Autopukeille nostaminen
Valvoja: ffp jäsenet
Autopukeille nostaminen
Moi, eli sellaista olen tässä pähkäillyt, että omistan 2 autopukkia, jotka kukin kannattavat 1.5 tonnia.
kuva:
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpi ... 1098_l.jpg)
Mitenkä tuollaiset sitten laitetaan auton alle, mihin kohtaan että pitävät ja millä tavalla nostetaan jos vaikka etupää/takapää tahdotaan ilmaan?
kuva:
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpi ... 1098_l.jpg)
Mitenkä tuollaiset sitten laitetaan auton alle, mihin kohtaan että pitävät ja millä tavalla nostetaan jos vaikka etupää/takapää tahdotaan ilmaan?
Nostat tunkilla auton puoli kerrallaan ilmaan ja törkkäät pukit alle, mahdollisiiman kauas toisistaan auton leveyssuunnassa. Etupäässä mä ainaskin laittaisin apurungon alle noi pukit, siihe alatukivarren nivelen lähistölle... Takapäässä kans tukivarsien kiinnityspisteiden läheisyyteen... Valitte sit sellanen kohta mis pukit ei uppoo maahan...
Oisko syytä olla mollaamatta näitä peruskysymyksiä...kaikki täällä ovat oppinsa jostain ammentaneet. Ennen internettiä oli aika jolloin miltei jokaisen naapuri, isä tai kaiman serkun koira remppas autoaan pihalla, parkkipaikalla tms. joten oli ihmisiä, joilta kysyä ja joiden hommia katsella. Nyt perusvirtanen tuskin koskee tunkkiin, jakoavaimeen, pukkiin elinaikanaan tahi opettaa pojalleen miten niitä käytetään.
Joillekin on vain turvallisempaa kysyä ja sitten tehdä, kuin opetella itse suoraan. Parempi niin kuin opetella tekemällä säädettäviä tukivarsia tai jäämällä auton alle kun widowmaker pettää ja pukit menee lattiasta läpi.
Tuleville F1-mekaanikoille tueksi, että ei ole väärin kysyä yksinkertaisimpiakin asioita, jos ne askarruttaa. Mutta riski jäädä suunsoiton-ristituleen kasvaa aina eksponentiaalisesti kysymysten ja aiheiden yksinkertaistuessa. Aina joku kuitenkin vastaa asiallisestikin.
Peace.
Joillekin on vain turvallisempaa kysyä ja sitten tehdä, kuin opetella itse suoraan. Parempi niin kuin opetella tekemällä säädettäviä tukivarsia tai jäämällä auton alle kun widowmaker pettää ja pukit menee lattiasta läpi.
Tuleville F1-mekaanikoille tueksi, että ei ole väärin kysyä yksinkertaisimpiakin asioita, jos ne askarruttaa. Mutta riski jäädä suunsoiton-ristituleen kasvaa aina eksponentiaalisesti kysymysten ja aiheiden yksinkertaistuessa. Aina joku kuitenkin vastaa asiallisestikin.
Peace.
ja tuokin että helman alle tunkki ja siitä vaan niin suht monessa autossa se helma ei kestä sitä hallitunkkia siinä kohdassa.
noh onneksi vähän valoa mukaan ja polvet maahan niin löytyy se oikeakin nostapaikka sieltä helman reunan takaa jostain.
kaikki autothan yleensä pystyy kaksipilari nosturilla nostaan eli paikat löytyy renkaiden välistä joka kulmalta.
noh onneksi vähän valoa mukaan ja polvet maahan niin löytyy se oikeakin nostapaikka sieltä helman reunan takaa jostain.
kaikki autothan yleensä pystyy kaksipilari nosturilla nostaan eli paikat löytyy renkaiden välistä joka kulmalta.
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”