Vw Jetta Flair -91 on auto.
Tarvisin vähä selvennystä penkin lämmittimeen että miten tuo Vw on suunnitellu sen, penkin alta löytyy rele ja 4 napainen liitin joka sukeltaa jonnekin tuonne kojelaudan uumeniin, minkä katkaisijan ynm. kautta lämmitin ottaa virtansa? kun ei lämpiä penkit.
Toinen ongelma jonka olen lähi aikoina huomannut on takalasin lämmittimen sulake. ei todennäköisesti ole normaalia että siitä sulakkeesta sulaa se muovi ympäriltä pois mutta lasi kyllä lämpiää. Aattelin vaan kysyä mokomaa ettei joku päivä koko auto ole mukavasti lämmin kun tossa pihalla palaa.
Lämmitin ongelmaa
Valvoja: ffp jäsenet
Jos penkinlämmittimen sulake, rele ja käyttökytkin ovat ehjät, vikakohteista jää jäljelle johdotus (joku johto poikki jostain, jokin liitos hapettunut tms.) ja itse lämmityselementti.
Enpä ole ennen kuullut että sulakkeesta sulaisi muovi, mutta itse sulake ei pala. Ettei vaan olisi aivan liian iso sulake sen oikean kokoisen tilalla (esim. 30 A kun pitäisi olla esim. 10 A) kun oikean kokoinen ei ole kestänyt. En muista tässä nyt ulkoa minkä kokoinen sulake siellä pitäisi olla, tieto löytyy kyllä ohjekirjasta, jos sellainen on olemassa.
Ei varmaan kannata vahingossakaan pistää takalasinlämmitintä päälle ennen kuin vika on selvitetty, ettei pala koko auto, jotain vikaa selvästikin on.
Enpä ole ennen kuullut että sulakkeesta sulaisi muovi, mutta itse sulake ei pala. Ettei vaan olisi aivan liian iso sulake sen oikean kokoisen tilalla (esim. 30 A kun pitäisi olla esim. 10 A) kun oikean kokoinen ei ole kestänyt. En muista tässä nyt ulkoa minkä kokoinen sulake siellä pitäisi olla, tieto löytyy kyllä ohjekirjasta, jos sellainen on olemassa.
Ei varmaan kannata vahingossakaan pistää takalasinlämmitintä päälle ennen kuin vika on selvitetty, ettei pala koko auto, jotain vikaa selvästikin on.
-
- -
- Viesti:
takalasin lämmittimen sulake on vaihdettu 30amp siihe ohjekirjan mukaiseen (olikohan 20amp vai 15amp) sulakkeesee mutta siltikin sulaa kuoret mutta sulake ei pala ja ei ainakaan niissä liittimissä mihkä sulake tökätään ole mitää hapettumaa ynm. meneekö takalasin lämppärin johot katon kautta niinkuin golfissa? ku vois niitä tarkistella kans.
penkin johtojen resistanssit on ok. mutta tuo penkinlämmittimen käyttö kytkin kun koje taulus ei ole muita kuin valo katkasija, sumu valot, takalasin lämppäri katkaisijat. ja silti parisen viikkoa sitten penkit lämpesivät. nooh eihän tuo ole kuin vaa persuksen lämmitin ettei se ajamista haittaa tavallaa mut mukavampi istahtaa ku on penkki lämmin =)
penkin johtojen resistanssit on ok. mutta tuo penkinlämmittimen käyttö kytkin kun koje taulus ei ole muita kuin valo katkasija, sumu valot, takalasin lämppäri katkaisijat. ja silti parisen viikkoa sitten penkit lämpesivät. nooh eihän tuo ole kuin vaa persuksen lämmitin ettei se ajamista haittaa tavallaa mut mukavampi istahtaa ku on penkki lämmin =)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”