Transportter 1.6 D turbo - ei käynnisty
Valvoja: ffp jäsenet
Transportter 1.6 D turbo - ei käynnisty
moro.
Tehot alkoi tippua motarilla, mutta seuraavana aamuna starttasi ja toimi kun polki kierroksia ja laittoi pientä sisään. Sitten iltapäivästä lähti käyntiin mutta sammui, eikä enään sen jälkeen ole lähtenyt käyntiin.
Diesel suodatin vaihdettu.
" tappokytkin" naksuu - eli tomii ?
Auto on tallissa lämpöisessä joten ei pitäisi olla hehkusta kiinni ?
Epäilen dieselpumppua , vai voiko suuttimet valskata niin pahasti ettei edes starttaa ?
t. akuankka
Tehot alkoi tippua motarilla, mutta seuraavana aamuna starttasi ja toimi kun polki kierroksia ja laittoi pientä sisään. Sitten iltapäivästä lähti käyntiin mutta sammui, eikä enään sen jälkeen ole lähtenyt käyntiin.
Diesel suodatin vaihdettu.
" tappokytkin" naksuu - eli tomii ?
Auto on tallissa lämpöisessä joten ei pitäisi olla hehkusta kiinni ?
Epäilen dieselpumppua , vai voiko suuttimet valskata niin pahasti ettei edes starttaa ?
t. akuankka
Mulla on sama ongelma. Edellisenä päivänä ajoin töistä kotiin ja toimi ihan normaalisti mutta seuraavana aamuna ei lähtenytkään enää käyntiin. Polttoaine tulee suuttimille asti ja alkuun lupaili lähteä käyntiin vaan ei. Ajettu 308tkm ja huohottaa kiitettävästi joten tultiin siihen lopputulokseen että on niin väljä ettei lähde käyntiin. Ja tapahtui loppukesästä lämpötilojen ollessa +15 celciusta. Nyt auto seisonnassa odottamassa vähän isompaa bensakonetta.
Auto on tallissa lämpöisessä joten ei pitäisi olla hehkusta kiinni ?
Autosi on ilmeisesti tölkki?
Vaatii kesähelteelläkin muutaman sekunnin hehkutuksen, joten ilman ei lähde, varsinkin jos on jo kilometrejä runsaasti takana.
Jos on lohkolämmitin, voi lämmittää esim. tunnin verran ja koettaa startata sen jälkeen.
Lohkoa lämmitetty.. Tölkki ? - ilmeisesti
Avasin suuttimien yläpään, ei ruiskinut mutta suuttimien vieressä olevista paluuletkuista tuli dieseliä pihalle. Eli dieselpumppu toimii jotenkin ? Ei ilmeiseti tarpeeksi hyvin kun ei startannut. Ilmaa tuli paluuletkusta dieselfiltterille.
Eli jossain pahemman luokan ilmavuoto, mutta pumppu toimii ?
Onnistuisko jossain ns. nyrkkipajassa - suutiimien kiristys ?
vai onko vielä jotain jippoja jota voisi kokeilla
Ja kiitos edellisistä vinkeistä .
Avasin suuttimien yläpään, ei ruiskinut mutta suuttimien vieressä olevista paluuletkuista tuli dieseliä pihalle. Eli dieselpumppu toimii jotenkin ? Ei ilmeiseti tarpeeksi hyvin kun ei startannut. Ilmaa tuli paluuletkusta dieselfiltterille.
Eli jossain pahemman luokan ilmavuoto, mutta pumppu toimii ?
Onnistuisko jossain ns. nyrkkipajassa - suutiimien kiristys ?
vai onko vielä jotain jippoja jota voisi kokeilla
Ja kiitos edellisistä vinkeistä .
"Avasin suuttimien yläpään, ei ruiskinut mutta suuttimien vieressä olevista paluuletkuista tuli dieseliä pihalle. Eli dieselpumppu toimii jotenkin ? Ei ilmeiseti tarpeeksi hyvin kun ei startannut. Ilmaa tuli paluuletkusta dieselfiltterille.
Eli jossain pahemman luokan ilmavuoto, mutta pumppu toimii ? "
Ei toimi!!
Pitää tulla kunnolla polttoainetta startatessa ulos niistä mistä löysäsit!
Eli jossain pahemman luokan ilmavuoto, mutta pumppu toimii ? "
Ei toimi!!
Pitää tulla kunnolla polttoainetta startatessa ulos niistä mistä löysäsit!
Jep.
Tölkki - takamoottori ja muotoilu kohillaan.
Eli kannattaa laittaa pumppu vaihtoon. Onko kellään kokemusta, ei taida olla enään tämmösen poropeukalon hommia.
Vaan jostain uutta-vaihtopumppua metsästämään? Taitaa korjaamolla kohota korjaus monin kerroin arvokkaammaksi kuin auton arvo. Vaikka käyttöarvo onkin mittaamaton.
tätä mää pelkäsin, pitääkö vanha rouva viedä jo paalaamoon tai leikkimökiksi ..
Tölkki - takamoottori ja muotoilu kohillaan.
Eli kannattaa laittaa pumppu vaihtoon. Onko kellään kokemusta, ei taida olla enään tämmösen poropeukalon hommia.
Vaan jostain uutta-vaihtopumppua metsästämään? Taitaa korjaamolla kohota korjaus monin kerroin arvokkaammaksi kuin auton arvo. Vaikka käyttöarvo onkin mittaamaton.
tätä mää pelkäsin, pitääkö vanha rouva viedä jo paalaamoon tai leikkimökiksi ..
http://www.fvwa.fi/keskustelu/viewtopic ... 23&t=22231
Löytyy käytettyjä pumppuja jopa edullisestikin, varmista ensin polttoaineen saanti tankilta ja solenoidin kunto, hakua käyttäen löytyy satoja sivustoja!
Löytyy käytettyjä pumppuja jopa edullisestikin, varmista ensin polttoaineen saanti tankilta ja solenoidin kunto, hakua käyttäen löytyy satoja sivustoja!
Moro
Dieselin syöttö ei auttanut. Purnukka korkeella ja kamaa oli. Sitten yritin fritsua sormeen, mutta parempi tulee imurilla, eli yllättävän heikohko imu. Vai normaali.
Tarkoitatko solenoidilla, sitä hankalassa paikassa olevaa venttiiliä mistä auto sammuu. 24mm, ja ei suoraan pääse vääntään. Uskaltaako vaan avata edeltä kamaa pois vai lenteleekö jousia ja jne.. vai lukkopihdit.
Ajattelin pelaa näin varman päälle ..
[/url]
Dieselin syöttö ei auttanut. Purnukka korkeella ja kamaa oli. Sitten yritin fritsua sormeen, mutta parempi tulee imurilla, eli yllättävän heikohko imu. Vai normaali.
Tarkoitatko solenoidilla, sitä hankalassa paikassa olevaa venttiiliä mistä auto sammuu. 24mm, ja ei suoraan pääse vääntään. Uskaltaako vaan avata edeltä kamaa pois vai lenteleekö jousia ja jne.. vai lukkopihdit.
Ajattelin pelaa näin varman päälle ..
[/url]
Kiitos vastauksista, taas rullaa mutta ei pysähdy.
Tein kaikki kikat mutta sammutussolenoidin annoin olla kun ei normi avaimet mahdu. Helsingin Diesel - Tattikselta laittoi pelit soimaan ja vielä kohtuu hintaan. Toisin kuin aikaisempi firma n. vuosi sitten, jonka jäljiltä joutuivat laittamaan jousia takaisin ja vaihtaan suuttimen.
Uutena vikana ilmeni jarrujen alipaine putken kiinnitys levy (kansi), kun ei löytynyt itse volkkarilta enään varaosana.
Paljon kiitoksia vastauksista ja huomasi että tässäkin kohtaa oli viisasta nostaa kädet pystyyn ja antaa ammattilaisille tilaa.
Tein kaikki kikat mutta sammutussolenoidin annoin olla kun ei normi avaimet mahdu. Helsingin Diesel - Tattikselta laittoi pelit soimaan ja vielä kohtuu hintaan. Toisin kuin aikaisempi firma n. vuosi sitten, jonka jäljiltä joutuivat laittamaan jousia takaisin ja vaihtaan suuttimen.
Uutena vikana ilmeni jarrujen alipaine putken kiinnitys levy (kansi), kun ei löytynyt itse volkkarilta enään varaosana.
Paljon kiitoksia vastauksista ja huomasi että tässäkin kohtaa oli viisasta nostaa kädet pystyyn ja antaa ammattilaisille tilaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa