-88 Cädiin 2 golfin ohjaustehostin. Miten ja saako leimalle?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

g2dsl
-
Viestit: 52
Liittynyt: 11.1.2004 12:31

-88 Cädiin 2 golfin ohjaustehostin. Miten ja saako leimalle?

ViestiKirjoittaja g2dsl » 22.11.2009 12:31

1.6D Caddy on siis kyseessä ja siihen haaveilin tehostinta 2 koppasesta golfista.

Elinten luovuttaja on -90 kakkoskorinen bensa kolpero ja siitä tulisi myös pitkällä viitosella oleva laatikko jotta tuo cädi kulkee muutaman sata kierrosta hiljaisemmin/100km/h.
Auto on vain työkäytössä päivittäin joten ohjaustehostimen osalta modaustiedot etukäteen jouduttaisi kummasti projektia.
Viimeksi muokannut g2dsl, 23.11.2009 9:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

g2dsl
-
Viestit: 52
Liittynyt: 11.1.2004 12:31

ViestiKirjoittaja g2dsl » 23.11.2009 9:45

Mä ihmettelen etteikö tälläistä ole kukaan toteuttanut vai eikö löydy halukkaita vastaajia?
Kiitos kuitenkin etukäteen jos joku tietää ko. projektin.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 23.11.2009 10:54

Haulla löytynee tarkempaa infoa

Kakkiksen ohjausvaihde ei taida sopia ykköseen, eli ekana joutuisit metsästää tehostetun ohjausvaihteen, näitä on kai ollut cabrioissa ainakin

Muu sälä kuten pumput säiliöt jne on ihan peruskauraa

Vaihtoehtona on myös ooppeleissa ainakin ollut sähköinen tehostaja

g2dsl
-
Viestit: 52
Liittynyt: 11.1.2004 12:31

ViestiKirjoittaja g2dsl » 23.11.2009 11:32

Kyllä tuota hakua tuli selailtua mutta ei sieltä sattunut silmään selvää ohjeistusta.
Silmämääräisesti näyttäisi ehkä kyllä kiinnityspisteitä ja rattiputkea vaihtamalla ainakin nuo niin luulisin että sen saapi ykköseenkin menemään. tiedä sitä sitten tarkemmin... :)
Työn määrällä ei siinä kohtaa ole niin väliä kun joskus ehtii ottaa auton työn alle.

g2dsl
-
Viestit: 52
Liittynyt: 11.1.2004 12:31

ViestiKirjoittaja g2dsl » 26.11.2009 0:42

Viitsisitkö "pipo_esa" laittaa mulle sellaset topikit suoraan tähän linkkeinä jos sä tiedät kerran ne kun en löydä mitään tarkkaa tietoa kysymykseeni tuolla haulla. Syy miksi kyselen täällä etukäteen tyhmiä enkä ole vielä purkanut autoja itse osiin perehtyen on siinä että jos tuon työkalun caddyn projekti venyy pahastikin niin joudun vuokraamaan jostain pakun tilalle eli olisi hyvä päästä valmistelemaan työ hyvissä ajoin ennen purkuvaihetta.

On niin vähissä täällä ihmiset jotka vaivautuvat vastailemaan että heitetään tähän sitten kysymys että mikä estää käyttämästä kakkosen ohjausvaihdetta?

Onko kiinnityspisteet niin eri lailla, ohjausvaide liian pitkä eikä saa lyhennettyä esim. lyhyemmillä raidetangoilla, ohjausvaide jotenkin "nurin niskoin" vai mikä on suurin este soveltuvuudelle?

Miltei kaikkia osiahan pystyy muokkaamaan jopa niin että paketti olisi myös katukäyttöön hyväksyttävässä turvallisessa kunnossa ja kun sen hyvin tekee niin on myös katsastusmieskin tyytyväinen. :)

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 26.11.2009 1:20

Se ohjausvaihde on tosiaan niin paljon erinlainen ettei taida edes muokkaamalla sopia. Caddyssä tulipellissä kiinni ja kakkoskopassa apurungon päällä. Tietysti jos sen sorvauttaa lyhyemmäksi niin saattaa ohjauskulmat pysyä standardissa myös linkkuun kääntäessä.

Myös raidetangon ulkopään kiinnityskohta apuakselissa eroaa noissa niin menee insinöörien laskentaosaamiseen suunnittelu... Joten toteutus voi tulla huomattavasti kalliimmaksi kuin sopivien osien hankinta...

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 26.11.2009 8:01

Olen sen verran hitaan piuhan päässä, Valkovenäjän valtiollinen puhelinyhtiö, että haun käyttäminen on aika tuskaista, mutta eiköhän joku sinua auta, asiasta on nääsen keskusteltu parin kuukauden sisään

g2dsl
-
Viestit: 52
Liittynyt: 11.1.2004 12:31

ViestiKirjoittaja g2dsl » 26.11.2009 12:54

Noniin kiitos teille. Nyt tietää jo vähän mikä odottaa kun ehtii pajalle. Jos ohjaustehostin osoittautuu liian työlääksi niin se saa jäädä varastoon ja ekaksi vaihtuu vain 5v laatikko. Kyllähän tuo kevyt auto kääntyy ilmankin mutta 4-lovisenä se on suhteellisen järkyttävä ajaa motari nopeutta.
Olisi tuossa vakio 1.6td:n turbo ja siihen liittyvät loput nikaleet mutta ne kun on takaveto portterista niin mahtuukohan sen pakosarjasta vääntämään pakoputkea kun se on "lähtö väärästä päästä" vai tuleekohan liian jyrkät mutkat heti turbosta?

Täytyypi sovitella pakosarjaa samalla kun moottoria löystyttelee.

Tarex
-
Viestit: 23
Liittynyt: 5.4.2005 15:13

..

ViestiKirjoittaja Tarex » 2.12.2009 18:07

Onhan niitä, muistan yhden 1koppasen dieselgolffin tehostimella; ja kilvissä.
5-v laatikon päätykorvan metsästys onkin sit haastavanpi juttu.

g2dsl
-
Viestit: 52
Liittynyt: 11.1.2004 12:31

ViestiKirjoittaja g2dsl » 4.12.2009 2:05

Tuohon vain pitäisi saada jollain soviteltua 2 koppasen tehostettu hammastanko kun sellainen jo valmiina on ja se 5-lovisen päätykannake valmistuu itse metallista niin sen kanssa ei tule ongelmia.
Kysyin katsastuskonttorilta siitä 2 korisen tehostetun hammastangon asennuksesta: saa laittaa jos tekee homman asiallisesti ja kiinnitys on vähintään yhtä vahva kuin alkuperäisen.
Vanhoihin maastoautoihin asennellaan kuulemma nykyään ohjaustehostimia mitä ihmeellisemmin keinoin ja mistä lie merkeistä osia keräilty etenkin jos on offroad harrasteauto niin viritelmiä ja kyhäelmiä on nähty jos joka lähtöön. Kaikki ne vaan ovat kuulemma toimineet
Tämä tietysti olettaen että pyörien kulmat jne. saadaan pysymään kohdillaan. No sen kaiken näkee kun moottori on irti että kuin suuri työ ohjauksen muuttelussa on vai jääkö se laittamatta.
Nyt vaan odotellaan lomaa että auto joutaa pajalle että saa edes sen viitos laatikon kiinni :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa