Käykös tuohon g60 koneeseen minkään muun koneen laturi ja jos käy niin minkä?
Ja mikähän noista motonetin tarjoamista latureista on se oikea. Kun sieltä tulee 9 kpl latureita haulla.
Ja vielä sellanen kysymys, että miten määritellään "korjauskelpoinen" laturi mikä kelpaa pantiksi motonetille. Mitä sieltä saa olla vielä paskana, että sen voi korjata?
Mitähän mahtaa maksaa marmorilla uus laturi...varmaan ihan vitusti...
G60 koneen laturista
Valvoja: ffp jäsenet
Täysin samanlaista laturia ei taida olla käytetty kuin Golf II, Passat III ja Corrado malleissa joissa on toi G60 mylly. Kaikenlisäksi niitä on ollut ilmeisesti käytössä kahta eri mallia 65- ja 90 ampeerista, joissa on pieniä eroja päämitoissa ja ilmeisesti 65A:ssa on kiilahihnapyörä, kun taas 90A:ssa moniurahihnapyörä.
Joo, runkoon ja kiinnitykseen taitaa vaikuttaa jo se että laturi on siinä ahtimen päällä. Ja lisäksi hihnan kiristys on toteutettu sillä "iskarilla" minkä yläpää tulee kiinni siihen samaan pulttiin mikä pitää sitä ylintä laturin kiinnitystä. Lieneekö sellasta "iskaria" missään muussa koneessa edes. Siis tällaista.
Eli kyllä se taitaa olla niin kuten epäilinkin, että ainoat käypäset laturit on g60 koneissa.
Ja kiilahihnalla niitä ei kyllä ole g-ladereissa missään ollut. Vapari Corradoissa varmaan on niitä ollut.
Sain pikkuveljen Corrosta laturin lainaan ja nyt kun tuota vanhaa tarkasteli niin eipä ihme että lopetti lataamisen. Se akseli on väljä kun vanha ihminen. Heiluu varmaan sentin... Ilmeisesti laakerit antanut periksi. Se tuuletus ropeli on jostain syystä päässyt irti ja varmaan sen värinä on syönyt laakerit. Sen verran oli akseli kenossa että se ropeli pääsi loppuvaiheessa ottamaan jo mm. laturin runkoon kiinni. Tuokin laturi rikko varmaan olisi ollut estettävissä jos olis ottanut ja purkanut laturin kun se ropeli pääsi irti ja kiinnittänyt sen kunnolla. Vaan kun ei ole ollut paikkaa missä purkaa, eikä muka aikaakaan... kaiken saa rikki rikkomalla...
Eli kyllä se taitaa olla niin kuten epäilinkin, että ainoat käypäset laturit on g60 koneissa.
Ja kiilahihnalla niitä ei kyllä ole g-ladereissa missään ollut. Vapari Corradoissa varmaan on niitä ollut.
Sain pikkuveljen Corrosta laturin lainaan ja nyt kun tuota vanhaa tarkasteli niin eipä ihme että lopetti lataamisen. Se akseli on väljä kun vanha ihminen. Heiluu varmaan sentin... Ilmeisesti laakerit antanut periksi. Se tuuletus ropeli on jostain syystä päässyt irti ja varmaan sen värinä on syönyt laakerit. Sen verran oli akseli kenossa että se ropeli pääsi loppuvaiheessa ottamaan jo mm. laturin runkoon kiinni. Tuokin laturi rikko varmaan olisi ollut estettävissä jos olis ottanut ja purkanut laturin kun se ropeli pääsi irti ja kiinnittänyt sen kunnolla. Vaan kun ei ole ollut paikkaa missä purkaa, eikä muka aikaakaan... kaiken saa rikki rikkomalla...
Otappa sen laturin osanumero ylös ja eti www.vagcat.com :ista missä muualla on käytetty samaa laturia. Helppoo?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa