coolerin laitto keulalle verrattavissa koneen vaihtoon?!?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

marko.ketonen
-
Viestit: 360
Liittynyt: 8.5.2005 20:31
Viesti:

coolerin laitto keulalle verrattavissa koneen vaihtoon?!?

ViestiKirjoittaja marko.ketonen » 8.12.2009 8:48

Eli oon kuullu villin väitteen että coolerin heittäminen keulille verrattaisiin moottorinvaihtoon? pitääkö paikkaansa vai ihan metsään menevää tietoo? Tässä mietinnän alla ku pitäisi puskurista iso aukko tukkia =)

P.E.T.U
-
Viestit: 147
Liittynyt: 9.10.2003 21:31

ViestiKirjoittaja P.E.T.U » 8.12.2009 8:57

Ei ole mikään villi väite vaan ihan tosi juttu. Mihinkä autoon olet sitä cooleria keulalle tunkemassa??

marko.ketonen
-
Viestit: 360
Liittynyt: 8.5.2005 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja marko.ketonen » 8.12.2009 9:01

octavia rs:än keulille

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 8.12.2009 10:13

Itse aikanaan kun kyselin että jos AAZ golffin keulalle laittais coolerin niin penkkipaperit olisi pitänyt olla josta näkyy ettei tehot ole liikaa noussut. Ilman penkkipapereita laskennalisesti teho nousee 40% coolerin asennuksella :)
Tiedä sitten kaippa tuo on voinut muuttuakkin... Tosin oli 1Z Seatin keulalla cooleri, mutta väitin inssille että sehän on vaan siellä pidentämässä moottorin ikää ja estämässä lämpiämistä... Eipä siitä sillon sanomisia tullut. Taitaa olla inssistä kiinni... Jos ei sitten uudemmissa mene erilailla.

marko.ketonen
-
Viestit: 360
Liittynyt: 8.5.2005 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja marko.ketonen » 8.12.2009 11:09

kova homma yhden coolerin takia :o jos kerta joutuu penkissä käymään sen takia :o

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 8.12.2009 11:28

Turbokoneen kaikenlainen virittäminen verrataan aina moottorin vaihtoon. Ihan sama onko kyseessä turbon, ECU:n, coolerin lisääminen / vaihto, tms, ellei osa vastaa vakiota.

Ei kai noita coolereita tuonne ulkonäkösyistä laiteta? :D

marko.ketonen
-
Viestit: 360
Liittynyt: 8.5.2005 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja marko.ketonen » 8.12.2009 12:11

noh ihan myös tulevaisuuden varalle se menisi keulille jo valmiiksi odottelemaan. No onkos kellään ehdottaa jotain paikkoja/kokemuksia pääkaupunki seudun penkeistä?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 8.12.2009 12:19

Ei pelkkä penkitys riitä, vaikka niin joku katsastusmies olisi sanonutkin. Myös muu soveltuvuus ja päästöt pitää olla todistetusti ajan tasalla.

Osat pitää olla E-hyväksyttyjä autoon ihan ensimmäiseksi, eli mikään tee-se-itse paketti ei käy. -98 uudempien autojen virittelyhän on laillisesti lähes mahdotonta puuhaa e-hyväksyntävaatimuksen takia.

Myöskin ulkonäkösyistä pelkän coolerin asennus keulalle tuohon autoon on laitonta, vaikkei siihen menisi letkun letkua.

marko.ketonen
-
Viestit: 360
Liittynyt: 8.5.2005 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja marko.ketonen » 8.12.2009 12:40

noh johan :o eipä oo tuollaista tiennytkään aikaisemmin noh nyt tiedän. Eli taitaa ne osat jotka on noit viritelly niin ottanut vaan tarvittavat vermeet pois ennen katsastusta :D

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 8.12.2009 14:16

Tai sitten tuttuja katsastusasemalla. :)

marko.ketonen
-
Viestit: 360
Liittynyt: 8.5.2005 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja marko.ketonen » 8.12.2009 14:26

Jusa101

Totta :) Joillakin niitä saattaa löytyä ja saavat muutokset otteeseen =)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.12.2009 15:11

Ei taida uudemmissa katiskoissa ihan riittää se että "tuntee katsastusmiehen" jotta saa merkittyä rekisteriin coolerit ym. sheisset. Taitavat AKEn puolesta kysellä kaikennäköistä dokumenttia.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 13.12.2009 0:31

kyllähän se onnistuu katsastaminen ilman autoaki jos sattuu kunnon tuttuja olemaan, siis käyttää pelkän paperin konttorilla...

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 13.12.2009 0:36

^ Huono puoli tuossa on se, että paperiin tulee uusi järjestysnumero. Tai näin ainakin olen kuullut tapahtuvan ;)

Ei välttämättä tarvi käydä sen paperikaan siellä. Rek. nro ja valmistenumeron loppuosa riittää uusille papereille.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.12.2009 0:51

Kannattaa vähän ajatella sitä kaveriakin joka on leiman laittanut. Luultavasti ei saa saman alan töitä jos vaikka lunastukseen menneestä autosta löytyykin jotain viisi vuotta vanhaa väärää tekniikkaa joka on joka vuosi katsastettu sillä hyvällä kaverilla.

Mun mielestä toi on vähän sama kun menis kaverilta kysymään ilmaiseksi niitä ryppyisiä seteleitä kun se on pankissa töissä.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 13.12.2009 8:35

Ja jos joutuu sen emissio mittauksen tekemään coolerinkin laitoista niin halvaks varmaan tulee:)
Kyllä itsellekkin se cooleri tulee...:)

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 13.12.2009 13:03

"Mun mielestä toi on vähän sama kun menis kaverilta kysymään ilmaiseksi niitä ryppyisiä seteleitä kun se on pankissa töissä."

Tuohan on aivan naurettava vertaus... Vähän yritystä edes.

Mikäli tuttu auton katsastaa, niin pitäähän ne mahdolliset riskit olla tiedossa, luonnollisesti

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 14.12.2009 1:09

Kannattaa vähän ajatella sitä kaveriakin joka on leiman laittanut. Luultavasti ei saa saman alan töitä jos vaikka lunastukseen menneestä autosta löytyykin jotain viisi vuotta vanhaa väärää tekniikkaa joka on joka vuosi katsastettu sillä hyvällä kaverilla.


Riippuu toki siitä onko hyvä kaveri kyseessä vai ei, mutta ite en uhraisi tolle ajatustakaan, mikäli tyyppi on niin umpisaapas ettei ymmärrä määräyksien vastaisella toiminnalla mahdollisesti olevan jotain seuraamuksia. Säädöksistä ja asetuksista kuitenkin katsastuksen toimittavalla tai katsastuksista vastaavalla pitää olla riittävä tietämys, jos noita ei osaa tai tajua soveltaa niin oma on häpeänsä. Ugh, olen puhunut :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 16 vierailijaa