Kattelin haulla, muttei löytyny juurikaan tietoo aiheesta. Tosin, kun etsin niin löyty joko sata juttua aiheen vierestä tai ei yhtään mitään.
Tausta:
Niin veljen Seat Leonille kävi hajoamus efekti. Ensin ihmetteli, kun tehot hävis rekkaa ohittaessa. No ajoi töihin ja lähtiessä toimi taas. Huomasi sen jälkeen, että ahtaa joskus jopa 2bar, kun piti vaan 1.5bar tulla. Lastu ja ahdin vakio. Viikon parin päästä loppu tehot kokonaan. Oli kuulunu kolahdus, mut ajo varovasti pihaan ja jätti siihen. Huomasi, et syöny jonkin verran öljyä.
Turbo oli muuttanu siipesä mualimalle. Ahtimella ajettu n.75tkm. Uus turbo ja röörien putsaus yms. Tyhjäkäyttö 5min ja koeajo. Koeajolla auto lähti käymään omiaan eli varmaan kävi öljyllä. Kytkin pohjaan ja sammutus/sammuminen. Koneen kylessä reikä eli entinen vehje.
Itse kysymys:
Kone on ASV ja sen paikalle tarviis uutta kattella. ASV:tä vähän tarjolla purkaamoilla. Mitkä koneet siihen kävis ilman muutostöitä? AHF? Ei haluais ohjelmoida välttämättä uusiks. Mitä huomioitavaa, kun konetta vaihtaa?
Kone vaihtoehtoja ASV:n tilalle?
Valvoja: ffp jäsenet
AHF ja ASV ovat käytännössä täysin samat koneet. Joitain minimaalisia eroja saattaa olla mutta noiden pitäs käyä heittämällä ristiin, ecuissa saattaa olla säätöeroa mut eipä merkittävää muuta. Koneen vaihtoa ei tarvitse "sopeuttaa", toisin kuin pelkän ecun vaihto vaatii sopeutuksia. Anturitekniikka on sama näissä.
Tuo uusi ahdin siihen varmastikin tulee joka tapauksessa. Suuttimet sais tietysti vanhastakin vaihdettua. PD koneet jo sit vaatii enempi tekemistä eikö?
Nuo suuttimet vois tietysti yrittää tuohon omaan AHU koneeseen laittaa. Mut turbo käy sit pieneksi ja pitäs ohjelmoida yms. Tietysti jos turbon ottas vaihtokoneesta jne. Tuo kiinteesiipinen kestäny jo kohta 400tkm omassa vempaimessa.
Mut katsellaan noiden AHF koneiden perään ensimmäisenä, jos ei ASV tuu vastaan. Pitäiskö koneen vaihdosta katsastuksessa olla jokin selvitys?
Nuo suuttimet vois tietysti yrittää tuohon omaan AHU koneeseen laittaa. Mut turbo käy sit pieneksi ja pitäs ohjelmoida yms. Tietysti jos turbon ottas vaihtokoneesta jne. Tuo kiinteesiipinen kestäny jo kohta 400tkm omassa vempaimessa.
Mut katsellaan noiden AHF koneiden perään ensimmäisenä, jos ei ASV tuu vastaan. Pitäiskö koneen vaihdosta katsastuksessa olla jokin selvitys?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa