Kone vaihtoehtoja ASV:n tilalle?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kummis
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.12.2009 20:32

Kone vaihtoehtoja ASV:n tilalle?

ViestiKirjoittaja kummis » 3.12.2009 21:11

Kattelin haulla, muttei löytyny juurikaan tietoo aiheesta. Tosin, kun etsin niin löyty joko sata juttua aiheen vierestä tai ei yhtään mitään.

Tausta:
Niin veljen Seat Leonille kävi hajoamus efekti. Ensin ihmetteli, kun tehot hävis rekkaa ohittaessa. No ajoi töihin ja lähtiessä toimi taas. Huomasi sen jälkeen, että ahtaa joskus jopa 2bar, kun piti vaan 1.5bar tulla. Lastu ja ahdin vakio. Viikon parin päästä loppu tehot kokonaan. Oli kuulunu kolahdus, mut ajo varovasti pihaan ja jätti siihen. Huomasi, et syöny jonkin verran öljyä.

Turbo oli muuttanu siipesä mualimalle. Ahtimella ajettu n.75tkm. Uus turbo ja röörien putsaus yms. Tyhjäkäyttö 5min ja koeajo. Koeajolla auto lähti käymään omiaan eli varmaan kävi öljyllä. Kytkin pohjaan ja sammutus/sammuminen. Koneen kylessä reikä eli entinen vehje.

Itse kysymys:
Kone on ASV ja sen paikalle tarviis uutta kattella. ASV:tä vähän tarjolla purkaamoilla. Mitkä koneet siihen kävis ilman muutostöitä? AHF? Ei haluais ohjelmoida välttämättä uusiks. Mitä huomioitavaa, kun konetta vaihtaa?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 3.12.2009 21:22

AHF ja ASV ovat käytännössä täysin samat koneet. Joitain minimaalisia eroja saattaa olla mutta noiden pitäs käyä heittämällä ristiin, ecuissa saattaa olla säätöeroa mut eipä merkittävää muuta. Koneen vaihtoa ei tarvitse "sopeuttaa", toisin kuin pelkän ecun vaihto vaatii sopeutuksia. Anturitekniikka on sama näissä.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 3.12.2009 21:26

AGR ja ALH on myös samaa perhettä noiden ASV:n ja AHF:n kanssa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 3.12.2009 21:33

Niin on, perusraudalta suht samat. Suuttimissa ja kankien laakereissa eroa(yläpuoleiset luiskat) AGR kiinteäsiipisellä ahtimella joten en suosittele.

Tosin vain 90hp ;)

kummis
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.12.2009 20:32

ViestiKirjoittaja kummis » 3.12.2009 22:17

Tuo uusi ahdin siihen varmastikin tulee joka tapauksessa. Suuttimet sais tietysti vanhastakin vaihdettua. PD koneet jo sit vaatii enempi tekemistä eikö?

Nuo suuttimet vois tietysti yrittää tuohon omaan AHU koneeseen laittaa. Mut turbo käy sit pieneksi ja pitäs ohjelmoida yms. Tietysti jos turbon ottas vaihtokoneesta jne. Tuo kiinteesiipinen kestäny jo kohta 400tkm omassa vempaimessa.

Mut katsellaan noiden AHF koneiden perään ensimmäisenä, jos ei ASV tuu vastaan. Pitäiskö koneen vaihdosta katsastuksessa olla jokin selvitys?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa