Mahtaako olla käyttäjässä vika vai jossakin muualla? Eli autossa kellosarjalla varustettu webasto ja automaattinen ilmastointi.
Kun laitan webaston lämmittämään niin sisäpuhallin/climatronic ei lähde ollenkaan käyntiin. Mielestäni kun hommasin auton muutama kuukausi sitten se lähti myös toimintaan kun webasto käynnistettiin(mutta webasto itsessään ei silloin toiminut, syy: kiertovesipumppu rikki).
Kojetaulun alta kuuluu myös aivan kuin releen naputusta kun lämmittimen käynnistää, kun laittaa autoon virrat päälle naputus loppuu.
Onko siellä joku rele minkä pitäisi ohjata myös climatronic päälle?
Auto siis Passat 2.0TDI -07
Passat 3C webasto+climatronic ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
mahtaako olla jälkiasennuslämmitin?
Se että se climatronic ei käynnisty saattaisi johtua siitä että sisäpuhallus käynnistyy vasta webaston aistittua veden olevan riittävän lämmintä, asteita en juuri nyt suostu muistamaan.
Toi naputus taas vois tosissaan johtua puhallinkytkennän releestä (ei toimi) jolloin voisimme päätellä että climatronicin käynnistymättömyys johtuu tästä.
Edit.
Summa summarum, jokin lienee nyt pielessä.
Nimim. 39° kuumetta.
Se että se climatronic ei käynnisty saattaisi johtua siitä että sisäpuhallus käynnistyy vasta webaston aistittua veden olevan riittävän lämmintä, asteita en juuri nyt suostu muistamaan.
Toi naputus taas vois tosissaan johtua puhallinkytkennän releestä (ei toimi) jolloin voisimme päätellä että climatronicin käynnistymättömyys johtuu tästä.
Edit.
Summa summarum, jokin lienee nyt pielessä.
Nimim. 39° kuumetta.
Mulla on samanlainen kulkine.
Siinä sisäpuhallin lähtee heti puhaltamaan, kun tökkää weban päälle.
Toimiiko weba vaikkei sisäpuhallin pyöri?
Ratin vas. puolella kojelaudan alaosassa on säil. lokero.
Irtoaa pikku kikkailulla yläreunasta ilman työkaluja.
Sen takana on jokin rele, siinä lukee jotain webaan liityvää (en muista mitä)
Siinä sisäpuhallin lähtee heti puhaltamaan, kun tökkää weban päälle.
Toimiiko weba vaikkei sisäpuhallin pyöri?
Ratin vas. puolella kojelaudan alaosassa on säil. lokero.
Irtoaa pikku kikkailulla yläreunasta ilman työkaluja.
Sen takana on jokin rele, siinä lukee jotain webaan liityvää (en muista mitä)
Säilytyslokeron takana naksuttava kikkara on ipcu-rele.Kyseinen rele ohjaa sisäpuhaltimen moottoria ja saa puhaltimen pyörimään oikeaa nopeutta, jos releen meinaa vaihtaa ,uuteen releen pitää koodata autoon sopivat tiedot. releitä sai myös valmiiksi koodattuna...hintaa oli siinä 90e paikkeilla...
Viimeksi muokannut Matti H., 20.11.2009 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eber ja Webasto käyttää samaa ipcu-relettä, joten kannattaa kysellä niitä myyvistä ja asentavista liikkeistä ,niin ja varmasti merkkiliikkeen tiskiltä saat sellaisen.Siitä en tiedä, pidetäänkö hyllyssä valmiiksi koodattuja releitä,mutta itse koodaus vie n. 2 min aikaa.
Releen vaihtoon ei liity mitään erikoista, vanha pois ja uusi tilalle.
Releen vaihtoon ei liity mitään erikoista, vanha pois ja uusi tilalle.
Täällä ois kans lämmitin ongelmia.
Auto on 2.0TDi Passat -06 jossa tehdasasenteinen pa-lämmitin kaukoohjaimella. Lopettanut yht'äkkiä toimintansa. Ei lähde kabiinista eikä kauko-ohjaimella käyntiin.
Sulaketaulussa oleva lämmittimen sulake on ehjä. Missä vois olla vika? Onko tolle jossain muualla viel sulakkeita? Toinen akku on takakontissa joka on ilmeisesti tolle lämmittimelle ja testattu on että jännitteet tallella.
Auto on 2.0TDi Passat -06 jossa tehdasasenteinen pa-lämmitin kaukoohjaimella. Lopettanut yht'äkkiä toimintansa. Ei lähde kabiinista eikä kauko-ohjaimella käyntiin.
Sulaketaulussa oleva lämmittimen sulake on ehjä. Missä vois olla vika? Onko tolle jossain muualla viel sulakkeita? Toinen akku on takakontissa joka on ilmeisesti tolle lämmittimelle ja testattu on että jännitteet tallella.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa