2 vai 2,5 tuumaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

16vIII
-
Viestit: 4
Liittynyt: 21.1.2006 18:50

2 vai 2,5 tuumaa

ViestiKirjoittaja 16vIII » 28.3.2006 20:01

eli kysyisin mielipidettä kumpi olis parempi vaihto ehto 2.0 16v goffii 2 vai 2.5 tuumanen putkisto?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.3.2006 20:11

Riippuu ihan vaimentajista.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 28.3.2006 20:28

Riippuu se kai vähän muustakin, kuten esimerkiks kannakkeista... :D
Nojoo, huonot puujalat sikseen. 2" putkisto on ehkä inansa alimitoitettu, kyseessä kai kuitenkin 150hv kone?
Toisaalta 2,5" lienee hiukan ylimitoitettu, ja varmaankin antaa kovemmat äänet riippuen niistä vaimentimista.
Vakiokoneen ollessa kyseessä ei varmaan ihan isoa eroa synny näiden välille.

prostreet
-
Viestit: 652
Liittynyt: 30.7.2003 15:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja prostreet » 28.3.2006 21:42

2,0" läpivirtausvaimentimilla riittää vapari bensamoottorisissa noin 160hv asti

2,5" läpivirtausvaimentimilla riittää vapari bensamoottorisissa noin 250hv asti

3,0" läpivirtausvaimentimilla riittää vapari bensamoottorisissa noin 360hv asti

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 29.3.2006 7:04

kakkonen ja vartti päälle niin luulis olevan ookoota.

vaparissa kuitenkin pakoputkiston oikealla mitoituksella ON väliä.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 29.3.2006 11:45

Vakioputki on 2,25"

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 30.3.2006 7:43

sitten voi vain suunnitella putkiston uudelleen tähtäimenä yrittää poistaa mahdollisia 90-asteen kulmia ja muita tyhmyyksiä.

koko on näemmä sitten vakionakin jo sopiva.

Timppa
-
Viestit: 64
Liittynyt: 23.7.2003 18:01

ViestiKirjoittaja Timppa » 30.3.2006 11:22

Oletko 16vIII ajatellut tehdä muutakin autolle kuin vaihtaa putkistoa? Jos et, niin eiköhän vakioputkisto ole riittävä/sopiva. En ainakaan itse näe mitään syytä lähteä vaihtamaan isoa putkea virittämättömään moottoriin.

prostreet
-
Viestit: 652
Liittynyt: 30.7.2003 15:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja prostreet » 30.3.2006 14:48

koko vakiossa jos se on 2,25" tosiaan riittää noin 200hv saakka

-----------------------

viritysmielessä:

katso takapönttöön sisälle taskulampun kanssa

onko läpivirtausmalli ?

jos ei niin se kannattaa vaihtaa

esim.

kovaäänisempiä
SM yleismalliset
Simons yleismalliset
Martelius yleismalliset

hiljaisemmat
Supersprint mallikohtaiset

---------------------

koko kat-taakse sport-putkisto mallikohtainen

esim. Supersprint, Martelius, Simons/BSR

Hendry
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.5.2007 12:13

ViestiKirjoittaja Hendry » 16.8.2007 16:17

pitäis marteliuksen peltisarja laittaa kakkikseen (kr) vakioputkistoon ainakin toistaiseksi. ja ulostuloputkihan siinä sarjassa on 51mm. ekan vaimentimen joutuu ainakin vaihtaa, aattelin kokeilla ensin pelkkää suoraa putkea tilalle. pitäisköhän leikata 51mm liitos kokonaan pois ja pistää 2,5 tuuman putkea nivelen kans siihen alkuun vai riittääköhän tuo 2 tuumanen tuossa (olis helpompi laittaa se pätkä). onko kokemuksia asennuksista? edit: niin siis 2,25 putkea ei tunnu löytyvän

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 16.8.2007 18:33

Kuristus on tehty alaväännön säilyttämiseksi. Älä isonna, jos auto muuten vakio.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.8.2007 23:24

Miksi kuristus tuo alavääntöä jos oletetaan että pitkän putkiston ejektorivaikutus kumminkin on olemassa?

golfan
-
Viestit: 352
Liittynyt: 4.4.2004 17:03

ViestiKirjoittaja golfan » 1.11.2009 19:35

pistetään tähän samaan lankaan..

mulla on siis tuollainen 1.8t 180hv malli,ahdin riittänee kaiketi max.230hv

oon noita supersprintin cat-back putkistoja katsonu ja niillä on siis 2 eri mallia,toinen 54mm ja toinen 63,5mm, sivulta löyty myös dyno testi 150hv mallille ja ovat saaneet siis 5,5hv tuolla 54mm cat-backillä siitä lisää.

niin mietin että riittääkö tuo 54mm malli jos koneesta otetaan irti vaan mitä vakio ahtimella saa eli max.230hv ?
tuollainen 54mm malli olis käytettynä sopuhintaan..

Jo-c
-
Viestit: 211
Liittynyt: 2.12.2007 16:53

ViestiKirjoittaja Jo-c » 9.11.2009 13:39

laitanpa siis itsekkin jatkoa.

autona gorrado g60.

viriä:
68ap
lastu
2.0 lohko
isompaa cooleria
kireämpi nokka
peltisatsi

putkea kun ruvetaan kohta laittaa niin mikä olisi hyvää tässä vehkeessä.
itse olen tuuminut tuota 2.5 mutta mitä on ammattitaitoisemmat mieltä?
simonsin takapönttö näytti sielä olevan mutta muuten oli putki tehty kullä niin juosten kustua että huhhuh.

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 10.11.2009 16:19

minkä merkkinen pakosarja sulla on?kaipa se 2.5" riittää aika hyvin.

Jo-c
-
Viestit: 211
Liittynyt: 2.12.2007 16:53

ViestiKirjoittaja Jo-c » 14.11.2009 14:01

marteliuksen pakosarjahan sielä pöhisee.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa