By pass?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Manos
-
Viestit: 65
Liittynyt: 5.4.2006 19:47

By pass?

ViestiKirjoittaja Manos » 3.12.2009 5:41

Mikä on loppujen lopuksi oikea tapa asentaa By pass?
Eli jos kyse on esimerkiksi forgen jousilla säädettävästä, molemmin päin toimii... mikä on parempi tai oikea tapa tai onko tuolla loppujen lopuksi mitään merkitystä?

Eli onko sillä väliä tuleeko turbon paine venttiilin mäntää vasten vai sen sivuun, imusarjan ali/ylipaine ohjaushan tulee aina siihen samaan "pikku" liittimeen.

Nuota netin syövereitä kun selaa niin tulee vastaan molemminpäin olevia toteutuksia?
http://www.gti.fi/images/artikkelit/14042004145417.jpg

http://media.photobucket.com/image/vw%2 ... 0026ss.jpg

http://i19.photobucket.com/albums/b180/ ... 0040-1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v240/ ... CN0781.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c20/9 ... C_0530.jpg

Eli mikä on se paras tapa?
Viimeksi muokannut Manos, 3.12.2009 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 3.12.2009 9:17

By bass
Ehkä viksuinta takaluukkuun.

By pass

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 3.12.2009 10:41

Paine sivuun lienee järkevin. Ainakin jos on alkuperäinen pässi.Ja uskoisin, ettei tuolla venttiilin toiminnan kannalta juurikaan ole merkitystä. Joku Guru voi olla muutakin mieltä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 3.12.2009 11:51

Meinasi tuo basso ruveta huvittamaan, mutta vastataan kuitenkin, että eiköhän noissa kilkkeissä kytkentä ole, kuten esim. tuon tyyppisessä vesipumpussa: imu alta ja puhallus sivusta.

Manos
-
Viestit: 65
Liittynyt: 5.4.2006 19:47

ViestiKirjoittaja Manos » 3.12.2009 16:12

No nyt on by pass kirjotettu oikein eittei kenenkään tartte enään lahettää omakuvaansa rakkaan renkuttimensa kanssa...

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 3.12.2009 17:33

Miten By pass venttiili millään tavalla liittyy vesipumppuun?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 3.12.2009 18:34

Eipä juuri mitenkään, on se kuitenkin hyvä muistisääntö ko. venttiilin kytkentään.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 3.12.2009 19:08

eks sää Saabin kurssilla oppinut et Saabissa on water-bypassi Rolle :)

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 4.12.2009 9:07

Eipä juuri mitenkään, on se kuitenkin hyvä muistisääntö ko. venttiilin kytkentään.

Hyvä? Tuskin..
Imu alta puhallus sivusta.
Ahtopaine sivusta sisään ja "alapuolelta" takas imuputkeen?
Ahtopaine "alta" sisään ja sivusta ulos?

Kyllä kai niin sitte, sivusta sisään pitää ahdolle venttiiliä kiinni ja kalvollisessa "väärinpäin" hajottaa ehkä luultavasti kalvon ennen pitkää..
paine alta jos ei ole tarpeeks jäykkä saattaap äkkiä olla auki vähän turhankin paljon..
Mäntämallisessa juur vitun se ja sama, jos jousen jäykkyys/vastus on säädeltävissä pysyy myös kiinni paineen tullessa "päin" mäntää ja aukeaa myös ehkä..

Paras asennustapa riippuu siis venttiilistä, ahtopaineesta, imusarjan alipaineesta, asentajasta, venttiilistä ja autosta ja sen moottorin "ominaisuuksista" yleensä...

edit: niin ja anteeksi tuo basso kuva. Luulin että pieni huumoriannos lisäisi foorumikäyttäjien keskuudessa esiintyvää happamuutta.
:)

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 4.12.2009 11:07

eks sää Saabin kurssilla oppinut


mää opiskelin vaan asiakastilannetta ja brändin rakentamista, ja sitä nyt en ainakaan oppinu.

Varsin tyhjentävä vastaus opinionsilta.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 4.12.2009 11:35

Tyhjentävästä en tiedä, moniselitteinen homma..
Näissä kun ei sitä "oikeaa totuutta" ole.

Vieläkun joskus oppis jättämään vittuilun pois niin voip olla että tulis enemmän asiaakin, tai sitten vain pitkä, pitkä hiljaisuus...

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 4.12.2009 21:10

Paine alle, sivulta puhallus. Sinne päälle tulee imusarjalta alipaine/paine letku joka pitää sen kiinni ahdoilla.

Manos
-
Viestit: 65
Liittynyt: 5.4.2006 19:47

ViestiKirjoittaja Manos » 5.12.2009 7:45

Pistin ton forgen nyt sitten niin että tulee paine sitä mäntää vasten ja puhaltaa sivusta..
ahdot pysyy ja toimii mielestäni paremmin, kun silloin kun tuli paine sivuun... silloin kun tuli paine sivuun kuului pienet sakkaamisen äänet, nyt ei kuulu ja toiminta nopeampaa näin mutu tuntumalla.
Asia tuli vain mieleen kun jouduin uusimaan ton hässäkän alipaineletkuja/siistimän edel. omistajan ahtopainemittari asennuksia...
kiitos vain kaikille neuvoista bassoa myoten:)

jaakko86
-
Viestit: 60
Liittynyt: 29.6.2008 17:36

ViestiKirjoittaja jaakko86 » 5.12.2009 9:52

...
Viimeksi muokannut jaakko86, 22.1.2011 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 5.12.2009 13:46

Se on ihan sama kummin päin sen mäntämallisen laittaa.

Ei kyllä ole.

jaakko86
-
Viestit: 60
Liittynyt: 29.6.2008 17:36

ViestiKirjoittaja jaakko86 » 5.12.2009 14:27

...
Viimeksi muokannut jaakko86, 22.1.2011 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 5.12.2009 15:30

Kyllähän se vähän niin on että jos ahtopaine "avaa" venttiliä niin toiminta on nopeampi ja hiljaisempikin.

Paras asennustapa riippuu siis venttiilistä, ahtopaineesta, imusarjan alipaineesta, asentajasta, venttiilistä ja autosta ja sen moottorin "ominaisuuksista" yleensä...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa