Pitääkö SACHS kilpakytkin vääntöä 500-600nm?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

Pitääkö SACHS kilpakytkin vääntöä 500-600nm?

ViestiKirjoittaja atte_o » 13.11.2009 7:44

Onko kellään kokemusta millainen on fiksus myymälöidenkin myymä sachs kilpa asetelma+sintterilevy? Kestääkö paljon vääntöä? Teho tavoite 250-300hv vääntö 500nm-600nm. Vauhtipyöraksi laitoin kaksoismassan tilalle azz koneen perus pyörän sorvattuna! Eikös tuohon td vauhtipyörälle sovi vr6 asetelma+levy 228mm? Hampaita kytkin akselilla näyttäis olevan 28. Tietääkö kukaan vakio kytkin levyn paksuutta?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 13.11.2009 15:49

Laita vaan se SRE 645 asetelma ja eiköhän ihan VR6 massalevy riitä tuollaiseen kevennettyyn laitteeseen. En ole kuullut että kukaan olisi saanut tuota vielä luistamaan 1.9 koneen perässä. Tietysti kerta se on ensimmäinenkin ja sinun tapauksessa kytkin on varmasti kovilla.

Minusta AAZ:n pyörä ei käy vaan pitäisi olla G60 tai TDI:n pyörä. Saatan olla väärässäkin.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 13.11.2009 20:28

Mittasin joskus VR6 tarvike levyn paksuudeksi 9mm.

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 13.11.2009 22:22

Jep. Sintterin laitan kun tulee kilpa käyttöön!

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 14.11.2009 10:47

Mulla on tuo "viittä-vaille-race"-asetelma sachsilta ja ainakin se piti 360nm@2000rpm todella kivuttomasti massalevyn kanssa.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 15.11.2009 21:13

Ja mulla oli 240mm race sörsseli, eikä pitänyt yli viittäsataa kovinkaan pitkään.

Nyt on työstetty vauhtipyörä,vaihteistonkoppa ja M5 race-asetelma. Pitää.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 15.11.2009 23:19

Atte_o:lle tulee hukkaporttiturbo jos suunnitelmat ei ole muuttuneet.

Ouwi
-
Viestit: 183
Liittynyt: 22.9.2007 16:36

ViestiKirjoittaja Ouwi » 16.11.2009 20:25

Jos kytkimeksi saapi laitettua 240mm levyn, niin voin suositella jousitettua ClutchNetin kevlar levyä, asetelmaa ja kiinteää vauhtista. Muistaakseni väännön kesto oli about 680nm ja pidemmänkin aikaa tuntuu kestävän vajaata 500nm painavassa nelikossa..

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 20.11.2009 16:48

240 ei onnistu..pitääpi ilmoitella kun saan kytkimen et millanen paketti tulee hommattua, mutta euroracingilta pitäis lyötyä sopiva jos hinnasta päästään sopuun.
Atte_o:lle tulee hukkaporttiturbo jos suunnitelmat ei ole muuttuneet.

Ei oo muuttuneet.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 20.11.2009 22:42

Jotenkin tuntuu että miksi pitää pyörä keksiä uudelleen, tuo SRE 645 asetelma on niin hyvä ja veikkaan että massalevylläkin laatikko on se joka porsii ekana kisakäytössä. Voin kyllä hommata koko VP+kytkinpaketin jos siitä on kiinni.
Tuleekos perään Quaife/Peloquin tai vastaava?

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 21.11.2009 7:48

Onko toi SRE 645 sachsin asetelma jota meinasin aluks(vr6 tarkoitettu)? Mittailin vaan etten saa tollaista käymään mun vauhtipyörään! Perään tulee gazin lukko eli sama mitä käytetään esim. osassa mitsun evoissa ja civikin type r:ssä. Laatikko tässä onkin suurin ongelma mut mietitään sitä sit kun on tarvis.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 21.11.2009 10:43

Mikä kori?

Jos kone on poikittain niin tuohon 02M 6v askiin saa ja on myös valmistettavissa hyviä leegoja. Siten saa passattua myös välitykset sopivaksi koneen vetoalueelle.

Ja mahtuis myös isompi kytkytin.

Jos kone on pitkittäin niin silloinkin ongelmaan on helppo ratkaisu.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 21.11.2009 21:13

Kaikkihan on mahdollista, rahalla saa ja hevosella pääsee.
5v laatikko poikittain, siitähän tässä puhutaan.

Atte, se vauhtipyörä on kaiken edullisin vielä vaihtaa parempaan eli TDI:n tai G60:n kovaan, josta voi sorvilla halutessa keventää ja SRE645 sopii suoraan kiinni.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 22.11.2009 13:14

Voisi kuvitella, että kilpakäyttöön kelpaa vain paras. Toki sen mukaan mitä budjetti kestää.

Toisaalta susilla systeemeillä ei joko näe maalia tai sitten ei vaan pärjää. Ja sekös ottaa kaaliin jos ranteissa riittäisi varoja.

Rallissa ja radalla on alusta ja jarrut aivan ratkaisevassa asemassa.

Moottorikin voi olla keskiverto kunhan on hyvä vaihteisto, jossa välitykset passaavat moottorin vetoalueelle.

02M laattikko on jo vakiona riittävän järeää tekoa toisin kuin 5v aski. Lukko kun on kiinni ja slicksit tai piikkarit niin kummasti tuo vitonen vaan pehmentyy ja yllättävän nopeasti.

Omaan rallikäyttöön tulevaan dieseliin laitan ainakin 6v askin, sen jo vakiona hyvän suunnittelun ja muunneltavuuden takia. Ja löytyy sopiva pykäläkin lähes joka paikkaan passelilla perävälityksellä.

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 22.11.2009 14:42

Jos joltain lyötyy 6-v aski niin saapi ottaa yhteyttä! Se on ollut tiedossa et toi 6-v on jo paljon jämerämpi kuin 5-v, mut butjetti on rajallinen kun ei oo projektiin löytynyt viellä tukioita. Pitäpä selvitellä tuota vauhtipyörä hommaa jos jostain löytäis tollaisen g60 tai tdi:n kovan.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 22.11.2009 19:04

friikkihän jo tuolla mainitsi että hänellä olisi koko paketti

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 23.11.2009 0:57

se vain meni jo.

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 23.11.2009 18:08

katoimpas huolimattomasti...

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 23.11.2009 18:10

Mistä autosta oot rakentamassa ja mitä luokkaa meinasit rallissa ajaa?
Omaan rallikäyttöön tulevaan dieseliin laitan ainakin 6v askin, sen jo vakiona hyvän suunnittelun ja muunneltavuuden takia. Ja löytyy sopiva pykäläkin lähes joka paikkaan passelilla perävälityksellä.

Jardell
-
Viestit: 52
Liittynyt: 21.11.2005 19:55

ViestiKirjoittaja Jardell » 24.11.2009 5:58

Atte_o:lle tulee hukkaporttiturbo jos suunnitelmat ei ole muuttuneet.


Jos saa udella niin minkä kokonen hukkis pööni on tulossa??[/quote]

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 28.11.2009 9:23

Jos saavat luokkarit kuntoon ja säännöt suomessakin ajantasalle mahdollistaisi se Golf 6 TDI 4Motionin käytön. 300hp ja 600nm fia:n kuristimella on tällöin tosiasia.. Kunhan vaan kunnollisen ahtimen saavat luokiteltua..

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 30.11.2009 17:29

Voi hetki vierähtää...

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 9.12.2009 21:09

Atte, se vauhtipyörä on kaiken edullisin vielä vaihtaa parempaan eli TDI:n tai G60:n kovaan, josta voi sorvilla halutessa keventää ja SRE645 sopii suoraan kiinni.


Tähän ratkaisuun päädyin..asetelma on jo ja vauhtipyrä pitäis olla huomenna perillä. Levyks tulee 4-lapanen jousittamaton sintteri 225mm


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa