Uudet suuttimet/vanhojen kunnostus 1.9TDi ALH

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

Uudet suuttimet/vanhojen kunnostus 1.9TDi ALH

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 18.11.2009 21:54

Olis suutinremontti edessä vissii octaviassa (370th ajettu), kulutus on hieman noussut,käynti alkanut muuttua karkeammaksi ja savuttaa jonkun verran.

Mikä olis järkevintä? Sais olla jopa isommat kuin alkuperäiset, ei olis pahitteeks, tosin mitään super raceja ei viitti ottaa. Tuskin suuremmin autoa ala virittää, korkeintaan isompi turbo, eli n. maks 170hp. Millaiset suuttimet riiitäis? Olisko DSS steg 2 mitä FinDiesel kauppaa passelit? Vai steg 3? Vai vaihtaakko pelkät kärjet, tosin silloin pitää avauspaine säätää. Mikä olis kaikista viisainta?

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 18.11.2009 22:22

Käyppä hakemassa jostain autotarvike liikkeestä semmoista ainetta kuin liqui moly diesel purge. Tuota on maailmallakin käytetty ilmeisesti ihan hyvin tuloksin ja omassakin käytössä osoittautunut päteväksi aineeksi. Motonetista löysin omani.

Tämän ohjeen mukaan tein omani ja kyllä ainakin käynti tasottui sekä menohalut saattoivat ehkä vähän piristyä
http://dieselgiant.com/jetta_tdi_diesel ... ce_tip.htm

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 18.11.2009 23:24

Nojoo, en usko että litkut auttaa avautumispaineiden nousuun? Kilkattaa jonkin verran suuttimetkin jo.

Ihan "rauta" muutosta haen ennemmin tässä!

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 19.11.2009 9:46

Esim. holysmokelta racet tai pienempi vaihtoehto, riippuen aiotko antautua "pikku virittelyyn" joka on loputon tie :)

pp502+softa=140-150hp.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 19.11.2009 20:02

Holysmoken racet oli paikallaan mutta tuntui liian isoilta omaan makuuni, eli pykälää pienemmät sais olla.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 20.11.2009 9:03

Varmaan vakio ahtimella onkin vähän ison tuntuiset, hommaa isompi hyrrä vaan.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 20.11.2009 20:23

Njoo sekin voi olla. Mihin tehoihin DSS steg 2 vois päästä?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 20.11.2009 21:58

Jos tarkoitat Ultime2:sia niin ehkä jonnekin 100hp/suutin...

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 20.11.2009 23:39

eikös tuo stage2 ole 0.230mm tai jotain siitä läheltä

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 21.11.2009 10:40

Jos tuossa on vnt, niin helpointa on laittaa se PD150-ahdin. Suuttimiksi sitten Bosion Race520 tai Ultime1:t. Saahan ne sitten säädettyä toimimaan kuin vakio, mutta hieman paremmalla rykillä.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 21.11.2009 18:27

Fin dieseliltä kauppasivat jotain steg 2 ja steg 3, tiedä mitä noi sit on?
joko pd140 tai pd150 ahdin tulossa pellin alle. Kannataako tosiaan noin isot suuttimet kuin racet laittaa?

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 21.11.2009 20:11

PD140 ahtimella tarkoitat varmaan 2.0 TDI 140hv ahdinta ? Ei mene sitten 1.9 TDI:hin suoraan millään, pakosarjan laipat on erilaiset.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 21.11.2009 20:37

Eikun korjaan pd130 ahdin tai pd150 ahdin. Ajatuskatkos. Niissä on tosiaankin ihan eri pakolähtö.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa