91- jetta flair
Valvoja: ffp jäsenet
91- jetta flair
elikkä tuoallainen kapistus 2 omistajalta edullisdesti tiedossa. hyvän kunnon vuoksi ajattelin ottaa aihioksi ja kysyisin että saako sellaiseen vaihtaa tämän 1,8 gti moottorin+ muun tekniikan ja saada lailliseksi. luin tuota infoa mutta en sitten saanut ihan selväksi asiaa että saako tuollaiseen laittaa ko tekniikan kun siinä taitaa olla katti?
En ole itekkään 16v volkkareiden (tai muidenkaan) asiantuntija, joten autowikiä lainaten
"PL-moottori on 16-venttiilinen bensamoottori, joka tuottaa 129 hv:n tehon. Toisin kuin KR-moottorissa, PL-moottorissa on katalysaattori. Tehoero KR-moottoriin selittyy mm. katalysaattorilla sekä erilaisella imunokka-akselilla. Lisäksi polttoaineensyöttöjärjestelmä Ke-Jetronic on hiukan erilainen kuin KR:n K-Jetronic. "
http://www.autowiki.fi/index.php/Golf_mk2_16V
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_PL-moottori
EDIT. Niin ja onhan sit 8v GTi
"PL-moottori on 16-venttiilinen bensamoottori, joka tuottaa 129 hv:n tehon. Toisin kuin KR-moottorissa, PL-moottorissa on katalysaattori. Tehoero KR-moottoriin selittyy mm. katalysaattorilla sekä erilaisella imunokka-akselilla. Lisäksi polttoaineensyöttöjärjestelmä Ke-Jetronic on hiukan erilainen kuin KR:n K-Jetronic. "
http://www.autowiki.fi/index.php/Golf_mk2_16V
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_PL-moottori
EDIT. Niin ja onhan sit 8v GTi
PL:ssä on Ke-Jetronic, ts sähkö-mekaaninen eli lambdasäädöllä varustettu mekaaninen ruisku, lohkot noissa lienee samat mutta tehtaalla on meistetty moottorin tyyppi lohkoon siihen virranjakajan paikan tuntumaan. Aivan eri juttu on löytyykö tuota numeroa enää 20v jälkeen.
Kannattaako lähteä vilppipäästölapulla autoa muutoskatsastamaan? Sitten kun päättävätkin ottaa päästöt lapusta huolimatta ja tulokset ovatkin aivan päin persettä, ei varmasti helpota muutoskatsastuksen etenemistä. Jos löytyy jotain vilppiä on aivan varma että siitä eteenpäin kaikki syynätään aivan pilkulleen.
Kannattaako lähteä vilppipäästölapulla autoa muutoskatsastamaan? Sitten kun päättävätkin ottaa päästöt lapusta huolimatta ja tulokset ovatkin aivan päin persettä, ei varmasti helpota muutoskatsastuksen etenemistä. Jos löytyy jotain vilppiä on aivan varma että siitä eteenpäin kaikki syynätään aivan pilkulleen.
Vaikka KR:n varustaisi Ke-Jetillä ja lambdalla niin katti hajoaa todennäköisesti siltikin syystä että venttiilien yhtaikainen aukiolo lienee vähäpäästöiseksi liian pitkä ja palamatonta seosta päätyy pakokanavaan ainakin pienillä kierroksilla liikaa, tuskin PL:n imunokka turhaan on erilainen kuin KR:ssä. Asiaan voi ehkä vaikuttaa säädettävillä nokkapyörillä yhdysketjun puolella.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa