Suunnitteilla 2.7 biturbon viritys apr:n osilla
Valvoja: ffp jäsenet
Suunnitteilla 2.7 biturbon viritys apr:n osilla
Olisi siis A6 quattro avantista tarkoitus tehdä hieman liikkuvampi. Auto olisi mallia 2003 ja viritys tapahtuisi joko lastun vaihdolla + ilmanoton parantamisella eli APR stage 1 ja carbonio ilmansuodatin. Lisäksi ehkä pakoputkistoksi APR tai joku muu.
Toinen vaihtoehto ja ehdottomasti halvan dollarin aikaan kiinnostavampi olisi APR:n stage 3 eli turbot uusiksi RS4:n K04 versioihin ja kassillinen muuta stage 3 pakettiin kuuluvaa osaa uusiksi, pakosarjaa, jne. Onko kenelläkään kokemusta ko. koneen virittämisestä tällä paketilla, kannattaako ja kestääkö? Viritys nostaa tehoja aika reippaanlaisesti eli 98 bensalla huipputehot on jossain 470hv ja vääntöä noin 500nm (vakiossa siis 250hv).
Kytkin ainakin menee uusiksi RS6 malliseksi, mutta tuleeko muuta mieleen mistä pamahtaa?
www.goapr.com löytyy lisää faktaa.
Kiitti avusta, kaikenlainen näkemyksien esittäminen on sallittu!
Toinen vaihtoehto ja ehdottomasti halvan dollarin aikaan kiinnostavampi olisi APR:n stage 3 eli turbot uusiksi RS4:n K04 versioihin ja kassillinen muuta stage 3 pakettiin kuuluvaa osaa uusiksi, pakosarjaa, jne. Onko kenelläkään kokemusta ko. koneen virittämisestä tällä paketilla, kannattaako ja kestääkö? Viritys nostaa tehoja aika reippaanlaisesti eli 98 bensalla huipputehot on jossain 470hv ja vääntöä noin 500nm (vakiossa siis 250hv).
Kytkin ainakin menee uusiksi RS6 malliseksi, mutta tuleeko muuta mieleen mistä pamahtaa?
www.goapr.com löytyy lisää faktaa.
Kiitti avusta, kaikenlainen näkemyksien esittäminen on sallittu!
http://goapr.fi/
ja ota yhteys jos tosissasi olet niin Pro-mo Jyrki Repoon. Hän antaa kaiken infon sinulle varmasti.
Apr on laatu tuotteita, itse pelannut ja tutkinut niitä jonkin verran.
Noi setit on oikeesti ollee bolt-on, ei bolt-on&weld&go have beer kamaa :)
ja ota yhteys jos tosissasi olet niin Pro-mo Jyrki Repoon. Hän antaa kaiken infon sinulle varmasti.
Apr on laatu tuotteita, itse pelannut ja tutkinut niitä jonkin verran.
Noi setit on oikeesti ollee bolt-on, ei bolt-on&weld&go have beer kamaa :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuolta varmaan löytyy paremmin infoa kuin täältä kakkismaailmasta:
http://www.audiclub.fi/audifinns/
http://www.audiclub.fi/audifinns/
Lisää aiheesta...
Joo selvittelin APR:n edustajan kanssa aiheesta ja asiantuntevia vastauksia tuli ilman mitään markkinontipyöristyksiä tai hehkutteluja.
Muutama kysymys tännekin eli jos koneen virittää ko. tehoihin, se on niinsanotusti laiton viritys ja sitä ei voi muutoskatsastaa. Millaiset tehot sitten voi?? Kuka määrittelee milloin autossa on liikaa tehoja ja onko tähän jokin laskukaava vai miten tässä kohtaa mennään?
Stage 1 on ilmeisesti ainakin laillinen, mutta jos siihen laittaa uutta putkea ja ilmanottoa niin onko enää? Kuka tällaisiin Suomessa vastaa?
Muutama kysymys tännekin eli jos koneen virittää ko. tehoihin, se on niinsanotusti laiton viritys ja sitä ei voi muutoskatsastaa. Millaiset tehot sitten voi?? Kuka määrittelee milloin autossa on liikaa tehoja ja onko tähän jokin laskukaava vai miten tässä kohtaa mennään?
Stage 1 on ilmeisesti ainakin laillinen, mutta jos siihen laittaa uutta putkea ja ilmanottoa niin onko enää? Kuka tällaisiin Suomessa vastaa?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
nousta sen 20 vai 25 %.
Ja tämä pätee vain mallisarjan tehokkaimpaan.
Eli tehot voi olla mallisarjan tehokkain +20% kunhan jarrut ja alusta vastaa sitä. Päästötodistushan se kynnyskysymys taitaa olla.
Edit:mielestäni äräs kelpaa.
Edit2:no pakko kai se on äänienemmistöllä uskoa. =D
Viimeksi muokannut Sebastian, 17.11.2009 22:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mites vakuutukset viritettyihin autoihin?
Tuli mieleen vielä että mitäs jos sattuu ja tapahtuu onnettomuus niin maksaako artisti kaiken koska tuskin vakuutusyhtiö on kiinnostunut maksamaan ylitehoisen auton vahinkoa jollaista ei oikeasti saisi tiellä ajaa. Jos auto nostetaan ojasta ja todetaan viritys niin siinä on aika vaikea selitellä että onhan siinä isot turbot mutta ei niistä tehoja ole otettu... Miten tämän kanssa?
Jotenkin alkaa enemmän kiinnostamaan joku valmiiiksi riittävän nopea auto, esim. S6 avantti niin ei tarvitse ihmetellä. Kulutukset saattavat jäädä selvästi alemmiksi, 2.7 biturbo kuluttaa APR:n stage III:lla noin 40 litraa sadalla jos kunnolla luukuttaa. Pistää maalaispojan hiljaiseksi.
Jotenkin alkaa enemmän kiinnostamaan joku valmiiiksi riittävän nopea auto, esim. S6 avantti niin ei tarvitse ihmetellä. Kulutukset saattavat jäädä selvästi alemmiksi, 2.7 biturbo kuluttaa APR:n stage III:lla noin 40 litraa sadalla jos kunnolla luukuttaa. Pistää maalaispojan hiljaiseksi.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuli mieleen vielä että mitäs jos sattuu ja tapahtuu onnettomuus niin maksaako artisti kaiken koska tuskin vakuutusyhtiö on kiinnostunut maksamaan ylitehoisen auton vahinkoa jollaista ei oikeasti saisi tiellä ajaa. Jos auto nostetaan ojasta ja todetaan viritys niin siinä on aika vaikea selitellä että onhan siinä isot turbot mutta ei niistä tehoja ole otettu... Miten tämän kanssa?
Hyvin yksinkertaista, lue kaskon / liikennevakuutuksen ehdot tai soita vakuutusyhtiöön ja kysy.
Järkeillen ja vähän virkamiesmäisesti pilkkua tökkien, jos autoa ei ole muutoskatsastettu ja muutoskatsastus olisi vaadittu auton muutosten vuoksi, oli se sitten alustasarja tai moottorin viritys, niin vakuutusyhtiö voi tämän vuoksi alentaa tai kokonaan evätä korvauksen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nykyään suomessa turbomoottorin mikä tahansa viritys rinnastetaan moottorinvaihdoksi. Ja tehopaino suhde ei saa alittua 7kg/kW.
AKE:n sivuilta
Moottorin vaihtoon rinnastettavia moottorin muutoksia:
- sylinterikannen vaihtaminen toisenlaiseen
- moottorin iskutilavuuden suurentaminen verrattuna alkuperäiseen yli 10 % (tehon
katsotaan nousevan iskutilavuuksien suhteessa, ellei muuta osoiteta)
- ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen
- ahtimella varustetun moottorin mikä tahansa muuttaminen
Ja linkki vaadittavista dokumenteista
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... mentit.htm
AKE:n sivuilta
Moottorin vaihtoon rinnastettavia moottorin muutoksia:
- sylinterikannen vaihtaminen toisenlaiseen
- moottorin iskutilavuuden suurentaminen verrattuna alkuperäiseen yli 10 % (tehon
katsotaan nousevan iskutilavuuksien suhteessa, ellei muuta osoiteta)
- ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen
- ahtimella varustetun moottorin mikä tahansa muuttaminen
Ja linkki vaadittavista dokumenteista
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... mentit.htm
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa