Golffin 4-lovinen automaattilaatikko vaeltelee
Valvoja: ffp jäsenet
Golffin 4-lovinen automaattilaatikko vaeltelee
Elikkäs ongelman nimi on vaihdeltaatikon toiminta yli 60km/h:n jälkeen. Jos esim. tulee alamäki vastaan, jolloin vakionopeuden säädin "nostaa kaasun ylös", niin kierrokset pysyvät tasaisena, mutta kun mäki ajanmittaan loppuu ja vakkari taas lisää kaasua pomppaavatkin kierrokset ensin 100rpm. ylöspäin jonka jälkeen tuntuu että laatikko vasta herää ja nappaa kiinni. Tämän seurauksena kierrokset taas laskevat tuon kyseisen 100rpm:n verran josta taas seuraa se että meno on matka-ajossa jonkin verran nykivää. Jos joltakulta sattuisi löytymään jotain ideaa ongelmaa, niin kertokaapa ihmeessä. Tekee myöskin nypytystä pelkää kaasujalkaa käyttäen.
Ja vielä pikkasen lisä inffoa
Elikkäs ongelmaan voidaan myöskin lukea että kun lähtee liikkeelle niin laatikko antaa kierrosten nousta n.3 t. kierroksen tasalle, jossa ne pysyvät samassa kohtaa, vaikka kierrokset nousevat. Kun vauhti kiihtyy 60-70km/h paikkeilla laatikko vaihtaa suurempaa pykälää sisälle/ tuntuu nappaavan kiinni ja kierrokset tipahtavat sinne parin tuhannen kieppeille jonka jälkeen alkaakin tuo pieni nypytys. Omaan mieleen tulee kytkimen levyt tai joku paineanturi? Öljyt tarkistettiin Turun VW autossa ja sanottiin että iha hyvät ainankin ne vielä ovat, että ei tarvitse vaihtaa, joten en usko että niistä ainankaan kiikastaisi.
T4 automaatti tekee tuota samaa, jota siis kuvasit ensimmäisessä viestissä.
Se että kierrokset nousevat liikkelle lähtiessä noin ylös johtuu siitä että näköjään
näihin on tehtaalla asennettu aika korkean stall speedin omaavat turbiinit. Ja
suuremmilla vaihteilla herkemmin lukitaan turbiini, jolloin kierrokset käyttäytyvät kuin
manuaali laatikollakin. Se on mustakin tuntunut oudolle että kierrokset nousevat
hieman kun kaasua painaa tasakaasulla ajelun jälkeen, ja laskevat sitten hieman,
aivan kuin turbiinilukko menisi vasta silloin päälle. Mutta kuitenkin moottorijarrutus
toimii, eli turbiinilukko on kuitenkin kiinni...
Se että kierrokset nousevat liikkelle lähtiessä noin ylös johtuu siitä että näköjään
näihin on tehtaalla asennettu aika korkean stall speedin omaavat turbiinit. Ja
suuremmilla vaihteilla herkemmin lukitaan turbiini, jolloin kierrokset käyttäytyvät kuin
manuaali laatikollakin. Se on mustakin tuntunut oudolle että kierrokset nousevat
hieman kun kaasua painaa tasakaasulla ajelun jälkeen, ja laskevat sitten hieman,
aivan kuin turbiinilukko menisi vasta silloin päälle. Mutta kuitenkin moottorijarrutus
toimii, eli turbiinilukko on kuitenkin kiinni...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa