Audi ahtaa itsensä hengiltä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Diudimies
-
Viestit: 3
Liittynyt: 5.12.2009 18:28

Audi ahtaa itsensä hengiltä

ViestiKirjoittaja Diudimies » 5.12.2009 18:45

Elikkä auto (audi a4 -97 afn) ''hyytyy'' satunnaisesti, yleensä isommalla vaihteella. Välistä vetoja on hyvin ja välistä huonommin, virtojen poiskytkeminen ei vaikuta asiaan, eli vikatilaan ei mene. Nykyään kaasupohjassa kolmosella kiihdyttäessä auto ensin kiihtyy hyvin, sitten huonosti n. 1sekunti ja taas hyvin jne..

Vikakoodina:

1 Fault Found:
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to B+ - Intermittent

Map anturi sijaitsee ecussa ja sen piuha testattu ja alipaineletkuja uusittu. Ei vuotoja. N75 vaihdettu uuteen n.1km sitten. Turbon 'vipu' liikkuu hyvin, letkusta imemällä saa vedettyä tappiin. Maf anturi pyytää kaasupohjassa 850 ja todellinen n. 1100. Sekin putsattu ja sähköpuoli tarkastettu.

Tässä vielä hiukan lokia:


Manifold Position
Pressure Throttle Engine speed MAF (specified) MAF (actual)
mbar % /min mg/str mg/str

1101,60 0,00 1113,00 250,00 550,00
1315,80 47,10 2541,00 260,00 565,00
2407,20 100,00 2625,00 850,00 1015,00
2570,40 100,00 2688,00 850,00 1080,00
2570,40 100,00 2751,00 850,00 1095,00
2570,40 100,00 2814,00 850,00 1095,00
1020,00 100,00 2877,00 850,00 1055,00
2193,00 100,00 2898,00 850,00 960,00
2560,20 100,00 2961,00 850,00 1065,00
2570,40 100,00 3024,00 850,00 1115,00
1917,60 100,00 3087,00 850,00 1125,00
1672,80 100,00 3150,00 850,00 730,00
1754,40 66,70 3213,00 850,00 775,00
1183,20 0,00 3171,00 255,00 510,00

Seuraavaa vikakohtaa etsiessä? Ehdotuksia

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 5.12.2009 18:52

Map anturi sijaitsee ecussa ja sen piuha testattu ja alipaineletkuja uusittu.

Ööh... Jos map sijaitsee ecussa, niin sille ei lie silloin mitään piuhaa olemassakaan.

Diudimies
-
Viestit: 3
Liittynyt: 5.12.2009 18:28

ViestiKirjoittaja Diudimies » 5.12.2009 18:55

Meinaat, että se ecu haistelee sen paineen? Ainaki näytti menevän ahtoputkesta ohut letku eculle.

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 5.12.2009 19:09

Jep.

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 6.12.2009 0:05

Kannattais varmaan lukea ensin viesti...

Hyvä minä, siis ahtopaineanturi olikin jo vaihdettu.... Onko polttoaineletkut tarkistettu/vaihdettu, meillä ainakin toki yhdessä johdossa syntyvistä ilmavuodoista kun letku aikaa myöten kovettuu tarpeeksi alkaa valskaamaan taas ilmaa, teki sitä jännästi välillä vaan jyrkästi vasemmalle käännettäessä. Eipä meillä ainakaan anna monellekaan "pikkuvialle" mitään koodeja. :D

Diudimies
-
Viestit: 3
Liittynyt: 5.12.2009 18:28

ViestiKirjoittaja Diudimies » 6.12.2009 1:37

Polttoaineletkuihin en ole koskenut, koska mitään sinneviittaavaa en ole havainnut. Kuten epäselvästä lokistani näkee niin ahdot tippuu hetkellisesti niiden noustessa 'vikatilatasolle'

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 6.12.2009 3:03

Kannattaisi vielä katsoa erillisellä (luotettavalla) ahtopainemittarilla että se näyttää suunnilleen samaa kuin VCDS.

Jos VCDS menee tappiin vaikka mittari näyttää normi n. 1 bar lukemia niin ECU tai MAP rikki.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa