By pass?
Valvoja: ffp jäsenet
By pass?
Mikä on loppujen lopuksi oikea tapa asentaa By pass?
Eli jos kyse on esimerkiksi forgen jousilla säädettävästä, molemmin päin toimii... mikä on parempi tai oikea tapa tai onko tuolla loppujen lopuksi mitään merkitystä?
Eli onko sillä väliä tuleeko turbon paine venttiilin mäntää vasten vai sen sivuun, imusarjan ali/ylipaine ohjaushan tulee aina siihen samaan "pikku" liittimeen.
Nuota netin syövereitä kun selaa niin tulee vastaan molemminpäin olevia toteutuksia?
http://www.gti.fi/images/artikkelit/14042004145417.jpg
http://media.photobucket.com/image/vw%2 ... 0026ss.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b180/ ... 0040-1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v240/ ... CN0781.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c20/9 ... C_0530.jpg
Eli mikä on se paras tapa?
Eli jos kyse on esimerkiksi forgen jousilla säädettävästä, molemmin päin toimii... mikä on parempi tai oikea tapa tai onko tuolla loppujen lopuksi mitään merkitystä?
Eli onko sillä väliä tuleeko turbon paine venttiilin mäntää vasten vai sen sivuun, imusarjan ali/ylipaine ohjaushan tulee aina siihen samaan "pikku" liittimeen.
Nuota netin syövereitä kun selaa niin tulee vastaan molemminpäin olevia toteutuksia?
http://www.gti.fi/images/artikkelit/14042004145417.jpg
http://media.photobucket.com/image/vw%2 ... 0026ss.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b180/ ... 0040-1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v240/ ... CN0781.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c20/9 ... C_0530.jpg
Eli mikä on se paras tapa?
Viimeksi muokannut Manos, 3.12.2009 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eipä juuri mitenkään, on se kuitenkin hyvä muistisääntö ko. venttiilin kytkentään.
Hyvä? Tuskin..
Imu alta puhallus sivusta.
Ahtopaine sivusta sisään ja "alapuolelta" takas imuputkeen?
Ahtopaine "alta" sisään ja sivusta ulos?
Kyllä kai niin sitte, sivusta sisään pitää ahdolle venttiiliä kiinni ja kalvollisessa "väärinpäin" hajottaa ehkä luultavasti kalvon ennen pitkää..
paine alta jos ei ole tarpeeks jäykkä saattaap äkkiä olla auki vähän turhankin paljon..
Mäntämallisessa juur vitun se ja sama, jos jousen jäykkyys/vastus on säädeltävissä pysyy myös kiinni paineen tullessa "päin" mäntää ja aukeaa myös ehkä..
Paras asennustapa riippuu siis venttiilistä, ahtopaineesta, imusarjan alipaineesta, asentajasta, venttiilistä ja autosta ja sen moottorin "ominaisuuksista" yleensä...
edit: niin ja anteeksi tuo basso kuva. Luulin että pieni huumoriannos lisäisi foorumikäyttäjien keskuudessa esiintyvää happamuutta.
:)
Pistin ton forgen nyt sitten niin että tulee paine sitä mäntää vasten ja puhaltaa sivusta..
ahdot pysyy ja toimii mielestäni paremmin, kun silloin kun tuli paine sivuun... silloin kun tuli paine sivuun kuului pienet sakkaamisen äänet, nyt ei kuulu ja toiminta nopeampaa näin mutu tuntumalla.
Asia tuli vain mieleen kun jouduin uusimaan ton hässäkän alipaineletkuja/siistimän edel. omistajan ahtopainemittari asennuksia...
kiitos vain kaikille neuvoista bassoa myoten:)
ahdot pysyy ja toimii mielestäni paremmin, kun silloin kun tuli paine sivuun... silloin kun tuli paine sivuun kuului pienet sakkaamisen äänet, nyt ei kuulu ja toiminta nopeampaa näin mutu tuntumalla.
Asia tuli vain mieleen kun jouduin uusimaan ton hässäkän alipaineletkuja/siistimän edel. omistajan ahtopainemittari asennuksia...
kiitos vain kaikille neuvoista bassoa myoten:)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 14 vierailijaa