vanteiden kromaus?
Valvoja: ffp jäsenet
vanteiden kromaus?
Onko kellään kokemuksia kyseisestä hommasta? Netissä ois toi yks firma, mikä noita vanteita kromaa, hintaan 200-600e sarja. Aloin meinaan kiillotteleen rs4 vanteita ja taitaa kesä mennä ennen kun vanteet on valmiit. Aika hanurista toi hinkkaaminen. Siihenkin voi antaa neuvoja, jos on hyviä semmosia.
Viimeksi muokannut devil, 8.2.2006 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
yks firma mikä noita vanteita kromaa hintaan 200-600e
saako olla utelias että missäpäin? Onko ihan kromaus vai maalaus?
Itse kun vuosia sitten kyselin kromausta niistä parista kromaamosta mitkä löysin vastaus sama...Alumiinia ei voi kromata???? ei pysy alumiinissä???
Itsekseni vaan ihmettelin että kuinkas noi kromivanteet sitten tehdään? ja noita ohjelmia kun telkkarista katselee,niin näyttää ne tuolla valtameren toisella puolella niitä ainankin kromailevan.
Ja hinta ei ollut lähelläkään tuota 200e paitsi ehkä kpleelta.
Olenko joutunut vain asiasta mitään tietävänä vain koijatuksi?
Sen firman löytää osoitteesta: http://www.customcoating.net ja tosiaan kyseessähän on maalaus, ei kromaus. Maalipinnasta saadaan kyllä kromi pintaa vastaava.
ilmeisesti nuo pienemmätkn maalaamot osaa tuon maalauksen. tuo oman kotikunnan pikkumaalaamon omistaja sanoi pystyvänsä kromimaalaamaan noita minun moottoripyörän osia eikä olis ottanu siitä vissiin erityisemmin ylimääräistä sen pyörän maalauksen lisäksi. sanoi että tarvii jonkun erikoisemman pohjamaalin ja tuon kromimaalin ja vissiin jopa kuusi kerrosta lakkaa päälle. näyttää kuulemma todella paljon aidolta kromipinnalta, koskemalla lähinnä erottaa. pohjien tekotaito kuulemma todella korostuu kun se pinta paljastaa kaikki virheet todella hyvin.
Hyvin kun tekee, niin kyllä se ulkonäöltä aika tarkkaan vastaa kromivannetta. Pohjamaalin kun saa onnistumaan ilman valumia ja appelsiinipintaa, niin pinnasta tulee kyllä hyvin peilimäinen. Kokeiltiin esim. vetää sitä ihan ikkunalasiin, niin siitä tuli kyllä ihan peilipinta, olis voinut vaikka kotiin seinälle peiliksi ripustaa. Vaikea tuo homma on, sitä ei voi maalata normaalilla maaliruiskulla. Tuntuu että monella on ollut vaikeuksia saada pysymään lakka kiinni siinä "kromi"-pinnassa, omista vanteistanikin lakka irtosi, ja olen kuullut muistakin (muilla maalareilla teetetyistä) tapauksista... kai se ottaa oman aikansa että maalarit kaikki niksit ja temput oppivat, omien vanteitteni tapauksissa vasta harjoiteltiin hommaa.
TVJK kromautti vanteensa tuolla Custom coatingissa ja ihan siistit tuli. Kyllä pysyy tavara vanteessa siinä missä normi maalikin.
http://www.nelonen.fi/start/upload_imag ... 129317.jpg
Tosin ei oikein tuossa kuvassa erotu. Uusi omistajakin autolla jo on.
http://www.nelonen.fi/start/upload_imag ... 129317.jpg
Tosin ei oikein tuossa kuvassa erotu. Uusi omistajakin autolla jo on.
Hyvin kun tekee, niin kyllä se ulkonäöltä aika tarkkaan vastaa kromivannetta. Pohjamaalin kun saa onnistumaan ilman valumia ja appelsiinipintaa, niin pinnasta tulee kyllä hyvin peilimäinen. Kokeiltiin esim. vetää sitä ihan ikkunalasiin, niin siitä tuli kyllä ihan peilipinta, olis voinut vaikka kotiin seinälle peiliksi ripustaa. Vaikea tuo homma on, sitä ei voi maalata normaalilla maaliruiskulla. Tuntuu että monella on ollut vaikeuksia saada pysymään lakka kiinni siinä "kromi"-pinnassa, omista vanteistanikin lakka irtosi, ja olen kuullut muistakin (muilla maalareilla teetetyistä) tapauksista... kai se ottaa oman aikansa että maalarit kaikki niksit ja temput oppivat, omien vanteitteni tapauksissa vasta harjoiteltiin hommaa
Mist sait tota maalia, ja mist ylipäätänsä tommosta kromimaalia sais.[/quote]
Mist sait tota maalia, ja mist ylipäätänsä tommosta kromimaalia sais.
Kaveri osti tuota maalia ja maalausvehkeet, kävi jollain kurssillakin jenkeissä.
http://www.alsacorp.com/
Itse olen siis vain seurannut vierestä kun tuota on kokeiltu.
Ja minkälainen ruiskun pitää olla?
Se ruiskuhässäkkä oli aika erikoinen, siinä ruiskuteltiin vettä koko ajan, ja välillä sitten noita erikoisaineita sellasella 2-suuttimisella pistoolilla, jossa ne aineet sekoittuvat vasta ilmassa. Kuulemma jos sekoittuvat aiemmin, on kyseessä "violent reaction", tiedä sitten mitä tarkoittaa :) Siinä järjestelmässä on sellainen maalauskärry, jossa on neljä isoa pönttöä johon niitä litkuja sekoitellaan. yhdessä tais tosin olla ihan puhdasta vettä.
http://alsacorp.com/products/chromefx/c ... odinfo.htm
Hommasin itse ton kromimaalin tuolta www.customcoating.net. En ole maalannu sillä mitn.
kromaus...
www.kromiko.fi minä kromautin tuolla vanteeni ja peilinkuoret ja ovenkahvat...
täytyy kyllä myöntää että olin enemmän kuin tyytyväinen. jos jollain on jotain kromattavaa niin suosittelen tätä kyseistä paikkaa..
täytyy kyllä myöntää että olin enemmän kuin tyytyväinen. jos jollain on jotain kromattavaa niin suosittelen tätä kyseistä paikkaa..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”