuo on nimittäin tärkeää että koneen etupääkin on sama niin ei tartte alkaa kaikkia kiinitys karahkoita tekemään uuskiksi.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 7.12.2009 14:59

2,0 lohkoissa on sitten jo eroja sivuilla.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 8.12.2009 19:31

16 veessä myös ihan erillaiset huohotus jutut lohkon osalta.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 8.12.2009 19:43

Kytkimillä joutuu kikkailemaan, 16v:ssä isompi laatikon pääakseli.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 9.12.2009 9:17

2,0 lohkoissa on sitten jo eroja sivuilla.

Mitä eroja?

16 veessä myös ihan erillaiset huohotus jutut lohkon osalta.

Käypänen silti, et ei liity huohotukset juurikaan laatikon kiinnitykseen?

Kytkimillä joutuu kikkailemaan, 16v:ssä isompi laatikon pääakseli.

Tämäkään ei ihan auennut mulle, miten liitty lohkoon/kaavelin kiinnitykseen?
saatikka kysymyksessä esille tulleeseen hewlandiin?
kytkin/vauhtip. kuitenkin sopii kampiakseliin oli se sitten 1,5 1,6 1,7 1,8 tai 2,0.

Pääasiallisesti vw:n 4syl. isolohkoissa on kaikki kiinnitykset olemassa jo valmiiksi, oli se sitten passatista golf mk1,23,tai4, rocco, corrado jne...
Lohkoissa on kyllä eroja kiinnityksien osalta eri autoissa, peruslohko silti "sama" paikat löytyy.

Nämä siis huomioita itselle vastaantulleista asioista, fiksummat varmaan korjaa mun mahdollisesti väärät käsitykset..

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 9.12.2009 12:06

2,0 lohkoissa on sitten jo eroja sivuilla.


Mitä eroja?


Juurikin noissa korvakon paikoissa.Tarkkaan en tiedä missä muuttuu, mutta ainakin korkeat 2,0 lohkot on eri pulttijaoilla. Ei sovi B2/B3 Audin korvakot. Sama sitten jo vähän uudemmissa 1,8 koneissakin (esim. AEB) Joku viisas voisi tuonkin kertoa missä se muuttuu, iitekin oon koittanut tutkia asiaa kun noiitten Audien kans värkkää... Vaihdelaatikon kiinnitykset on samat, ja nuo ei vaikuttane väärinpäinasennuksiin (poikittain) mitenkään.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 9.12.2009 13:37

ahaa, aivan. Todellakin juu, minä pohjaan väittämäni poikaittain keulilla olevaan tekniikkaan..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa