Katsastusaseman unelma asiakas
Valvoja: ffp jäsenet
Katsastusaseman unelma asiakas
Joo elikkäs tänään taas ja jälleen kerran käytin autoa katsastuksessa eihän se ollutkaan kun 6 kerta tälle syksylle :) eikä vieläkään mene läpi. Pomppasi päästöistä;
Lambda 1.25, CO2 13.2, CO% 0.03/ 0.06, HC ppm 80/ 177, 02% 3/4.5
Valitti myös turhan suuresta tyhjä käynnistä mittarin mukaan 1100
Pakoputki kaikkine läskeineen on vaihdettu korjaamolla, itse tiivistetty kun korjaamon setältä oli unehtunu tiiviste mäskit ja massat suun muut shaisset välistä poijes yms. Itehän en näe nuissa muita kuin numeroita, mutta joku muu saattaisi jotakin ymmärtää nuista. Sen tiedän että happi systeemit on korkealla mutta en tietäis sitäkään ellei niitä ois erikseen ympyröity... :D
Ja ei oo karstottunu kone sen verran on kengitetty mennen tullen ja palatessa ettei siinä ainakaan oo mittää. Mietiskeltiin tuossa että oisko menny ruiskun kumitiiviste / tutti mikä lie rikki että imee ilmaa??? O.o
Lambda 1.25, CO2 13.2, CO% 0.03/ 0.06, HC ppm 80/ 177, 02% 3/4.5
Valitti myös turhan suuresta tyhjä käynnistä mittarin mukaan 1100
Pakoputki kaikkine läskeineen on vaihdettu korjaamolla, itse tiivistetty kun korjaamon setältä oli unehtunu tiiviste mäskit ja massat suun muut shaisset välistä poijes yms. Itehän en näe nuissa muita kuin numeroita, mutta joku muu saattaisi jotakin ymmärtää nuista. Sen tiedän että happi systeemit on korkealla mutta en tietäis sitäkään ellei niitä ois erikseen ympyröity... :D
Ja ei oo karstottunu kone sen verran on kengitetty mennen tullen ja palatessa ettei siinä ainakaan oo mittää. Mietiskeltiin tuossa että oisko menny ruiskun kumitiiviste / tutti mikä lie rikki että imee ilmaa??? O.o
Tietääkseni ei ole otettu korjaamolla kaasuja ja kaiken hyvän lisäksi kun ite tiivistettiin putki oli ihana setä pistänyt koko putken kiinni muutamalla heikolla metallipidikkeellä ja nippu siteillä eikä siinä kaikki putki oli kivasti painettu läjään tai no litteäksi joistain kohti.. soitin ja hieman kommentoin asiaa.. ihmetyttää kyllä että miksi tehdä työnsä huonosti, eikö kerralla ja hyvin olisi parempi.. kaiketi tämäkin johtui vain ja ainoastaan siitä että nainen oli jälleen auton omistaja.. eihän me tunnetusti mitään tiedetä mistään ;D
Mietiskelin tuossa että onko kannattavaa puhdistaa moottoria ulkopuolisesti, omassani on moottori melkeimpä yltäpäältä mustan nokiöljy mäskin peitossa, onko sillä mitään kummempaa merkitystä vai onko moottorin ulkoinen puhdistus vain ilo silmälle? Vai onko se vain hyvä olla semmoisenaan peittääkseen / tukkiakseen vanhan moottorin mahdolliset pienet vuodot?
Mietiskelin tuossa että onko kannattavaa puhdistaa moottoria ulkopuolisesti, omassani on moottori melkeimpä yltäpäältä mustan nokiöljy mäskin peitossa, onko sillä mitään kummempaa merkitystä vai onko moottorin ulkoinen puhdistus vain ilo silmälle? Vai onko se vain hyvä olla semmoisenaan peittääkseen / tukkiakseen vanhan moottorin mahdolliset pienet vuodot?
Emännän velipojan vento pomppas syksyllä konttorilla liian korkeiden päästöjen takia.
Nokkela inssisetä vaan tuumas että katalysaattori on rikki kun noin korkeet arvot, todellisuudessa pakoputki oli melkein poikki ennen viimeistä äänenvaimenninta ja pakko oli vikalista hakea kun oli viimeinen katsastuspäivä.
Nokkela inssisetä vaan tuumas että katalysaattori on rikki kun noin korkeet arvot, todellisuudessa pakoputki oli melkein poikki ennen viimeistä äänenvaimenninta ja pakko oli vikalista hakea kun oli viimeinen katsastuspäivä.
Kuka sitä vahtii että korjataanko ne viat heti vaiko sen kuukauden aikana ? Ja jos kerran on kuukausi aikaa korjata viat ja käydä näyttämässä autoa uusiksi niin ei ainakaan mun mielestä sillon tartte niitä vikoja korjata mahdollisimman pian vaan viimeistään sillon kuukauden päästä pitää käydä näyttämässä korjattua autoa konttorilla =)
-
- -
- Viesti:
Aivan, lisäksi joillain voi olla ihan oikeasti pakottavia esteitä, joiden vuoksi esim. pakokaasupäästöjä ei pääse heti laitattamaan kuntoon ja vaikutus liikenneturvallisuuteen on aika pienehkö. -Olettaisin-, että tämä on suurin tekijä miksi poliisi korjattavia autoja valvoo. Itselle jos kävisi huonosti ja auto pomppaisi, niin työn ja perheen (2+3) sekä harrastusten väliin olisi aika tiukka saada korjausta mahtumaan, varsinkin kun en kuulu siihen kansanosaan, jolla jää vielä reippaasti ylimääräistä taskunpohjalle pakollisten menojen jälkeen, olishan se helppo ottaa viikoksi polo sijaisautoksi ja laittaa siihen se ~50 e päivässä.
Hm. Sori OT, topicin aloittajan viimeiseen kysymykseen:
Öljy konetilassa nyt ei lyhyellä aikavälillä haittaa juurikaan paitsi ulkonäöllisesti, mutta pidemmän päälle voi alkaa haurastuttamaan tiettyjä muovi- ja kumiosia (hyvänä esimerkkinä vaikkapa joissain moottoreissa kalvoventtiilien - huohotusjärjestelmän paineensäätöventtiili Passat AEB - sisäosat, jos niihin pääsee). Kannattaa muutenkin se putsata, niin näkee mistä vuodot tulee ja pystyy vähän päättelemään kannattaako lähteä korjaamaan.
Hm. Sori OT, topicin aloittajan viimeiseen kysymykseen:
Öljy konetilassa nyt ei lyhyellä aikavälillä haittaa juurikaan paitsi ulkonäöllisesti, mutta pidemmän päälle voi alkaa haurastuttamaan tiettyjä muovi- ja kumiosia (hyvänä esimerkkinä vaikkapa joissain moottoreissa kalvoventtiilien - huohotusjärjestelmän paineensäätöventtiili Passat AEB - sisäosat, jos niihin pääsee). Kannattaa muutenkin se putsata, niin näkee mistä vuodot tulee ja pystyy vähän päättelemään kannattaako lähteä korjaamaan.
-
- -
- Viesti:
Linkityshommissa auttaa TinyURL:
http://tinyurl.com/y9w8fro
http://tinyurl.com/y9w8fro
Öljyvuodoista tulee herkästi sanomista katsastuksessa ja ilmeisesti palovaaran takia myös likaisesta konehuoneesta.onko kannattavaa puhdistaa moottoria ulkopuolisesti
Kannattaako sitä nyt joka vuosi katsastaa, työkaveri osti pari vuotta sitten leimatun -88 corollan 300e. 2 vuotta ajoi tekemättä yhtään mitään ja alla pyöri reilusti nastoja menettäneet talvirenkaat myös kesällä. Nyt alkoi corolla paukuttamaan vetareita ja käymään kolmella joten afrikan pojat hakivat pois ja maksoivat vielä 100e.
No tilalle löytyi 250 eurolla 340 volvo jossa leimaa maaliskuulle ja alla valmiiksi talvirenkaat.
Jos konttorilla auto saa ajokiellon niin silloin ei ajeta kun vaan konttorilta kotiin ja korjaamolle.
No tilalle löytyi 250 eurolla 340 volvo jossa leimaa maaliskuulle ja alla valmiiksi talvirenkaat.
Jos konttorilla auto saa ajokiellon niin silloin ei ajeta kun vaan konttorilta kotiin ja korjaamolle.
Surkuhupasaa kuulla että 6 kertaa olet käynyt näyttämässä autoa ja kuitenkin vaikutat vielä iloiselta kaiken ton väännön jälkeen.
Kuullostaa kyllä todella ilkeältä nää nippuside ym. viritelmät ja kasaan painetut pakoputket, unohdetut hommelit ym. Ei se kuitenkaan niin ole että olisit naisena ainut joka auto huonoa kohtelua huollosta ois saanu, näitä kuulee. Harmi ku en oikein osaa auttaa ku ymmärrä noista päästöistä mitää.
Puhu sille autolles mukavia, ehkä ensi yön jälkeen kaikki on taas kunnossa, uskotaan ainakin niin. Eiks se jotenki niin mennyt jot asioilla on tapana järjestyä.
Kuullostaa kyllä todella ilkeältä nää nippuside ym. viritelmät ja kasaan painetut pakoputket, unohdetut hommelit ym. Ei se kuitenkaan niin ole että olisit naisena ainut joka auto huonoa kohtelua huollosta ois saanu, näitä kuulee. Harmi ku en oikein osaa auttaa ku ymmärrä noista päästöistä mitää.
Puhu sille autolles mukavia, ehkä ensi yön jälkeen kaikki on taas kunnossa, uskotaan ainakin niin. Eiks se jotenki niin mennyt jot asioilla on tapana järjestyä.
Voi elämä.. tuo on kyllä yhenlainen hitlerin viimeinen kosto :D Viime viikolla perjataina onneksi en lähtenyt aamulla kouluun... olisi mennyt aamu tuimaan sormi suuhun moottoritiellä.. :) Elikkäs olin lähössä kaverilta kotia kohti niin auto rupesi pätkimään sähköjä syyksi selvisi katkennyt laturin remmi.. noh ei siinä hinattiin auto moottoritieltä poijes ja uutta remmiä kehiin.. Säätö oli kuitenkin niin ihanan jumissa että voimakeinoja piti käyttää ja syyläristä katkesi tällöin ylävesiletkun vierestä ylipaisuntasäiliöön menevän letkun vasta tappi..sieltä se kivasti ruutasi kaikki nesteet pellolle.
Olisi viikko enää aikaa korjata sekä syylääriin tullut puolen senttiä halkaisijaltaan oleva reikä sekä päästö ongelma...
Bob.. mukavaa että joitakin huvittaa tämä mun ylipositiivisuus tota purkkia kohtaan mutta pikku hiljaa alkaa pinna kiristymään etenkin kun kaikki joilta apua olen pyytänyt ( ystäviä lähinnä tarkoitan) ei kukaan suostu auttamaan.. moni sanoo mikä on vikana mutta siihen se sitten jää.. ei se auta ku ottaa työkalupakki ja alkaa tutkimaan golffin hengen elämää xD Ja totta tosiaan ennen tätä mulla oli mazda joka oli täysin laho ja iloisena siitä pikkuvikoja korjailin ennenkuin katsastus mies löi punaisen tarran tuulilasiin ^^ jeejee minä ja mun autot.. :D Mutta minähän en luovuta! kyllä minä tuon kotteron vielä kuntoon saan vaikka mitä tapahtuisi kunhan vaan ei kovin kalliiksi tulis tuonkin korjaaminen... Huomattu kyllä on että se y-kromosomi ois tarpeellinen näissä auto jutuissa ku tuntuu ettei tajua mistään mitään :D
Nyt pistäkäähän mulle neuvoja peliin mistä löydän mitäkin etten mee ihan väärästä osotteesta tavaroita irroittamaan.. kyllä kai mä jonku kaverin saan kunhan ite ensin alotan :) toivossa on ainakin hyvä elää.. ja saa tulla auttamaankin jos tahtoo :D
Olisi viikko enää aikaa korjata sekä syylääriin tullut puolen senttiä halkaisijaltaan oleva reikä sekä päästö ongelma...
Bob.. mukavaa että joitakin huvittaa tämä mun ylipositiivisuus tota purkkia kohtaan mutta pikku hiljaa alkaa pinna kiristymään etenkin kun kaikki joilta apua olen pyytänyt ( ystäviä lähinnä tarkoitan) ei kukaan suostu auttamaan.. moni sanoo mikä on vikana mutta siihen se sitten jää.. ei se auta ku ottaa työkalupakki ja alkaa tutkimaan golffin hengen elämää xD Ja totta tosiaan ennen tätä mulla oli mazda joka oli täysin laho ja iloisena siitä pikkuvikoja korjailin ennenkuin katsastus mies löi punaisen tarran tuulilasiin ^^ jeejee minä ja mun autot.. :D Mutta minähän en luovuta! kyllä minä tuon kotteron vielä kuntoon saan vaikka mitä tapahtuisi kunhan vaan ei kovin kalliiksi tulis tuonkin korjaaminen... Huomattu kyllä on että se y-kromosomi ois tarpeellinen näissä auto jutuissa ku tuntuu ettei tajua mistään mitään :D
Nyt pistäkäähän mulle neuvoja peliin mistä löydän mitäkin etten mee ihan väärästä osotteesta tavaroita irroittamaan.. kyllä kai mä jonku kaverin saan kunhan ite ensin alotan :) toivossa on ainakin hyvä elää.. ja saa tulla auttamaankin jos tahtoo :D
Jaa mitä kattelin nuita teijän keskusteluja tuosta katsastus hommasta.. itekki saanu aina sen samaisen vikalistan kylläkin ensimmäisillä kerroilla pidemmät vikalistat nyt ne ovat keskittyneet niihin päästöihin ja parkkivaloon :D Mutta.. olen ajanut pitkin maailman raittia vikalista rekisteriotteen välissä ilman leimaa eikä ihanat sinivuokkoset ole sanoneet mitään.. :) kyselevät vain milloin vien katsastukseen ja muutama on antanut osoitteen jollekkin hyvälle korjaamollekkin :D Mutta tällöinkin on ollut se kuukausi korjausaikaa :)
Johtuiskohan tämä sitten siitä että oon nainen ja voin esittää tyhmää :D tiedäppä sitä sitten mutta ei ne ole mitään sen kummempia sanoneet tai sakottaneet :)
Johtuiskohan tämä sitten siitä että oon nainen ja voin esittää tyhmää :D tiedäppä sitä sitten mutta ei ne ole mitään sen kummempia sanoneet tai sakottaneet :)
Lainaus Katin viestistä. Lähetetty: 23.11.2009 10:16
Et sitten muistanut puhua autolles mukavia, näin se Herbiekin aikoinaan kosti. Ilmeisesti 6 päivää aikaa katastaa, toivottavasti löydät tarvittavat osat ja hommaat tylynä ite tarvittavat työkalut ja laitat kuntoon. Talttapää ruuvari(sopiva), kunnon jakari(sopiva),ristipäämeisseli(sopiva) ja se sopiva torx(sopiva). Kyllä se siitä
toivossa on ainakin hyvä elää tuumas lapamato. Niikös se meni?
Et sitten muistanut puhua autolles mukavia, näin se Herbiekin aikoinaan kosti. Ilmeisesti 6 päivää aikaa katastaa, toivottavasti löydät tarvittavat osat ja hommaat tylynä ite tarvittavat työkalut ja laitat kuntoon. Talttapää ruuvari(sopiva), kunnon jakari(sopiva),ristipäämeisseli(sopiva) ja se sopiva torx(sopiva). Kyllä se siitä
toivossa on ainakin hyvä elää tuumas lapamato. Niikös se meni?
Viimeksi muokannut Bob, 3.12.2009 22:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
Joo en muistanu puhua mukavia.. :D Kovasti kyllä yritin mutta se vaa mulkkas takasi vihasesti... joo.. no kyllähän mä vähän alustavasti tutkin ja irrotin sen rikkinäisen syylärin.. kyllä mä tulin siihen tulokseen ettei sitä saa muuten korjattua, uushan se pittää ostaa ja onneksi kaveri aiko tehä senkin. Kuulemma hänen syynsä että meni rikki.. :D Niinhän se mahtoi mennä.. :))
Zerodistance
Minähän möykkään täällä oulun pikku taajamissa oman kotteroni kanssa.. :D Joo apu ei ois pahitteeksi kyllä juu, mulla ainakin on se ongelma että ku otan jotai irti lähtee 10 ruuvia ja mutteria ja ku laitan osan takaisin käteen jää ainakin puolet niistä ruuveista ja muttereista xD Siinäpä sitte koitat miettiä että mihin ne tulee.. :D Mutta se mikä ei tapa vahvistaa.. Tuo mun auto kyllä osaa pitää mun sykkeen kivassa nousussa kokoajan ja se siinä samalla vierottaa mua mun muista harrastuksista ja ihmissuhteista xD Jos sitä kohta pääsis töihin nii vaihtais uuempaan, mutta merkistä en luovu.. pitää pysyä merkki uskollisena vähintään ;D
Zerodistance
Minähän möykkään täällä oulun pikku taajamissa oman kotteroni kanssa.. :D Joo apu ei ois pahitteeksi kyllä juu, mulla ainakin on se ongelma että ku otan jotai irti lähtee 10 ruuvia ja mutteria ja ku laitan osan takaisin käteen jää ainakin puolet niistä ruuveista ja muttereista xD Siinäpä sitte koitat miettiä että mihin ne tulee.. :D Mutta se mikä ei tapa vahvistaa.. Tuo mun auto kyllä osaa pitää mun sykkeen kivassa nousussa kokoajan ja se siinä samalla vierottaa mua mun muista harrastuksista ja ihmissuhteista xD Jos sitä kohta pääsis töihin nii vaihtais uuempaan, mutta merkistä en luovu.. pitää pysyä merkki uskollisena vähintään ;D
Lyökää porukalla viisaat päät yhteen ja korjatkaa syyläri ym. viat, uus syyläri maksaa varmaankin aivan saatanasti! Helposti tapahtuu yllättävä vieraanntuminen kaveristasi toisen maksaessa ittesä alimpaan helvettiin uudesta syyläristä ku käytetty on kortilla, käsittääkseni hän kuitenkin yritti auttaa naista hädässä.
Yhdyn näihin kotterojuttuihin, ei vanhaa alta ehdi korjata ku uusi jo koittaa. Miks helvetissä volkkarin hankkiminen putsaa jonku aineosan päästä ja tekee totta tosiaan merkkiuskolliseks?
Yhdyn näihin kotterojuttuihin, ei vanhaa alta ehdi korjata ku uusi jo koittaa. Miks helvetissä volkkarin hankkiminen putsaa jonku aineosan päästä ja tekee totta tosiaan merkkiuskolliseks?
uusi syyläri
Jos tuo auto sattuu olemaan 8-venttiilinen GTI manuaalivaihteistolla, ilman ilmastointia, niin sitten siihen saa ihan uudenkin tarvikesyylärin reilusti alle satasella.
Sanos muuta dr_inc
lainaampa kevennystä tännekkin otsikoistani ku kamera löyty, jotta tiedetään kotteroitten olevan itelläkin ongelma, muttaku ovat niin pirun hyviä
http://koti.kapsi.fi/panttinet/aiheet/passat/
lainaampa kevennystä tännekkin otsikoistani ku kamera löyty, jotta tiedetään kotteroitten olevan itelläkin ongelma, muttaku ovat niin pirun hyviä
Jotai kuvia löytyy VNT15 operaatiosta ja midien&diskanttien asennuksesta takaoviin. Molemmista ollaan täällä FFP:ssä keskusteltu jotai. Kattoo ketä kiinnostaa. Nii ja joo, kaikkien kuvien laatu ei ole priima ja salamakin ois voinu olla poissa jossain kohtaa, en jaksanu nyt erotella kuiteskaa
http://koti.kapsi.fi/panttinet/aiheet/passat/
-
- -
juu no ite täällä espoossa asustan ni tulis vähä turhan pitkät korjaamoiltareissut :G ite saan kyl kaikki irrotetut osat takas mut se on sit eri juttu et mikä muu lakkaa toimimasta mikä on toiminu ihan hyvin ennen operaatiota :) auto tälläkin hetkellä seissy pihassa yli kuukauden uusien vikojen ilmettyä vanhoja korjattaessa..
Pakko kanssa yhtyä tuohon että kun yhen paikan saa korjattua niin taatusti tulee toinen vika heti esiin:) Tuossa laitellut yhtä golffia kuntoon vm 86 1.8 niin toisestapäästä saa alkaa laittamaan uutta osaa kun toinenpää on kunnossa. Auton ostin alku keväästä ja korjattu on melkoisesti.
Piti saada leima paperiin mutta ei vain tullut sellasta:( Meinasin siitä viimekesäksi kesäautoa mutta ei niin ei.
Edelleen on leimaamatta kun ei takajarrut suostu toimimaan kunnolla.
Katsastuskonttorilta kun tulin niin meni kansipahvi. Sitten meni vesipumppu.
No kun ne sain vaihdettua niin jokohan nyt olis kaikki korjattu niin eikös sitten alkanut kaasuttimen kumilaippa vuotamaan!!!
Ostin uuden ja vaihdoin sen. Seuraavaksi menikin sitten pyyhkijät. Ilmeisesti moottorissa vikaa.
No se on edelleenkin korjaamatta kun ei nyt juurikaan innosta tuo golffi.
En tiedä mikä on päähän mennyt kun noita volkkareita on pihassa ollut parhaimillaan tänävuonna 10 kpl jos ei audi 80:jä tuohon lasketa. Pitää koittaa myydä kaikki pois pihasta:)
Piti saada leima paperiin mutta ei vain tullut sellasta:( Meinasin siitä viimekesäksi kesäautoa mutta ei niin ei.
Edelleen on leimaamatta kun ei takajarrut suostu toimimaan kunnolla.
Katsastuskonttorilta kun tulin niin meni kansipahvi. Sitten meni vesipumppu.
No kun ne sain vaihdettua niin jokohan nyt olis kaikki korjattu niin eikös sitten alkanut kaasuttimen kumilaippa vuotamaan!!!
Ostin uuden ja vaihdoin sen. Seuraavaksi menikin sitten pyyhkijät. Ilmeisesti moottorissa vikaa.
No se on edelleenkin korjaamatta kun ei nyt juurikaan innosta tuo golffi.
En tiedä mikä on päähän mennyt kun noita volkkareita on pihassa ollut parhaimillaan tänävuonna 10 kpl jos ei audi 80:jä tuohon lasketa. Pitää koittaa myydä kaikki pois pihasta:)
Bob Kaksi meinaan kuntoon laittaa vm-86 ja-90 1.8: sit Kaksi on jo myyty ja kaksi purettu ja kolmas osittain purettu. Yksi menee tänätalvena jäälle jos jäitä tulee. Sekin -90 1.8 koneella oleva. Ei kukaan tarvitsisi automaatti golffista osia? Kone tuntui olevan hyvässä kunnossa kuin myös vaihteistokin jopa toimi!!! No purkuun menee kummiskin.
Venton osat onkin mennyt kuin kuumille kiville. Olikin ajettu vain 97000 kilsaa:)
Tänään katsastuksessa käytetty audi 80 -87 ja kumma kyllä meni läpi...vuoden voi nyt ajella taas silläkin.
On tainnut olla katsastusmies jo viikonloppua odottamssa kun tuli helpolla leima.
Jos olisin vienyt tuota golffia sinne niin varmasti hylky olis tullut..
Venton osat onkin mennyt kuin kuumille kiville. Olikin ajettu vain 97000 kilsaa:)
Tänään katsastuksessa käytetty audi 80 -87 ja kumma kyllä meni läpi...vuoden voi nyt ajella taas silläkin.
On tainnut olla katsastusmies jo viikonloppua odottamssa kun tuli helpolla leima.
Jos olisin vienyt tuota golffia sinne niin varmasti hylky olis tullut..
jartsa70 kirjoitti:Pakko kanssa yhtyä tuohon että kun yhen paikan saa korjattua niin taatusti tulee toinen vika heti esiin:) Tuossa laitellut yhtä golffia kuntoon vm 86 1.8 niin toisestapäästä saa alkaa laittamaan uutta osaa kun toinenpää on kunnossa.
Vasta 23 vuotta... Eihän tuon ikäisessä autossa pitäisi olla mitään laittamista...
Niin vasta:) Oliskin vanhempi niin olis paljon mukavempaa laitella. Harmi kun tuli tuo -65 vuosimallin taunus myytyä pois pihasta:( Siinä sitä oliskin ollut vasta peli.
Toisaalta parempi näin kun ei aina kerkiä olla laittamassa noitakaan kuntoon kun tuo päivä on niin lyhyt olevinansa näissä hommissa.
Toisaalta parempi näin kun ei aina kerkiä olla laittamassa noitakaan kuntoon kun tuo päivä on niin lyhyt olevinansa näissä hommissa.
juu kivasti on kyllä poppoota keränny tää mun mahtava keskustelun avaus.. :D Onnekseni sain vaihettua autoon syylärin ja kivasti se nyt toimii ainakin sen verran että sillä voi ajaa.. :D kennokin siitä vuoti, mutta korjausmömmöt pistettiin syyläriin nii nyt ainakin lämmintä ilmaa pukkaa.. :) Mutta glykoli haisee vieläkin.. mikä onkaana ihanampaa kuin aamulla lähtä autolla ajamaan pienissä jäähdytinneste möyhyissään ;D
Näimpä pitää ens kerralla ku menee konttorille pistää vaikka minihamettaja pikkutoppia niskaan jos vaikka niin sais menee leimalle asti xD Mutta jos saan nyt leiman eikö mun piä se taas katsastaa noin puolen vuoden päästä sillä siinä se määräaikainen katsastus oli puolivuotta sitten ja siitä asti oon rassaillu sitä kuntoon.. ?
Ja hei... syyläriä vaihtaessa se rupeli systeemi xD Pisti mietityttään ku sen puhaltimen vieressä oli kaks reikää alekkain ja niiden päällä kumiläpät jotka pystyy nostamaan semmosille pidikkeille.. mitä virkaa niillä on? huvikseni nostin ne ja ajattelin kokeilla onko mitään eroa ovatko ne ylhäällä taiko alhaalla on ainakin yksi hyöty... auto lämpeää nopeammin tai siis alkaa puskemaan lämpimää ilmaa peräti ennen ku oon koulussa eikä vasta koulun parkkipaikalla.. :D ja uusi syyläri maksoi peräti 60e :))
Näimpä pitää ens kerralla ku menee konttorille pistää vaikka minihamettaja pikkutoppia niskaan jos vaikka niin sais menee leimalle asti xD Mutta jos saan nyt leiman eikö mun piä se taas katsastaa noin puolen vuoden päästä sillä siinä se määräaikainen katsastus oli puolivuotta sitten ja siitä asti oon rassaillu sitä kuntoon.. ?
Ja hei... syyläriä vaihtaessa se rupeli systeemi xD Pisti mietityttään ku sen puhaltimen vieressä oli kaks reikää alekkain ja niiden päällä kumiläpät jotka pystyy nostamaan semmosille pidikkeille.. mitä virkaa niillä on? huvikseni nostin ne ja ajattelin kokeilla onko mitään eroa ovatko ne ylhäällä taiko alhaalla on ainakin yksi hyöty... auto lämpeää nopeammin tai siis alkaa puskemaan lämpimää ilmaa peräti ennen ku oon koulussa eikä vasta koulun parkkipaikalla.. :D ja uusi syyläri maksoi peräti 60e :))
-
- -
Joo, nythän tää hylkääminen useaan otteseen päästöjen takia rupeaa näyttämään todelliset puolesa. Sit nyt vielä minihameet ja topit, hmm nii i, todellakin unelmaasiakas.
Elikkäs saattaa tämä sittekki tässä tilanteessa johtua siitä ku olet nainen, ja mies osoittaa sinulle täysin sydämin repektiä kutsumalla si.. autoa yhä uudelleen näytölle.
Elikkäs saattaa tämä sittekki tässä tilanteessa johtua siitä ku olet nainen, ja mies osoittaa sinulle täysin sydämin repektiä kutsumalla si.. autoa yhä uudelleen näytölle.
Joo siltä tässä pikkuhiljaa alkaa tuntumaan että tuo katsastusaseman hirmu körmy ja pelottava mies on hieman pihkassa meikäläiseen ei tullu leimaa taaskaan xD Ei auttanut minihameet eikä pikkutopit xD Kohta sitä istuskellaan katsastus asemalla jossai ihme lateksipuvussa että saa peltipurkin katsastuksesta läpi.. xD ei herran jumala.. Tai sitte vois olla viisas ihminen ja ostaa uuen auton :D mutta nyt valitettavasti ajattelin viskata hanskat tiskiin ja kiikuttaa kotteron korjaamolle ei tästä nyt tule mitään kun ei koskaan mene katsastuksesta läpi... :D
Joo ja hieman autosta.. tiedossa on että kenno vuotaa.. sitä on koitettu paikata erilaisen mömmöin.. ja itseasiassa on joten kuten toiminutkin kun pukkaa jo lämmintä ilmaa mitä se ei ole ennen tehnyt.. :P mutta syylärin ja nesteiden vaihdon yhteydessä on tullut toinen aika jännä homma autoon.. xD ei muutaku vikaa vian perään.. lämmityskanavista se pukkaa tervalle tuoksuvaa lämmintä ilmaa xD joku kuitenki sullonu jotai sisun tervapastilleja mun puhaltimeen tai jotain vastaavaa.. :D ei nuista kavereista koskaan tiiä.. :))
Joo ja hieman autosta.. tiedossa on että kenno vuotaa.. sitä on koitettu paikata erilaisen mömmöin.. ja itseasiassa on joten kuten toiminutkin kun pukkaa jo lämmintä ilmaa mitä se ei ole ennen tehnyt.. :P mutta syylärin ja nesteiden vaihdon yhteydessä on tullut toinen aika jännä homma autoon.. xD ei muutaku vikaa vian perään.. lämmityskanavista se pukkaa tervalle tuoksuvaa lämmintä ilmaa xD joku kuitenki sullonu jotai sisun tervapastilleja mun puhaltimeen tai jotain vastaavaa.. :D ei nuista kavereista koskaan tiiä.. :))
-
- -
Aikoinaan kun viimesiä kertoja ennen rekisteristäpoistoa Honda Accord LX 2,0l kaasutinkoneella varustettua henkilöautoa menin katsastamaan, auton pompautti kans päästöt. Ja minä kun pelkäsin jot pukkaa naskalisa kotelosta tai renkaan sisäkaarista läpi. Kuitenkaa en osannut sanoa taikka tehdä mitään itse kyseiselle asialle, jouduin sit ajelemaan korjaamon pihaan. Yks vanha koulututtu sattu sit olemaan mekaanikkona siel ja tuumas jot ajappas sisään het ja kokeillaan yhtä hommaa, tiiä vaikka johtuis siitä. Niin auto sisälle, pakokaasumittari perään ja tällöin paljastui kaasuttimen alta aivan uusi ruuvi minulle. Peilin avulla joutu ruuviin tähtäämään, hiukan pyöritteleen ja auton päästöt paremmat ku lie uutenakaan.
En tiä onko tälläsiä kikkakolmosia vw kaasutinkoneis, teidän molempien lie ruiskuja jo i:stä päätellen, mutta tollanen juttu on tullu vastaan joskus. Siis yksi piilossa oleva ruuvi vaati säätöä.
En tiä onko tälläsiä kikkakolmosia vw kaasutinkoneis, teidän molempien lie ruiskuja jo i:stä päätellen, mutta tollanen juttu on tullu vastaan joskus. Siis yksi piilossa oleva ruuvi vaati säätöä.
-
- -
sama juttu viime auton kaa joka oli escort rs turbo, omisti jonku pienen nastan/propun minkä irrottamalla ja ilmaruuvia säätämällä, arvot olivat uniikki luokkaa, itsekin siis vein auton vanhemmalle fordi korjaajalle, ja häneltä meni pyöreesti 3min letkun pakoputken tuikkaamisen jälkee ja totes että näin hyviä päästöjä ei tuu edes kaikista uusista autoista :)
-
- -
1.3 digijet vm 90
Eli aikonaan oli otsikonmukainen 4 piste kisakiree kakkis olikohan 50 heppanen golffi.
siinä oli rikki mm imuilmaputken alla oleva liitos jossa yhdistyi tämä huohotin hässäkkä ja jonka tukin vaahtomuovilla ja teipillä (oli siis se huohotinputki rikki ) joka aiheutti infernaalisen nykimisen ja rykimisen jolla käynti tasoittui huomattavasti. Sen lisäksi oli imusarjan tiiviste sökö jonka havainnointiin eräässä korjaamossa suihkutettiin vettä tms töhnää imusarjan päälle ja kas käynti tasoittui hyväksi. Ei muuta kun uus imusarjan tiiviste paikolleen ja avot pakokaasuarvot kohilleen kerrasta.
Vaihdoin myös sen lämppärin kennon työ oli tehtävissä vaikkakin hieman hankalissa asennoissa väliin olinkin...eli työergonomia ei täyttänyt mitään säädöksiä :) Ja samalla meni vaihtoon myös jäähdyttäjän kenno koska muovipäätuy oli hieman halki.
Joskus aiemmin olin myös vaihtanut katalysaattorinkin kyseiseen kolperoon oli hieman tukos eikä puhdistanut enää mitää näin väitti korjaaja ja eikun sekin vaihtoon...tilalle tuli jonkun japsi vehkeen katti joka meni paikolleen hieman putkistoa modaamalla...(ei muuten tarvinnut sen jälkeen käydä poljettaa sitä paskakasaa motarilla ennen leimalle menoo)
kohtuudella sekin palveli ilman mitää suurempia remonteja ennen kun siitä luovuin tais sillä kohtaa olla joku 350. 000 mittarissa.josta 200.000 ajoin itse :)
siinä oli rikki mm imuilmaputken alla oleva liitos jossa yhdistyi tämä huohotin hässäkkä ja jonka tukin vaahtomuovilla ja teipillä (oli siis se huohotinputki rikki ) joka aiheutti infernaalisen nykimisen ja rykimisen jolla käynti tasoittui huomattavasti. Sen lisäksi oli imusarjan tiiviste sökö jonka havainnointiin eräässä korjaamossa suihkutettiin vettä tms töhnää imusarjan päälle ja kas käynti tasoittui hyväksi. Ei muuta kun uus imusarjan tiiviste paikolleen ja avot pakokaasuarvot kohilleen kerrasta.
Vaihdoin myös sen lämppärin kennon työ oli tehtävissä vaikkakin hieman hankalissa asennoissa väliin olinkin...eli työergonomia ei täyttänyt mitään säädöksiä :) Ja samalla meni vaihtoon myös jäähdyttäjän kenno koska muovipäätuy oli hieman halki.
Joskus aiemmin olin myös vaihtanut katalysaattorinkin kyseiseen kolperoon oli hieman tukos eikä puhdistanut enää mitää näin väitti korjaaja ja eikun sekin vaihtoon...tilalle tuli jonkun japsi vehkeen katti joka meni paikolleen hieman putkistoa modaamalla...(ei muuten tarvinnut sen jälkeen käydä poljettaa sitä paskakasaa motarilla ennen leimalle menoo)
kohtuudella sekin palveli ilman mitää suurempia remonteja ennen kun siitä luovuin tais sillä kohtaa olla joku 350. 000 mittarissa.josta 200.000 ajoin itse :)
JES... NYT ON GOLFFISSA LEIMA!! repikää siitä saatana! :D ei turhan mielissää miten nii? katsastus konttorilla mies nauroi ku vein golffin sinne että eikö se vieläkään oo menny läpi ja totesin että tuskin on päästöt muuttuneet nii löi kouraan lapun että ajoaikaa korjaamolle ja takaisin muuta ajoa ei saa tehä.. :D vein auton korjaamolle ja tädäää homppeli setä eka korjaamolta ei ollukkaan vaihtanu katalysaattoria vaikka sanoi vaihtaneensa senkin uuteen.. reissu tuli maksamaan reilut 200e mutta onneksi katsastus setä oli iloinen ja antoi leiman autolle :P päästöt kuulemma täydelliset.. nyt on päristelty tuore leima lasissa menemään pitkin oulun suolantäyttämiä teitä.. :D
Mutta älkäähän huokaisko vielä golffi toivotti hyvät joulut melkein syttymällä tuleen :D kivasti viikonloppuna otin auton lämmöstä pois ja kokeilin käyntiin ei lähtenyt.. akku tyhjä.. no varavirtaa toisesta autosta ja joten kuten golffi oli käynnissä kävi 3lla pytyllä ja kauhea bensan lemu änkäsi autoon sisään.. pian alkoi kuulua räpsyminen ja palaneen käry mitä todennäköisimmin takakontin suunnasta. Auto sammuksiin mutta eipäs se ollukkaan mun kanssa samaa mieltä virtoja ei saanu poissa päältä vaikka kuinka koitti ei se auttanu ku kauhialla kiireellä tärkeimmät autosta pois eli laukkua suun muuta xD ja sitte kone huoneeseen irroittamaan akusta piuhat :D olihan se mukavaa ku konepellin päällä oli vajaa 20cm lunta jonka alla jäätä joka oli juurruttanu konepellin etumaskiin kiinni ja kaiken hyvän lisäksi takaluukku oli vajaa 5sentin jää kerroksessa lukkoa myöten eli oli turha toivoa sen lähtevän auki.. :D mukavaa oli odotella etupenkillä sammutus pullo kourassa millon näkyy liekkiä etenkin kun puoli täysi bensakanisteri oli takakontissa.. ei siinä muuten mutta jos auto olisi syttyny tuleen olisi siinä samalla syttyny autotalli ja pahimmassa tapauksessa kaks muuta autoa :D
Tänään kuitenkin uskallauduin uudestaan rattiin ja se toimi kuin unelma.. olo oli ku lapsella karkki kaupassa kun golffi hyrräsi kuin kissa eikä haissu bensa eikä myöskään haissu palanut.. :D jokin ihme napsuminen kuin rele kuuluu kojelaudasta ja napsumisen aikana kone käy pienemmällä ja virrat heikkenevät mutta vain sekunniksi tai pariksi .. :D olkoot!
Mutta älkäähän huokaisko vielä golffi toivotti hyvät joulut melkein syttymällä tuleen :D kivasti viikonloppuna otin auton lämmöstä pois ja kokeilin käyntiin ei lähtenyt.. akku tyhjä.. no varavirtaa toisesta autosta ja joten kuten golffi oli käynnissä kävi 3lla pytyllä ja kauhea bensan lemu änkäsi autoon sisään.. pian alkoi kuulua räpsyminen ja palaneen käry mitä todennäköisimmin takakontin suunnasta. Auto sammuksiin mutta eipäs se ollukkaan mun kanssa samaa mieltä virtoja ei saanu poissa päältä vaikka kuinka koitti ei se auttanu ku kauhialla kiireellä tärkeimmät autosta pois eli laukkua suun muuta xD ja sitte kone huoneeseen irroittamaan akusta piuhat :D olihan se mukavaa ku konepellin päällä oli vajaa 20cm lunta jonka alla jäätä joka oli juurruttanu konepellin etumaskiin kiinni ja kaiken hyvän lisäksi takaluukku oli vajaa 5sentin jää kerroksessa lukkoa myöten eli oli turha toivoa sen lähtevän auki.. :D mukavaa oli odotella etupenkillä sammutus pullo kourassa millon näkyy liekkiä etenkin kun puoli täysi bensakanisteri oli takakontissa.. ei siinä muuten mutta jos auto olisi syttyny tuleen olisi siinä samalla syttyny autotalli ja pahimmassa tapauksessa kaks muuta autoa :D
Tänään kuitenkin uskallauduin uudestaan rattiin ja se toimi kuin unelma.. olo oli ku lapsella karkki kaupassa kun golffi hyrräsi kuin kissa eikä haissu bensa eikä myöskään haissu palanut.. :D jokin ihme napsuminen kuin rele kuuluu kojelaudasta ja napsumisen aikana kone käy pienemmällä ja virrat heikkenevät mutta vain sekunniksi tai pariksi .. :D olkoot!
Katille pitää nostaa ihan hattua kun noinkin sinnikkäästi on jaksanut hankkia golffille leimaa. Moni olisi jo vaihtanut aikaa sitten ajokin kun leimaa ei tule.
Joskus tuntuu että ajokit "kokeilevat" uutta omistajaa että kuinka sinnikäs tämä on vikojen korjaamisessa. Onneksi tässä tilanteessa tämä sinnikkyys palkittiin.
Joskus tuntuu että ajokit "kokeilevat" uutta omistajaa että kuinka sinnikäs tämä on vikojen korjaamisessa. Onneksi tässä tilanteessa tämä sinnikkyys palkittiin.
Kyllä hyvinkin.. oon itekki tullu samaan tulokseen tuosta että autot ihan selvästi kokeilevat uusia omistajiaan :D Tässä tapauksessa ollaan golffin kanssa kuin luodut toisillemme xD Kaveritkin on pari kertaa huomauttaneet matkaa taittaessa kun pikku vikaa on tullut kesken matkan esim. radio sanoo sopimuksen irti tms. että yhtä hankala on auto ku on sen omistajakin :D
Nyt kyllä täytyy todeta että ihan teki mieli halata katsastus setää kun leiman antoi xD tuleekohan nyt tavaksi ihan huvin vuoksi vain käydä katsastusasemalla kun siihen on niin hyvin tottunut syyskuusta asti tekemään :D Ja eikö se oo se sanontakin että maltti on valttia ;D
Nyt kyllä täytyy todeta että ihan teki mieli halata katsastus setää kun leiman antoi xD tuleekohan nyt tavaksi ihan huvin vuoksi vain käydä katsastusasemalla kun siihen on niin hyvin tottunut syyskuusta asti tekemään :D Ja eikö se oo se sanontakin että maltti on valttia ;D
-
- -
"Kati " kirjoitti:
"konepellin päällä oli vajaa 20cm lunta jonka alla jäätä joka oli juurruttanu konepellin etumaskiin kiinni ja kaiken hyvän lisäksi takaluukku oli vajaa 5sentin jää kerroksessa lukkoa myöten
ei siinä muuten mutta jos auto olisi syttyny tuleen olisi siinä samalla syttyny autotalli"
Seuraavana projektina on sitten autotallin katon korjaus...;D
"konepellin päällä oli vajaa 20cm lunta jonka alla jäätä joka oli juurruttanu konepellin etumaskiin kiinni ja kaiken hyvän lisäksi takaluukku oli vajaa 5sentin jää kerroksessa lukkoa myöten
ei siinä muuten mutta jos auto olisi syttyny tuleen olisi siinä samalla syttyny autotalli"
Seuraavana projektina on sitten autotallin katon korjaus...;D
Auto ei ollut tallissa vaan tallin ovien edessä.. :) ei oo niin iso autotalli että sinne mahtuis auto xD mutta silti se muka on autotalli :) Eli ei ole tarvetta korjata kattoa ;D
Hyi.. täällä on -33 astetta pakkasta O_O' meinas olla volvossa polkimet jäässä ku kävin kaverilla pyörähtään.. Ei golffi lähteny käyntiin :(
Hyi.. täällä on -33 astetta pakkasta O_O' meinas olla volvossa polkimet jäässä ku kävin kaverilla pyörähtään.. Ei golffi lähteny käyntiin :(
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”