Kaasuläpän asentotunnistin? APUVA!!!
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 11.10.2005 19:38
Kaasuläpän asentotunnistin? APUVA!!!
Auto on VW Bora V5-99. Tyhjäkäynti alkoi vaeltamaan, ja vikakoodin lukulaite ilmoitti kaasulän tunnistimen, joku lambda koodi ja alhainen jännite. No akun tiesin olevan huono joten ostin uuden. Muut ongelmat ratkesivat mutta kaasuläppä herjaa vieläkin. Kuulin että alhainen jännite sekoittaa sähkölaitteita, eli läppä tunnistin pitäisi (sopeuttaa), eli jos on tuuria, niin tunnistin on ehjä.
Voiko tollaista sopeuttamista tehdä mitenkään kotikonstein?
Kokemuksia/kommentteja kiitos!!!
Voiko tollaista sopeuttamista tehdä mitenkään kotikonstein?
Kokemuksia/kommentteja kiitos!!!
Viimeksi muokannut Reckless Dude#1, 3.2.2010 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 128
- Liittynyt: 19.5.2006 11:41
Jos muistan oikein....
Ottaa akunkengän irti joksikin toviksi...Tuo kait "helpoin" tapa adaptoida kaasuläpän asento..
Toki auto käsittääkseni nollaa yhtä jos toistakin tuolla tempulla vikamuistista lähtien (siis jos ei ole jokin pysyvä vika) Ja ajo saattaa olla olla tuon tempun jälkeen hieman vikuroivaa tms.. ennen kun auto jälleen oppii tarvitsemansa tiedot....
Jos tuota ei "uskalla" tehdä niin sitten se kyllä käy myös vac comilla
Tai sitten osaavassa sähköhuollossa..
Toimenpide ei i laitteilla tehtynä vie aikaa kun ehkä minuutin..:)
Mutta laakkonen helposti velottaa tuostakin hommasta muutaman kymmenen euroa.
Toki auto käsittääkseni nollaa yhtä jos toistakin tuolla tempulla vikamuistista lähtien (siis jos ei ole jokin pysyvä vika) Ja ajo saattaa olla olla tuon tempun jälkeen hieman vikuroivaa tms.. ennen kun auto jälleen oppii tarvitsemansa tiedot....
Jos tuota ei "uskalla" tehdä niin sitten se kyllä käy myös vac comilla
Tai sitten osaavassa sähköhuollossa..
Toimenpide ei i laitteilla tehtynä vie aikaa kun ehkä minuutin..:)
Mutta laakkonen helposti velottaa tuostakin hommasta muutaman kymmenen euroa.
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/throttlebody.html
Siellä on ohje miten tehdä vag-comilla se sopeutus.
Siellä on ohje miten tehdä vag-comilla se sopeutus.
-
- -
- Viestit: 128
- Liittynyt: 19.5.2006 11:41
Nii-i
Omassa kulkineessa on sellainen sähkö/vaijjerivetoinen kaasuläppäyksikkö enkä ole huomannut eroa sille onko kaasuläppä sopeutettu vac-comilla vai ihan akunkengän irroittamalla.
Pait siis sen että kun virrat ottaa pois kokonaan niin menee hetki kun auto oppii taasen tavoille.
Mutta kyllä suosittelen sen tehtäväksi vac-comilla tms laitteella jos epäilee sähkön katkaisua.
Ja kun en tiedä miten tuos borassa mahtaa asia olla toteutettu siis onko täysin mekaaninen kaasuläppäyksikkö vai tälläinen manuaali/sähkövetoinen malli.
Pait siis sen että kun virrat ottaa pois kokonaan niin menee hetki kun auto oppii taasen tavoille.
Mutta kyllä suosittelen sen tehtäväksi vac-comilla tms laitteella jos epäilee sähkön katkaisua.
Ja kun en tiedä miten tuos borassa mahtaa asia olla toteutettu siis onko täysin mekaaninen kaasuläppäyksikkö vai tälläinen manuaali/sähkövetoinen malli.
Itellä kaasuläpän putsauksen jälkeen jäi ilmeisesti asentotunnistin jumittamaan, kävi koko ajan tyhjäkäyntiä ~1500rpm, muuten kulki normaalisti. Lueskelin netistä kaiken maailman poppakonstit alkaen auton kääntämisestä katolleen ja oikean takarenkaan samanaikaisesta irrottamisesta kun konepelti on auki ja virrat päällä mutta ei koske kaasupolkimeen tai yritä lukea samanaikaisesti manuaalia kun on auton takana operaation aikana... Ross-Techin sopeutusohjeilla meni vastaava vaijerikaasullinen Passat V5 kuntoon. Eli hommaa jostain se vag-com.
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 11.10.2005 19:38
Jos nyt perustiedot tietotekniikasta löytyy, lontoota osaa lukea ja soveltaa www.ross-tech.com-sivuilta löytyvää teoriatietoa käytäntöön niin pitäisi onnistua. Varmaan tolla 20-30€ hinnalla tarkoitat pelkkää kaapelia, tarviit myös Vag-com tai VCDS-ohjelman (alkaen versiosta 8, jos autossa can-väylä niin tämä on paras valinta).
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 11.10.2005 19:38
Google kääntäjällä käännetty, mutta vähän edes sinnepäin.
Ominaisuudet Ominaisuudet: VAG-KKL 409 USB-Tool
VAG 409 USB Dual K yhteyksien Ross-Tech VAG-COM versio 409,1
USB-portti ei ole tarpeen olla vanha RS232 Kom-porttia kannettavaan tietokoneeseen.
Tämä on KKL versio, joka on hyvä, että uudet autot (2002 ja myöhemmin)
Eritelmissä
>> Yhteys tietokoneeseen USB -
>> 2 K-Line & L-Line (KKL Interface)
>> Yhteensopiva K / L ja K single-line-tilassa
>> On 2 K-Line, se voi myös viestiä laitteet 2. K-Line on aivan uusia autoja, kuten viimeisimmät Audi-mallien
>> Virtansa auton akusta yli OBD2 liitin
>> Mukava kaapelin pituus 2,00 metriä
Huom:
* Terminal K = linja-viestintä
* Terminal L = syttymisen heräämässä auton tietokonejärjestelmä (ECU: Engine Control Unit)
* 3 eri protokollien kanssa samaa OBD2 liitin incl. ISO / KWP, VPW, PMV
* ISO9141 protokolla tukee myös
VW VAG Diagnostiikka 409,1 kanssa RS232-sarjaporttia
Tarkoitettu kaikille VW Audi Seat Skoda ja Ford Galaxy, VW Teknologia
Täyden tukensa seuraavat pöytäkirjat:
KWP 2000 KWP 1281 ja ISO 9141-2 kaksi K-johdot
näin uudempi uudempia malleja (ei CAN-väylä)
voidaan lukea.
Mukaisia VAG-Com 409,1 (kuten testeri VAG 1551/1552)
- 16 pin vianmääritysliittimeen integroidulla
- Hardware (interface) Digital SMD IC: n, ei ole halpaa Transformers
- Valmistaja SMD (ei huolto vaaditaan)
- Oikosulkusuojaus
- Valvonta-LED
Tarvitset CAN BUS Diagnostiikka?
Jotta VAG autoja viimeisimmän sukupolven
mm. Touran, Golf V, Passat?
Tossa on mukana levy ja kaapeli, olisko toi lähelläkään toimivaa pakettia?
Ominaisuudet Ominaisuudet: VAG-KKL 409 USB-Tool
VAG 409 USB Dual K yhteyksien Ross-Tech VAG-COM versio 409,1
USB-portti ei ole tarpeen olla vanha RS232 Kom-porttia kannettavaan tietokoneeseen.
Tämä on KKL versio, joka on hyvä, että uudet autot (2002 ja myöhemmin)
Eritelmissä
>> Yhteys tietokoneeseen USB -
>> 2 K-Line & L-Line (KKL Interface)
>> Yhteensopiva K / L ja K single-line-tilassa
>> On 2 K-Line, se voi myös viestiä laitteet 2. K-Line on aivan uusia autoja, kuten viimeisimmät Audi-mallien
>> Virtansa auton akusta yli OBD2 liitin
>> Mukava kaapelin pituus 2,00 metriä
Huom:
* Terminal K = linja-viestintä
* Terminal L = syttymisen heräämässä auton tietokonejärjestelmä (ECU: Engine Control Unit)
* 3 eri protokollien kanssa samaa OBD2 liitin incl. ISO / KWP, VPW, PMV
* ISO9141 protokolla tukee myös
VW VAG Diagnostiikka 409,1 kanssa RS232-sarjaporttia
Tarkoitettu kaikille VW Audi Seat Skoda ja Ford Galaxy, VW Teknologia
Täyden tukensa seuraavat pöytäkirjat:
KWP 2000 KWP 1281 ja ISO 9141-2 kaksi K-johdot
näin uudempi uudempia malleja (ei CAN-väylä)
voidaan lukea.
Mukaisia VAG-Com 409,1 (kuten testeri VAG 1551/1552)
- 16 pin vianmääritysliittimeen integroidulla
- Hardware (interface) Digital SMD IC: n, ei ole halpaa Transformers
- Valmistaja SMD (ei huolto vaaditaan)
- Oikosulkusuojaus
- Valvonta-LED
Tarvitset CAN BUS Diagnostiikka?
Jotta VAG autoja viimeisimmän sukupolven
mm. Touran, Golf V, Passat?
Tossa on mukana levy ja kaapeli, olisko toi lähelläkään toimivaa pakettia?
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 11.10.2005 19:38
Yhdellä tutulla pajalla kävin "sopeutuksessa", mutta meni vaan huonompaan suuntaan, Kun pitää vapaalla kierroksia tasakaasulla niin kierrokset seilaa ylös/alas, eli ajossakin nykii aika ikävästi.
Epäilen etteivät pajalla tehneet hommaa oikein?
Olisiko kellään sitä vag-comia tässä vantaalla (tikkurilan) suunnalla?
Voisin pari-kolme kymppiä heittää, jos joku pätevä tulisi tilanteen korjaamaan:-)
Mika 040-5468440.
KIITOS!!!
Epäilen etteivät pajalla tehneet hommaa oikein?
Olisiko kellään sitä vag-comia tässä vantaalla (tikkurilan) suunnalla?
Voisin pari-kolme kymppiä heittää, jos joku pätevä tulisi tilanteen korjaamaan:-)
Mika 040-5468440.
KIITOS!!!
Itellä alko -98 golf v5 oireilemaan. Kun vaihtaa vaihdetta niin kun kierrosten laskiessa laittaa lisää kaasua, niin kone booaa (huono ilmaisu. saa siis ilmeisesti liikaa ilmaa) eikä vedä kunnolla. Hetken se siinä miettii ja lähtee sitten taas nostamaan kierroksia. Mietin voiko tämä vika johtua tuosta kaasuläpän väärästä asennosta, koska autossa kiinni huono akku, niin voinut ilmeisesti mennä se asento vääräksi?
Tähän vielä jatkan, onko normaalia, että kaasuläppä kuumenee ja "hohkaa" lämpö reilusti enemmän ajon jälkeen, verrattuna moottoriin muuten?
Jos osais joku neuvoa?
Tähän vielä jatkan, onko normaalia, että kaasuläppä kuumenee ja "hohkaa" lämpö reilusti enemmän ajon jälkeen, verrattuna moottoriin muuten?
Jos osais joku neuvoa?
-
- -
- Viestit: 128
- Liittynyt: 19.5.2006 11:41
Kaasuläppäkotelon lämpiäminen
Johtuu siitä että on vesikiertoinen...
Oletko kokeillut ottaa maffin johtoo irti ja ajella "varaohjelmalla" että onko eroo nykimisaessä jne..?
Tuli mieleen että Maffi saattaapi olla sökö...
Oletko kokeillut ottaa maffin johtoo irti ja ajella "varaohjelmalla" että onko eroo nykimisaessä jne..?
Tuli mieleen että Maffi saattaapi olla sökö...
Tulipa tuossa yritettyä "opettaa" kaasuläppää puhdistuksen jälkeen, Ross-techin linkki auki ja homma käyntiin, meni hienosti siihen saakka kunnes piti painaa [Switch to basic settings] ilmoittaa samantien erroria, joten hommaa ei saatu valmiiksi.
Olisiko jollain antaa vinkiä missä saattaisi olla vika?
Olihan tuolla tosiaan aiemminkin kysytty samaa asiaa, mutta vastausta ei nähdäkseni ollut tullut.
Olisiko jollain antaa vinkiä missä saattaisi olla vika?
Olihan tuolla tosiaan aiemminkin kysytty samaa asiaa, mutta vastausta ei nähdäkseni ollut tullut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa