Passat G60 jakopään remppa ja muuta pientä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Habba
-
Viestit: 29
Liittynyt: 7.10.2008 18:23

Passat G60 jakopään remppa ja muuta pientä

ViestiKirjoittaja Habba » 12.11.2009 21:23

Onko kellään kokemusta -90 G60 Passatin jakopäänrempasta? Kuinka hankala homma, täytyykö purkaa kauheasti tieltä että pääsee osiin käsiksi? Jotain tiettyjä asioita mitä täytyy ottaa huomioon? Käytössä on kaikki normaalit autokorjaamotyökalut, nosturit sun muut.

Ajattelin samalla vaihtaa ahtimen käyttöhihnan. Ahtimella on 68mm ahdinpyörä, muuten muut hihnapyörät ovat vakioita. Meneekö näille kuinka leveä hihna maksimissaan ja mitä pituutta suosittelette?

Vaihdelaatikon ja peräöljyn vaihdon yhteydessä ajattelin myös vaihtaa jakolaatikon öljyt, mutta en löytänyt täyttöproppua mistään. Missäs tämä on piilossa? Käsittääkseni kuitenkin eri öljytila vaihteiston kanssa.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 13.11.2009 10:48

Sen moniurahihnan verran eroaa normaalista vw:n 8-venasesta. Samalla kertaa kannattaa aina laittaa vesipumppu, kiristin ja hihnapyörien kuusiokolopultit uusiksi. Pulttiliikkeestä löytyy halvalla, mitat saa vagcatista tai etkasta. Jos haluat autodatan ohjeet, niin jotkut varaosaliikkeet tulostaa kun osaa pyytää.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 13.11.2009 11:10

Jakolaatikon proput on kyljessä ja alla muistakseni, sellaisia isoja proppuja kuten perässäkin.
Jakopäähän on ihan sama kuin muissakin 8v:ssä eli ei vaikea jos merkit löytyy. Katos samalla sen moniurahihnan kiristimenm kunto, otat irti ja jos saat käsin sen helposti painettua kasaan niin tilaa uusi. Jos on kunnossa niin onkin melko tiukka ja aavistuksen hankalakin saada kasaan kun poistaa/laittaa hihnaa.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 13.11.2009 12:43

no siinä pitää purkaa kaikki hihnapyörät pois sieltä edestä, moniurahihnan kiristäjä+rullat yms pientä. Ei se vaikeaa ole, lähinnä pelkkää mutterin pyöritystä. Tietysti olettaen että kaikki pultit aukeaa helpolla:) Aikaa menee kyllä jonkinverran enemmän mitä perus 8v koneisessa, johtuen juuri tuosta ahtimen remmistä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa