Audi 80 2.0E -91 päästöongelma.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Henrier
-
Viestit: 8
Liittynyt: 2.1.2008 21:40

Audi 80 2.0E -91 päästöongelma.

ViestiKirjoittaja Henrier » 19.11.2009 17:56

Moro

Appiukon autosta ei meinaa löytyä päästöarvoja kirveelläkään. Tällähetkellä tilanne on että tyhjäkäynnillä tosi laihalla ja kierroksilla nostaa rikkaalle.
Imuvuodot katsottu, ilmamäärämittari päällisinpuolin puhdistettu (siis lautanen puhtaaksi), suuttimien O-renkaat vaihdettu. Lisäilmaluistikin vaikuttaisi toimivan ok.

Auton käynti on huonontunut nyt vuoden sisään pikkuhiljaa, nyt teki jo risteyksissä sammuilua ja kierrosten seilaamista. CO-ruuvista käänsimme puoli kierrosta myötäseen niin käynti tasaantui, on silti tyhjäkäynnillä hieman korkea (noin 1000)

Kuluuko nuo K-Jetronicit ajan saatossa paskaksi? ETKA näytti et siihen on jotain korjaussarjaa saatavana mutta kannattaako kokeilla, maksaa kuitenki pitkälle päälle satasen.

etukäteen kiittäen, kädet rasvassa, Henri

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 19.11.2009 18:09

Mites ohjauspaineensäädin? (olettaen että on K-jetronic)

Jos taas vähän kehittyneempi, KE-jetronic, niin määränjakajassa oleva sähköinen säädin on säädettävissä jokseenkin. Ainakin BOSCH:lla ohjeet tuohon.

Henrier
-
Viestit: 8
Liittynyt: 2.1.2008 21:40

ViestiKirjoittaja Henrier » 19.11.2009 18:16

En tiedä kumpi Jetronic on. Ilmamäärämittariin/ruiskupumppuun tulee molemmille kyljille kaapelit.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 19.11.2009 18:18

KE-jetronicissa on määränjakajan etupuolella säädin johon tulee johto, K-jetronicin tunnistanee lohkon kyljessä olevasta "säätimestä" jossa bensan tulo-paluu letkut.

Henrier
-
Viestit: 8
Liittynyt: 2.1.2008 21:40

ViestiKirjoittaja Henrier » 19.11.2009 18:21

No sit en tiedä vieläkään kumpiko on, lohkon kyljessä virranjakajan vieressä on joku mötikkä mihin tulee jotain letkuja. Kuitenkin erilainen kuin vanhasta golfista purettu ruiskupumppu. Tässä suutinlähdöt neliön muodossa ku golfista viedyssä U muodossa.

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 20.11.2009 0:12

Tuossa on KE-Motronic 1.2. En kyl sit teidä miten eroaa jetistä:)

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 23.11.2009 20:23

KE-motronic eroaa jetronikeista kehittyneemmällä lambda ja sytkä ohjauksella.
Lisäilma luisti on historiaa eli tyhjäkäyntiä korjaa tyhjäkäyntisäädin (pystyy säätämään kierroksia ylös ja alas) Ohjauspaineensäädin on määränjakajan kyljessä sähköisesti ohjattu jne.
Kertomasi arvo yli 1000 on ilmeisesti HC eli palamattomat hiilivedyt joka viittaa venttiilivuotoon. Vaikea on muuta päätellä kun ei ole mottorin tyyppiä eikä pakokaasuarvoja näytillä


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa