Jarrusatulaan männät tee se itse
Valvoja: ffp jäsenet
Jarrusatulaan männät tee se itse
Tuli sorvattua uudet männät haponkestävästä ja painoo tuli yli 100g alkuperäisiin nähden lisää, onkohan mitään vaikutusta? Kellään tietoa/kokemusta? Ois hyvä tietää ennenkun laittaa jarrut kasaan...Vai pitääkö suoraa mennä takas sorvi ääreen keventämään?
Ja kumpi parempi materiaali, rst vai hst?
Ja kumpi parempi materiaali, rst vai hst?
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Tuskinpa tuolla painolla silleen väliä on, jollei ala hifistelemään "jousittamattoman painon vaikutus jne"...
Kyllä RST varmaan menee miljoona kertaa paremmin kuin ruostuva teräs, toki HST on vielä kivempi, jos epäilee että teiden suolaus vaikuttaa korostavasti happamuuteen jne.
Kiinni vaan, niin pääsee testaamaan ;-)
Kyllä RST varmaan menee miljoona kertaa paremmin kuin ruostuva teräs, toki HST on vielä kivempi, jos epäilee että teiden suolaus vaikuttaa korostavasti happamuuteen jne.
Kiinni vaan, niin pääsee testaamaan ;-)
Ja yksi tekijä lisää, elikkä sähkökemiallinen pari. Ruostumaton ja musta rauta vierekkäin + suolavesi syöpi tuon mustan raudan tehokkaasti pois. Eli pitää olla hyvin suojattu/rasvattu ettei mene sylinteriosa pilalle. Kosteuttahan tuonne menee jos alkuperäinenkin ruostunut rikki...
Ruostumattomuudesta vielä sen verran että rst teräksiä hyvin montaa laatua, ja niillä eri kestävyyksiä. Olen nähnyt jopa haponkestävän (AISI316) ruostuvan kun tulee sopivat olosuhteet. En tiedä maantiesuolasta mitä se tarkkaan on, mutta ruostumattomatkin syöpyvät kun suolojen kloridit saostuvat voimakkaasti.
No tämä meni sinne hifistelyn puolelle, mutta tuo ruostumattoman ja mustan sähkökemiallinen pari kannattaa ottaa vakavasti.
Ruostumattomuudesta vielä sen verran että rst teräksiä hyvin montaa laatua, ja niillä eri kestävyyksiä. Olen nähnyt jopa haponkestävän (AISI316) ruostuvan kun tulee sopivat olosuhteet. En tiedä maantiesuolasta mitä se tarkkaan on, mutta ruostumattomatkin syöpyvät kun suolojen kloridit saostuvat voimakkaasti.
No tämä meni sinne hifistelyn puolelle, mutta tuo ruostumattoman ja mustan sähkökemiallinen pari kannattaa ottaa vakavasti.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Eipä muuten käyny mielessä tuo sähkökemiallinen pari :-D
Tosiaan, eli se "epäjalompi" alkaa sitten kyllä hapettua, eli ruostua.
Ei muuta ku alkuperäiset putsattuna kiinni ja rasvanipat satulohin. Toki niistä nipoista kannattaa sitä rasvaa sinne laittaa ;-)
Tuo lämpölaajeneminenkin on vähän "sellainen" asia; Toki ruostumaton laajenee paljon enemmän kuin "musta", mutta pitäis tietää edes suunnilleen satuloiden valun pitoisuudet ja toleranssit sorvatuille männille.
Ei ehkä ihan helppo juttu...
Tosiaan, eli se "epäjalompi" alkaa sitten kyllä hapettua, eli ruostua.
Ei muuta ku alkuperäiset putsattuna kiinni ja rasvanipat satulohin. Toki niistä nipoista kannattaa sitä rasvaa sinne laittaa ;-)
Tuo lämpölaajeneminenkin on vähän "sellainen" asia; Toki ruostumaton laajenee paljon enemmän kuin "musta", mutta pitäis tietää edes suunnilleen satuloiden valun pitoisuudet ja toleranssit sorvatuille männille.
Ei ehkä ihan helppo juttu...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa