91- jetta flair

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

säätänä
-
Viestit: 87
Liittynyt: 8.11.2009 11:21

91- jetta flair

ViestiKirjoittaja säätänä » 29.11.2009 16:34

elikkä tuoallainen kapistus 2 omistajalta edullisdesti tiedossa. hyvän kunnon vuoksi ajattelin ottaa aihioksi ja kysyisin että saako sellaiseen vaihtaa tämän 1,8 gti moottorin+ muun tekniikan ja saada lailliseksi. luin tuota infoa mutta en sitten saanut ihan selväksi asiaa että saako tuollaiseen laittaa ko tekniikan kun siinä taitaa olla katti?

yoonas
-
Viestit: 78
Liittynyt: 5.6.2009 11:09

ViestiKirjoittaja yoonas » 29.11.2009 17:07

Onhan niitä gti-tekniikoitakin vähäpäästöisenä, mutta vähäpäästöinen siis PITÄÄ olla.

säätänä
-
Viestit: 87
Liittynyt: 8.11.2009 11:21

ViestiKirjoittaja säätänä » 30.11.2009 10:25

mitä eroavaisuuksia vähäpäästöisessä mallissa on sitten normi malliin?

yoonas
-
Viestit: 78
Liittynyt: 5.6.2009 11:09

ViestiKirjoittaja yoonas » 30.11.2009 10:38

En ole itekkään 16v volkkareiden (tai muidenkaan) asiantuntija, joten autowikiä lainaten

"PL-moottori on 16-venttiilinen bensamoottori, joka tuottaa 129 hv:n tehon. Toisin kuin KR-moottorissa, PL-moottorissa on katalysaattori. Tehoero KR-moottoriin selittyy mm. katalysaattorilla sekä erilaisella imunokka-akselilla. Lisäksi polttoaineensyöttöjärjestelmä Ke-Jetronic on hiukan erilainen kuin KR:n K-Jetronic. "


http://www.autowiki.fi/index.php/Golf_mk2_16V
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_PL-moottori

EDIT. Niin ja onhan sit 8v GTi

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 30.11.2009 15:50

Samalla vaivalla sinne laittaa vaikka 1.8 20VT:n, PG:n tai muun uudemman tehokkaamman moottorin.

säätänä
-
Viestit: 87
Liittynyt: 8.11.2009 11:21

ViestiKirjoittaja säätänä » 30.11.2009 18:10

niin varmasti laittaaki mutta mulla olis jonkun sortin 16v gti tiedossa edullisesti mutta en ssitten tietä onko se pl vai kr moottorilla. pitääpä selvittää se:)
kiitosta vain vastauksista

säätänä
-
Viestit: 87
Liittynyt: 8.11.2009 11:21

ViestiKirjoittaja säätänä » 3.12.2009 18:37

ja sellainen tyhmä kysymys vielä että mistä se katsastus setä tietää että onko kyseessä pl vai kr kone jos on katti ja päästöt okei?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 3.12.2009 20:09

Päästöt tuskin on okei kr:llä. Moottorikoodin osaa varmaan jopa inssi tavata lohkon kyljestä.

säätänä
-
Viestit: 87
Liittynyt: 8.11.2009 11:21

ViestiKirjoittaja säätänä » 3.12.2009 20:26

eli lohkon kyljestä. okei mutta eikö näissä kr ja pl koneissa oo samat lohkot? näin oon käsittäny ainaki. ja päästöt ainaki saadaan kohilleen lapun ajaksi ei siitä oo kiinni:)

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 4.12.2009 19:11

PL:ssä on Ke-Jetronic, ts sähkö-mekaaninen eli lambdasäädöllä varustettu mekaaninen ruisku, lohkot noissa lienee samat mutta tehtaalla on meistetty moottorin tyyppi lohkoon siihen virranjakajan paikan tuntumaan. Aivan eri juttu on löytyykö tuota numeroa enää 20v jälkeen.

Kannattaako lähteä vilppipäästölapulla autoa muutoskatsastamaan? Sitten kun päättävätkin ottaa päästöt lapusta huolimatta ja tulokset ovatkin aivan päin persettä, ei varmasti helpota muutoskatsastuksen etenemistä. Jos löytyy jotain vilppiä on aivan varma että siitä eteenpäin kaikki syynätään aivan pilkulleen.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 4.12.2009 20:40

KR-koneessa se katalysaattori on joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin entinen koska moottorinohjaus (tai sen puute) ei seosta sen tarkemmin säätele.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 4.12.2009 21:42

Vaikka KR:n varustaisi Ke-Jetillä ja lambdalla niin katti hajoaa todennäköisesti siltikin syystä että venttiilien yhtaikainen aukiolo lienee vähäpäästöiseksi liian pitkä ja palamatonta seosta päätyy pakokanavaan ainakin pienillä kierroksilla liikaa, tuskin PL:n imunokka turhaan on erilainen kuin KR:ssä. Asiaan voi ehkä vaikuttaa säädettävillä nokkapyörillä yhdysketjun puolella.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 5.12.2009 12:31

Kaikin puolin viisain siis tuo pl tai esim. pg tuohon olis.

säätänä
-
Viestit: 87
Liittynyt: 8.11.2009 11:21

ViestiKirjoittaja säätänä » 6.12.2009 11:11

joo kylläpä se oli se 1,8 16v kr.
pahus!!!
ei auta ku ettiä toinen luovuttaja jostain:(
harmittaa vaan ku se olis katolleen ajettu ja edullinen koko auto mutta väärällä koneella

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 6.12.2009 11:15

Kyllähän sä saat siitä jo hyvän alun. Siitä kun löytyy eteen isot jarrut ja taakse levyllinen akseli. Myy se KR sitten vaikka myyntiosastolla pois.

säätänä
-
Viestit: 87
Liittynyt: 8.11.2009 11:21

ViestiKirjoittaja säätänä » 6.12.2009 14:26

niinhän se on mutta harmittaa ku ei mistään saa sitä konetta suhteessa niin edullisesti ku koko auton


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa