Minulla on Golf IV 1,6 -99
Ongelmana on punainen huutomerkkivalo, joka ohjekirjan mukaan on ABS-merkkivalo. Valo vilkkui pari kertaa muutama päivä sitten ja sama toistui tänään. Ohjekirjan mukaan "Kun ABS-merkkivalo palaa ota yhteys VW-huoltoon". Valo ei kuitenkaan pala jatkuvasti ja vilkkuukin erittäin harvoin...ainakin toistaiseksi. Autossa en huomaa minkäänlaista vikaa.
Onko joillakin kokemusta vastaavasta? Mitä olisi syytä tehdä?
Golf IV: ABS-merkkivalo vilkkuu
Valvoja: ffp jäsenet
Lueta vikakoodit joko huollossa tai jollakin harrastajalla, selviää onko kyseessä esim. jonkun renkaan anturi tms.
Auttajia voi ettiä tuolta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197
Auttajia voi ettiä tuolta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197
-
- -
-
- -
- Viesti:
Äipällä -98 A3:ssa vasen taka-anturi viallinen. Sekoittaa mukavasti jarrutasapainon ja liukkaalla mutkassa jarrutettaessa vähän eksoottinen ajaa.
En ihmettelis vaikka jollain lähtis tuossa tilanteessa autokin jo käsistä. Itse korjaisin heti. Meidän tapauksessa maanantaina :)
Onko Golfissa sama sähköinen jarrutasapainon säätö?
En ihmettelis vaikka jollain lähtis tuossa tilanteessa autokin jo käsistä. Itse korjaisin heti. Meidän tapauksessa maanantaina :)
Onko Golfissa sama sähköinen jarrutasapainon säätö?
Kyllä golfissa on sama juttu.
Elikkä sellanen vika on että abs pumppu rasittuu kun joutuu käynnistymään turhasta kun yrittää etsiä anturia joka ei toimi, toiseksi abs:it ei toimi valon palaessa (ainakaan vanhemmissa)
Eli suosittelen pikimmiten korjaamaan, Volkkarilla osa yli 100€ ja tarvike paljon alle, eli vink vink :)
Elikkä sellanen vika on että abs pumppu rasittuu kun joutuu käynnistymään turhasta kun yrittää etsiä anturia joka ei toimi, toiseksi abs:it ei toimi valon palaessa (ainakaan vanhemmissa)
Eli suosittelen pikimmiten korjaamaan, Volkkarilla osa yli 100€ ja tarvike paljon alle, eli vink vink :)
en nyt tiiä onko 01 vuosikerrassa jotenkin erinlainen mittaristo mutta mulla ainakin ABS järjestelmän häiriövalo on keltainen jossa lukee abs ja jarrujen varoitusmerkkivalo punainen joka syttyy mm käsijarrusta, käsittääkseni samoin mm. jarrunesteestä. muttei kaiketi esim jarruanturista.
ja omassa ainakin abs oli heti poissa päältä kun syttyi tuo keltainen valo G251(kiihtyvyysanturin) takia, joka tuossa on 4motionin takia kun espiä ei löydy.
ja omassa ainakin abs oli heti poissa päältä kun syttyi tuo keltainen valo G251(kiihtyvyysanturin) takia, joka tuossa on 4motionin takia kun espiä ei löydy.
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Osaisiko joku tähän hätään heittää paljonko maksaa 1J0927807B?
Kyseessä on -98 A3:n takanopeusanturi. Tarvike motonetistä 20 € ja pitäisi tietää alkuperäisen luotettava hinta-arvio ennen kun auto menee maanantaiaamuna klo 7.30 huoltoon.
Kyse on siis siitä että laitetaanko itse vai teetetäänkö liikkeessä.
Kyseessä on -98 A3:n takanopeusanturi. Tarvike motonetistä 20 € ja pitäisi tietää alkuperäisen luotettava hinta-arvio ennen kun auto menee maanantaiaamuna klo 7.30 huoltoon.
Kyse on siis siitä että laitetaanko itse vai teetetäänkö liikkeessä.
-
- -
Vähän sama ongelma
Itselläni on -98 GTI Golffi ja siinä ei taas käynnistettäessä edes vilahda ABS-valo. Mistäköhän tämä johtuu? Sulakkeet olen koittanut katsoa, mutta ohjekirja on saksaksi niin on vaikea tulkita...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”